Toon posts:

MLDonkey op debian Sparc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds enige tijd draai ik Debian op een Sun Ultra5. Deze doet zowel dienst als huisserver en ook als desktop voor mijzelf.

Nu wil ik graag MLDonkey gaan draaien op deze machine. Momenteel hebben we veel gedoe met NAT routings en huisgenoten die zelf eMule draaien en daarmee de hele router dichttrekken. Mijn oplossing was om op een centrale server een p2p programma aan te bieden dat via een webinterface te bedienen is (hence MLDonkey).

Braaf MLDonkey uit apt gehaald (unstable), echter, na enige tijd draaien kapt MLDonkey er spontaan mee en krijg ik een "Fatal error: out-of-bound access in array or string".

Nu werd aangeraden om MLDonkey zelf te compileren. Dat dus gedaan, een zo kaal mogelijke versie gecompileerd uit CVS en nog houdt MLDonkey er na enige tijd mee op met dezelfde foutmelding.

Bugreports zoals deze: http://lists.gnu.org/arch...ugs/2004-04/msg00020.html zijn al erg oud, maar ik kan nog steeds geen oplossing / gepatchte versie vinden. Mijn vraag dan ook aan jullie is of er een workaroud is of anders een andere betrouwbare donkeyclient voor Debian.

Ik draai Debian Sarge 2.4.18 (2.6 laat mijn netwerk crashen).

Alvast bedankt.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:59
Waarom mldonkey uit 'unstable'? Ik draai 'm zelf al een tijdje uit 'stable' - weliswaar op een 386-achtige machine, maar wel probleemloos.

Verwijderd

Topicstarter
M_v_A schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:06:
Waarom mldonkey uit 'unstable'? Ik draai 'm zelf al een tijdje uit 'stable' - weliswaar op een 386-achtige machine, maar wel probleemloos.
Het probleem zit hem ook in de arch. Momenteel heb ik een zelf gecompileerde versie en die geeft dezelfde foutmelding. Deze fout doet zich alleen voor op SPARC en heeft schijnbaar te maken met hashing.

Dat is misschien ook wel de bottleneck, een dermate kleine arch als SPARC zal niet zoveel prioriteit krijgen als bijvoorbeeld i386.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 19:16
M_v_A schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:06:
Dat lijkt me niet mogelijk, want mldonkey-server is niet opgenomen in Sarge, omdat een aantal kritische bugs niet waren opgelost voordat Sarge de nieuwe Stable werd. Dus de enige manier mldonkey te installeren is door hem uit Sid te trekken. :)

In die link die jij gaf, oppert iemand het idee dat er weleens een fout in de OCAML- compiler kan zitten, want hij schijnt geen fouten te geven als je hem als bytecode compileert. Echter kan ik hier niet veel over vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Jaap-Jan op 14-07-2005 15:58 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:59
Japie_17 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:20:
[...]
Dat lijkt me niet mogelijk, want mldonkey-server is niet opgenomen in Sarge, omdat een aantal kritische bugs niet waren opgelost voordat Sarge de nieuwe Stable werd. Dus de enige manier mldonkey te installeren is door hem uit Sid te trekken. :)
Verrek, je hebt gelijk!
Ik heb 'm destijds geinstalleerd toen Sarge nog 'unstable' was. En heb 'm dus gewoon gehouden toen het zaakje 'stable' werd verklaard.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, haal nu uptimes van 6 a 8 uur, met incidentele crashes waarbij MLDonkey maar 5 minuten leeft. Dit is houdbaar, zolang m'n bestanden maar niet corrupt raken.

Eens kijken of ik niet een andere i386 bak kan inrichten als server. :)
Pagina: 1