Toon posts:

GroupWise 6.5 verborgen onderwerp verzonden items

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb de volgende vraag ten aanzien van GroupWise 6.5 en de optie Onderwerp verborgen:

Onder Extra --> Beveiliging --> tabblad Verzendopties stond Onderwerp verbergen aangevinkt. Nu zijn er een aantal berichten met deze optie verstuurd, waarna deze in de map Verzonden items terecht zijn gekomen. Deze optie zorgt er natuurlijk voor dat onder de kolom Onderwerp het onderwerp van de e-mails verborgen zijn (blanco wordt weergegeven). Onderwerp van de verzonden e-mails zijn nu alleen maar terug te zien door de eigenschappenvan het verzonden mailtje op te vragen.

Nu is mijn vraag: Is er een manier is om met terug werkende kracht de onderwerpen gewoon onder de kolom Onderwerpen bij Verzonden items zichtbaar te krijgen?

Als je de optie Onderwerp verbergen weer uitvinkt en dan een e-mail verstuurd, is het onderwerp van dit bericht wel weer gewoon zichtbaar, maar niet van berichten die al verzonden waren waarbij de optie Onderwerp verbergen dus aangevinkt stond. Ik zou dus graag willen dat de onderwerpen van de oude verzonden berichten ook zichtbaar worden.

Hebben jullie een idee?

Heb al in de help file van GroupWise gezocht, wordt alleen maar aangegeven hoe je een onderwerp van een e-mail kan verbergen. Google bracht ook geen passend antwoord op deze vraag. Ook hier op het forum heb ik niets terug kunnen vinden.

Mijn hoop is dus op jullie gevestigd.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-08 23:04

PromoX

Flying solo

Als het om een paar berichten gaat is het misschien een optie om ze een aangepast onderwerp te geven? (via tabblad aanpssen)

Dit onderwerp wordt vervolgens wel weergegeven in het verzonden items scherm.

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

Topicstarter
PromoX schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:04:
Als het om een paar berichten gaat is het misschien een optie om ze een aangepast onderwerp te geven? (via tabblad aanpssen)

Dit onderwerp wordt vervolgens wel weergegeven in het verzonden items scherm.
PromoX dit is inderdaad een oplossing voor de verzonden e-mails. Gaat slechts om 20 berichten dus dat doe ik dan maar even handmatig. In iedergeval bedankt voor deze oplossing.

Nu heb ik nog wat vreemds ontdekt, ik hoop dat je misschien hier het antwoord ook op weet. Het volgende is het geval. Nu blijkt dat sommige afspraken die in de agenda staan en een onderwerp hebben niet zichtbaar zijn bij de mensen die ik gemachtigd heb voor mijn agenda. In mijn eigen GroupWise zie ik dus wel het onderwerp staan en als gemachtigde ingelogd met hun account naar mijn agenda gaan is er alleen een grijs vlak zichtbaar op het tijdstip van de afspraak. Als deze dan wordt open geklikt is het onderwerp in het afsprakenscherm wel zichtbaar. Hoe is dit op te lossen? Heeft denk ik ook iets te maken met het feit dat de optie Onderwerp verborgen aangevinkt stond. Als ik namelijk nu nieuwe afspraken invoer, doet dit probleem zich niet voor.

• PromoX

PromoX

Flying solo

Wat ik raar vind is dat je zelf wel de onderwerpen ziet. Ik heb het zelf ook 's getest en zie dan zelf de onderwerpen ook niet meer in de agenda.

Je kunt via tabblad opties -> beveiliging, het vinkje weghalen bij 'onderwerp verbergen' en de afspraak dan opnieuw posten, maar dat werkt (bij mij) ook niet.

Ik zou geen andere oplossing weten dan ze er opnieuw in te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
PromoX schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:45:
Wat ik raar vind is dat je zelf wel de onderwerpen ziet. Ik heb het zelf ook 's getest en zie dan zelf de onderwerpen ook niet meer in de agenda.

Je kunt via tabblad opties -> beveiliging, het vinkje weghalen bij 'onderwerp verbergen' en de afspraak dan opnieuw posten, maar dat werkt (bij mij) ook niet.

Ik zou geen andere oplossing weten dan ze er opnieuw in te zetten.
Heb nog een toevoeging. Het gaat om geposte afspraken, waarbij ik ook nog het volgende heb ontdekt. Ik had in mijn agenda maand overzicht geselecteerd. Gemachtigde hadden bv een week of een dag overzicht geselecteerd van mijn agenda. Als deze ook een maand overzicht doen, dan zien ze het onderwerp wel. Op mijn eigen pc als ik switch naar dag of week overzicht zie ik het onderwerp ook niet. Als ik dan het geposte bericht aanpas door het onderwerp te kopieren en deze dan weer te plakken onder plaats (welke in leeg had gelaten) dan is dit te zien onder dag en week overzicht. De plaats wordt dan opeens het onderwerp van de afspraak 8)7

PromoX heb je misschien nu nog een idee? Ik ga er steeds meer vanuit dat het een bug in GroupWise is. Want als ik nu een nieuwe geposte afspraak maak, dan gaat het wel gewoon goed. Het onderwerp is dan in alle overzichten (dag, week en maand) zichtbaar.

• PromoX

PromoX

Flying solo

Ik kan op z'n vroegst maandag pas weer kijken. Maar het zou inderdaad best een bug kunnen zijn. In ieder geval maar van die (toch al niet zo zinvolle) optie 'onderwerp verbergen' afblijven :).

Verder lijken er hier maar weinig groupwise gebruikers te zijn...

Verwijderd

Topicstarter
PromoX schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 18:18:
In ieder geval maar van die (toch al niet zo zinvolle) optie 'onderwerp verbergen' afblijven :).
Ben ik het helemaal mee eens. Deze optie stond per ongeluk aan, krijg je als je andere mensen op je pc laten werken onder je eigen account.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:58:
Nu heb ik nog wat vreemds ontdekt, ik hoop dat je misschien hier het antwoord ook op weet. Het volgende is het geval. Nu blijkt dat sommige afspraken die in de agenda staan en een onderwerp hebben niet zichtbaar zijn bij de mensen die ik gemachtigd heb voor mijn agenda. In mijn eigen GroupWise zie ik dus wel het onderwerp staan en als gemachtigde ingelogd met hun account naar mijn agenda gaan is er alleen een grijs vlak zichtbaar op het tijdstip van de afspraak. Als deze dan wordt open geklikt is het onderwerp in het afsprakenscherm wel zichtbaar. Hoe is dit op te lossen? Heeft denk ik ook iets te maken met het feit dat de optie Onderwerp verborgen aangevinkt stond. Als ik namelijk nu nieuwe afspraken invoer, doet dit probleem zich niet voor.
Als je dubbel clickt op dat agenda item, zie je dan bij objects->security het 'onderwerp verbergen' aangevinkt (sorry, gebruik Engelse versie). In tegenstelling tot messages kan je appointments wel wijzigen.

En welke Service Pack gebruik je?
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 08:08:
Ben ik het helemaal mee eens. Deze optie stond per ongeluk aan, krijg je als je andere mensen op je pc laten werken onder je eigen account.
Als je in ConsoleOne naar "Client Options --> Send --> Security" gaat dan kan je onderwerp verbergen locken. Dan kan niemand het meer aanzetten in hun GW client. Hebben wij ook gedaan omdat het toch een vrij bizarre en nutteloze functie is.

[ Voor 21% gewijzigd door JoetjeF op 15-07-2005 10:00 ]

• PromoX

PromoX

Flying solo

JoetjeF schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 09:55:
[...]

Als je dubbel clickt op dat agenda item, zie je dan bij objects->security het 'onderwerp verbergen' aangevinkt (sorry, gebruik Engelse versie). In tegenstelling tot messages kan je appointments wel wijzigen.
Werkt dit bij jou wel dan?

Dit heb ik dus ook getest, maar het onderwerp bleef verborgen.

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

PromoX schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:02:
Werkt dit bij jou wel dan?

Dit heb ik dus ook getest, maar het onderwerp bleef verborgen.
Bij mij werkt het wel ja, maar ik zag net dat ik SP5 beta gebruik. Op een ander systeem met SP4 lukt het mij inderdaad ook niet (de option blijft gewoon ticked).

Verwijderd

Topicstarter
JoetjeF schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 09:55:
[...]Als je dubbel clickt op dat agenda item, zie je dan bij objects->security het 'onderwerp verbergen' aangevinkt (sorry, gebruik Engelse versie). In tegenstelling tot messages kan je appointments wel wijzigen.
JoetjeF denk inderdaad dat het deze optie is, die hier voor zorgt. Optie staat bij enkele geposte afspraken aangevinkt. Als ik een niewe geposte afspraak maak staat deze optie niet aangevinkt, zijn dus zichtbaar in alle overzichten. Nu kan ik dit vinkje weghalen, probleem is echter dat op het moment dat ik de afspraak dan afsluit, het vinkje weer aan wordt gezet. Hoe kan ik deze wijziging definitief opslaan? Lukt ook niet door naar bestand --> opslaan als.. en dan te kiezen voor Als GroupWise-bibliotheek opslaan te kiezen. Ben ik nu 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 12:02 ]

• PromoX

PromoX

Flying solo

Ik denk dat de enige oplossing is om te updaten naar SP5 (beta). Bij JoetjeF werkt het wel goed met deze versie.

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik gebruik de SP5 beta client en dan werkt het wel goed. Wat je zou kunnen doen is om de Posted Appointment te wijzigen naar Group Appointment en naar jezelf zenden. Je zou het eventueel later weer terug naar Posted Appointment kunnen wijzigen. Beetje onhandig, maar ja :)

[ Voor 26% gewijzigd door JoetjeF op 15-07-2005 11:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Werken hier met WinXP SP1. Heb nog wat ontdekt. Als ik na het uitvinken van deze optie hem opnieuw wil posten, blijft deze knop licht grijs (inactief). Als ik bijv in het dagoverzicht de tijd wijzig van 1 uur naar 2 uur wordt de post knop wel actief. Dus dacht ik slim te wezen vinkje uitzetten, tijd zogenaamd aanpassen en dan opnieuw posten. Na opnieuw posten blijft het onderwerp onzichtbaar. instelling van het uit vinken van onderwerp verbergen wordt dus niet meegenomen :'(

Nog suggesties, of is hier nou echt niks aan te doen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 13:04 ]

Pagina: 1