[Postfix / UW-Imapd] domein naam certificate aanpassen.

Pagina: 1
Acties:

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 12:34

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Mailserver met Postfix en UW-Imapd.
Als ik met Mozilla Thunderbird mail ophaal van m'n mailserver, krijg ik de melding dat de domeinnaam in het beveiligings certificaat niet klopt. De domain naam van de server is bla.domain.nl, en van de mailserver mail.domein.nl. Ik haal de mail op van mail.domein.nl middels IMAP en een secure connection.

Ik kan geen eenvoudige handleiding vinden voor het veranderen van de domeinnaam / aanmaken van een nieuw certificate. In het postinstall script van uw-imapd staat wel het een en ander, maar ik zie niet hoe ik de certificate domain name kan aanpassen naar mail.domein.nl, want dat script gaat altijd uit van hostname...

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je OpenSSL hebt geinstalleerd zitten daarbij programmaatjes om eigen certificaten te maken. Het is niet al te makkelijk, dus pak Google er even bij.

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 12:34

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
K. Het bleek dat toch de commando's in het post-install script te gebruiken waren.

Voer uit:
code:
1
/etc/ssl/# openssl req -new -x509 -nodes -out imapd.pem -keyout imapd.pem
Je krijgt dan een aantal vragen voor je neus, die je al dan niet kan beantwoorden. Een van de vragen gaat over de "Common Name". Vul daarin de naam van de mailserver in. Kopieer daarna imapd.pem naar /etc/ssl/certs/ en klaar is Cees..

bron

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"