Toon posts:

Automatisch adressen uit excel invoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.502 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem waar ik met mijn (geringe) kennis van Word / Excel niet uit kom.

Ik wil een standaard brief aan circa 150 medewerkers versturen, de adressen die op de brief moeten komen staan in een excell bestand. Iedere brief moet dus een ander adres krijgen...

Is er een mogelijkheid dit geautomatiseerd te doen of moet ik echt alles gaan knippen/plakken? 8)7

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Help -> Index -> Afdruk samenvoegen ;)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 16:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Is een mail merge en dat kan vliegensvlug met excel. Liever gebruik is Acess voor adressen, maar dit is niet wezelijk anders. In de word help zit een uitgebreide beschrijving van hoe je zoiets kan doen. En er is zelfs een wizard voor.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

lier

MikroTik nerd

superduper schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 08:58:
Is een mail merge en dat kan vliegensvlug met excel. Liever gebruik is Acess voor adressen, maar dit is niet wezelijk anders. In de word help zit een uitgebreide beschrijving van hoe je zoiets kan doen. En er is zelfs een wizard voor.
Ben ik erg benieuwd waarom Access (met dezelfde engine als Excel) beter/liever te gebruiken is...?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, hier heb ik wat aan....
Is helemaal gelukt!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Begin anders de volgende keer even met zoeken: [search=excel word brieven adressen] :) Dit is al redelijk vaak voorbijgekomen zoals je ziet :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.