Probleem, CPU?, XP?, Cooling?

Pagina: 1
Acties:

• thatrunks
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 00:59
Haaaloo mensen! Lekker weertje :P vooral lekker warm... en das nou het probleem bij mijn computer.... hopelijk kunnen jullie helpen. Ik heb eerst het GoT forum uitvoerig doorzocht maar geen oplossing voor mijn probleem gevonden.

Allereerst mijn specs:

Intel Pentium IV Hyper Threading 3.0E GhZ FSB 800 1 mb L2 Cache
2 x 256 MB DDR Samsung PC 2700 (166 Mhz) (traag geheugen, maar getest en werkt perfect)
Dual Channel Memory
Geforce FX 5700LE 256 mb ddr
Asus P4P800 SE moederbord
Maxtor 6B200PO 8mb cache 7200 rpm 200 GB harde schijf
Windows XP Professional Service Pack 1
Op mijn videokaart zit een Zalman VGA Cooler VF700-CU werkt perfect geen problemen...
Op mijn processor zit een Zalman CNPS7000B-Cu LED + Fan Mate 2... ik had me cooler een tijdje op Silent Mode gezet toch vond ik dattie een btje warm werd dus heb ik um weer op normal gezet. Hij is idle 47 en stressed 60..

Als ik mijn computer opstart en ik start bijv. sommige programma's voor het 'eerst'. Dan doet mijn pc helemaal niks. En wordt me cpu 60 graden constant.
Voorbeeld: Ik zet me pc aan ik start winamp luister muziek msn enz. dan start ik Adobe Audition 1.5 of ik klik software aan en dan gebeurt er nix..! Het rare is dat het bij 1 programma specifiek is. O.a. Adobe Audition en software. Hij loopt niet vast maar hij doet helemaal nix als ik de programma's aanklik... me cpu gaat van 47 naar langzaam de 60 en blijft daar niet hoger. Na 10 min reageert alles opeens of eerder.. wat ik in tussentijd heb aangeklikt. en me cpu temp daalt naar de 47. 1 keer had ik me pc opengemaakt toen hij 60 graden was na 1 min en me ventilator gepakt :P en volle kracht op me cpu laten draaien. De temperatuur daalde :P en opeens reageerde alles weer... lijkt mij logisch omdat ie dan koeler is... alleen waarom reageren sommige programma's niet? mijn schijf is 100% in orde. pas gedefragmenteerd + uitgebreide schijfcontrole. Gecontroleerd op spy & ad-ware. Ook op virussen... niks diverse controles gedaan
3 verschillende fan programma's.
1 speedfan 2 Motherboard Monitor 3 Asus PC Probe. Asus PC Probe begon na de klom van 60 graden 3 seconden te zegge dat mijn cooler (van de cpu) ermee ophield. Dit is 1 keer gebeurd kheb ut nie kunnen checken of het vaker voorkomt omdat ik heb programma pas vandaag heb geinstalleerd.
Me Xp heb ik geinstalleerd op 24 dec 2004 dus ruim een half jaar oud. Me xp is naar de @#%#@%$#% schijnt het... maar daar kan het niet aan liggen omdat normaliter alles goed werkt alleen ik zware application hangs krijg die NIET in het logboek worden vermeld. Verder is in het logboek GEEN enkele fout. Helemaal clean dus. Nu al 2 weken :-)! Nou zou ik graag willen weten waar het aan ligt. Als jullie meer info nodig hebben dan hoor ik dat graag alvast bedankt! Enne owjah sorry voor dit lulverhaal :P als je het maar begrijpt :P

- Computers blijven drama dingen -

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Probleem lijkt me dan ook de koeling, dus moet je voor een goede airflow in je kast zorgen. Het liefst 2x120mm fans, 1 voor dat lucht naar binnen aanzuigt en 1 achter dat warme lucht uit de kast blaast. Zorg er ook voor dat je de kast zo nu en doen ontdoet van stof, scheelt ook een hoop. succes ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Een combinatie van cooling en voeding denk ik zo. Cooling is zeker een probleem, want 60 graden zonder dat de CPU ook maar iets doet is echt teveel. . . . denk daarnaast aan voeding doordat hij ineens wel reageert als de temp van je cpu lager is, gaat de fan langzaam draaien, komt meer "stroom" beschikbaar en "schakelt" de cpu weer in? (klinkt vaag, maar voedings problemen geven de gekste effecten).
Verder een burn in test misschien goed idee?

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• thatrunks
thx voor de reply's!
Ja ik ga ook binnenkort een andere voeding halen maybe andere behuizing :P maar wat is een burn in test?

• thatrunks
ik heb een burn-in test gedaan 0 errors hij wordt max. 60 graden heb die test een uurtje gedaan.... is dit goed of fout :P ?

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

de processor stressed die je hebt met dit weer en die cooler is 60graden heel mooi. Ik heb hier ongeveer dezelfde setup en als ik een extra 120mm fan niet aanzet wordt de proc zo 70 graden of hoger als ik niet oplet

Zit er niet een of ander fout progsel op de achtergrond stiekum mee te snoepen ofzo? je geeft al aan dat je install heel erg oud is. Tegenwoordig hang ik niet zo heel veel meer achter een XP kist maar de kist die ik nog XP heb draaien krijgt toch zeker eens in de 3 maanden een verse install om zeker te weten dat alle history van de afglopen tijd zeker niet meer terug komt. Zeker omdat het "normaal" wel goed ging denk ik eigelijk niet dat je het hardware moet zoeken.

Het kan natuurlijk toch aan je temps liggen maar dan misschien niet die van je proc. Loop ook de rest van je kast eens na of er niet iets ongelooflijk heet wordt. Ik heb een Geforce 2 gehad die ook van stoken hield en als die dusdanig warm werd wilde mijn computer toen ook wel eens hikken.

Uitslag burntest verbaasd me eigelijk niks aangezien je verder ook nergens echte errors krijgt

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Pagina: 1