professionele bewakingscamera aanschaffen

Pagina: 1
Acties:
  • 613 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Hallo,

Ik ben van plan voor een stream project een professionele bewakingscamera aan te schaffen
nu heb ik wat rond gezocht op internet en GoT, maar dat ging voor namelijk over webcams, en dat moet ik dus niet hebben,

De camera dient wel een externe voeding te hebben en heeft een bnc uitgang.
Waar moet ik opletten bij de aanschaf van een camera?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Wil je de camera binnen of buiten plaatsen?
Moet de camera zelfstandig (ingebouwde (web)server?) kunnen functioneren?
Moet de camera ook in het donker (night) kunnen kijken (IR lights)?
Moet de camera kunnen pannen en tilten (beweegbaar zijn) ?

Ik heb ervaring met de volgende schoonheden...

(echt super kwaliteit. Weet niet wat die aansluiting is waar je over spreekt, daar kan ik niks over zeggen...)

Gravity sucks...

• shure-fan
  • Nu online
1-0-Ed schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 02:17:
Wil je de camera binnen of buiten plaatsen?
Moet de camera zelfstandig (ingebouwde (web)server?) kunnen functioneren?
Moet de camera ook in het donker (night) kunnen kijken (IR lights)?
Moet de camera kunnen pannen en tilten (beweegbaar zijn) ?

Ik heb ervaring met de volgende schoonheden...

(echt super kwaliteit. Weet niet wat die aansluiting is waar je over spreekt, daar kan ik niks over zeggen...)
De camera komt binnen te hangen,en hoeft geen ingebouwde webserver te hebben (encoding gebeurt via een pc) , De camera wordt in een donkere omgeving gebruikt, waar plotselinge licht explosies van verschillende kleuren zijn en hoeft verder niet in het donker te kijken (dus geen ir leds nodig) pan en tilt hoeft ook niet de camera komt vast te hangen, om optredens op een podium te registreren (vandaar ook de plotselinge licht veranderingen in de verschillende kleuren)

het zijn idd mooie camera's maar een beetje te duur voor mijn budget wat max 2 a 250 euro is

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:07
Voldoet een (oude) analoge videocamera (Hi-8) oid niet gewoon?

Enige waar ik misschien aan twijfel is of die licht"flitsen" niet te snel gaan, maar misschien kun je dat gewoon handmatig instellen (auto-belichting uit oid).
Die dingen hebben standaard een voeding, en gewoon een uitgang (composite). BNC is afaik gewoon een composiet signaal dus een verloopje tulp-BNC is zo gemaakt....

Je zou ook eens usr-local-dick kunnen contacteren, hij is de eigenaar van de (HK-bekende) Koningsplein webcam @ amsterdam.

Hij gebruikt deze cam: http://picturephone.com/products/sony_evi_d30.htm

Ik heb alleen geen idee of de prijs die daar genoemd wordt nog actueel is, 't is inmiddels weer een achterhaald model.

• shure-fan
  • Nu online
Ik heb Dick al een mailtje gestuurd maar zijn camera en capture kaart zijn iets te duur.

daarom zat ik te denken aan een beveiligingscamera die aan een capture(tv kaart) kaart te knopen,

maarja waar moet je op letten bij aankoop van een camera?

want conrad heeft opzich wel een leuke camera staan

in en om huis>>beveiligingstechniek>>videobewakingssytemen>>bewakingscamera's>>2de pagina onderaan, de grijze sharp.

[ Voor 41% gewijzigd door shure-fan op 14-07-2005 15:26 ]

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:21
Waar moet je eigenlijk bij een video in kaart op letten (zoek er 1 met 4 ingangen)
heb er een paar gezien, maar die doen maar 6 frames ofzo per ingang (en dan halen ze gezamelijk 25 fps) maar zijn er ook kaarten die meer FPS per kanaal kunnen, of is dat totaal niet van belang?

Join the club

Verwijderd

Bewakinscamera's van Panasonic zijn zeer goed, ik heb veel ervaring met de 240's, 470's en (ptz)domes. Telkens aangesloten op een surveillance card van Geovision.

info: http://www.panasonic.com/business/security/home.asp
http://www.geovision.com.tw

Verwijderd

Powermage schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 00:27:
Waar moet je eigenlijk bij een video in kaart op letten (zoek er 1 met 4 ingangen)
heb er een paar gezien, maar die doen maar 6 frames ofzo per ingang (en dan halen ze gezamelijk 25 fps) maar zijn er ook kaarten die meer FPS per kanaal kunnen, of is dat totaal niet van belang?
Ik dacht dat een 20-25 fps een vloeiend beeld geeft. Dus als je 4 camera's wil aansluiten en ze permanent vloeiend beeld moeten opnemen, heb je een 100fps card nodig.

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:33

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Voor bewaking is het niet vreemd dat er slechts 6 frames per seconde gebruikt worden.. Hierbij zijn zelden vloeiende beelden gewenst ivm opslagruimte.. Meestal wil je de beelden na een paar dagen terug kunnen kijken..

Verwijderd

Een collega van me heeft nog zo'n camera te koop voor rond de EUR 500, nauwelijks gebruikt en inclusief 10m kabel.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 14:22 . Reden: Grammotypo en aanvulling ]

• shure-fan
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:16:
Een collega van me heeft nog zo'n camera te koop voor rond de EUR 500, nauwelijks gebruikt en inclusief 10m kabel.
sorry voor de late reply, maar over welke camera heb je het dan precies??

Verwijderd

Je zou ook een bedrijf als gardiner kunnen bellen (weet alleen even niet of het een puur business to business bedrijf is).

Er staat iig een soort faq op hun site. (aan de rechterkant klikken op meer product info, dan veelgestelde vragen onder het kopje CCTV systemen) of nog makkelijker :P:
http://www.gardiner.nl/wep/faq_cctv_index.asp

Verwijderd

Oeps, sorry, je hebt helemaal gelijk! Sony EVI-D30 camera dus, compleet met 10 meter kabel, afstandbediening etc.
Pagina: 1