Powermods

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Persoonlijk begin ik, ze een beetje zat te worden. Als een tweakers iets negatiefs over een nieuws bericht zegt en een groep tweakers is daar mee eens wordt dat hoe dan ook doormiddel van een simpel powermodje naar beneden geholpen. Als dat nu de manier is om op tweakers van je karma af te komen is misschien de vraag of de powermods ook een penalty ratio hebben.

Het is verschrikkelijk kinderachtig dat ik er wat over zeg, maar ik vind het nog kinderachtiger om het zo toe te passen. Omdat ik zeker geen oude DPC uit de sloot wil halen, wil ik graag weten: wie en waarom deze powermod heeft/is toegepast. Als je vindt dat de tweakers een verkeerde mening hebben moet je maar een ander stekkie gaan zoeken of iedereen laten meta-modereren.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Begrijp me niet verkeerd, maar ik vind een reactie van 1 regel zonder inhoudelijke argumenten of enige onderbouwing nou ook niet bepaald een +3 waard. Ook is de reactie nogal pretentieus. Dus ik kan deze powermoderatie prima begrijpen. Ik zou graag wat betere voorbeelden willen zien van misbruik van powermoderatie, want dit is dus absoluut geen goed voorbeeld.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Als ik eerlijk moet zijn: je mag blij zijn dat het nog op een +1 is beoordeeld. Voor deze sneer onder water mag in je in mijn ogen een -1 troll verdienen, die je van mij ook heb gekregen. Voor een enkele one-liner kan je met heel veel moeite een score behalen van +3. Ik denk eerder dat dit een preventieve PowerModeratie is geweest omdat je reactie op +3 stond, en van dermate aard was dat het uit kan monden in een lekkere flame/troll-partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Defiant schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 01:07:
Ik zou graag wat betere voorbeelden willen zien van misbruik van powermoderatie, want dit is dus absoluut geen goed voorbeeld.
Zie het geen koeien verhaal, de vorige keer ging het over een aantal users dat het op de frontpage voorzien hadden op een inhoudelijk slecht nieuws bericht en daar dus kritiek op leverde, +1 inzichtvol. Als je alleen kritiek achter de schermen zet de reacties dan helemaal uit.

Overigens het gaat mij er om dat hier een vreemd spelletje wordt gespeeld, je laat tweakers eerst beslissen wat de reactie waard is en daarna ben je het daar er niet mee eens en ga je het zelf veranderen. Doe dan of als op Fok! alleen een apparte groep moderators of op Slashdot users die elkaar op meta niveau aanpakken. Op deze manier heeft het totaal geen nut, omdat de betreffende powermod toch alle berichtjes (+3) is langs gelopen.

Aangezien iedereen van de oude garde inmiddels Godlike is en de totaalscore/karma dus van het humeur van een powermod afhangt begint dit erg achterhaald te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Robin Vreuls schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 01:17:
Voor deze sneer onder water mag in je in mijn ogen een -1 troll verdienen, die je van mij ook heb gekregen.
Deze sneer onder water is een toekomst voorspelling, als Brein op de servers van XS4ALL podcasts gaat vinden met Top40 muziek zie ik het volgende nieuwe tweakers bericht al staan. Als je dat zelf niet ziet heb je oogkleppen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

Die powermoderatie heb je van mij Skinkie, en ook al ben jij van mening dat het kinderachtig is en dat ik maar een ander stekkie moet gaan zoeken, wil ik je toch wel de reden uitleggen.

Een populistische rant plaatsen over Brein scoort altijd wel lekker maar een ononderbouwde one-liner (zoals Defiant ook aangeeft) is geen +3 waard, zeker niet in nieuws wat niet over Brein gaat.

Zoals Robin Vreuls ook al aanlegt is het een sneer en mag je het als troll zien. Ook al zie ik best wel een zekere profetiche waarde in je reactie, zonder onderbouwing is het niet veel waard en heb ik je 'gereset' naar +1, we weten immers hoe tweakers op populistische Brein/etc. reacties reageren.
Aangezien iedereen van de oude garde inmiddels Godlike is en de totaalscore/karma dus van het humeur van een powermod afhangt begint dit erg achterhaald te worden.
Wat probeer je nu te zeggen? Omdat iemand een godlike status heeft betekend allerminst dat zijn reacties zinvol moeten zijn, het betekend vaker dat die user al erg lang/vaak reacties plaatst, als je al een waardeoordeel toe zou kunnen kennen moet je naar het aantal punten per reactie kijken, niet naar karma.

En wat hangt er van mijn humeur af? :?
Overigens het gaat mij er om dat hier een vreemd spelletje wordt gespeeld, je laat tweakers eerst beslissen wat de reactie waard is en daarna ben je het daar er niet mee eens en ga je het zelf veranderen. Doe dan of als op Fok! alleen een apparte groep moderators of op Slashdot users die elkaar op meta niveau aanpakken. Op deze manier heeft het totaal geen nut, omdat de betreffende powermod toch alle berichtjes (+3) is langs gelopen.
Veruit het grootste deel van de reacties word niet gepowermod, slecht een uiterst miniem deeltje van de scores beoordelen we als verkeerd gemodereerd en grijpen we in. Met je opmerking over vreemd spelletje geef je wmb aan dat je niet weet waar je over praat (ook al word je daardoor niet gehindert om iets kinderachtig, vreemd en achterhaald te noemen).

Het grootste deel van de powermoderaties gebeuren in draadjes waar populistische opmerkingen en eens/oneens moderaties hoogtij vieren, terwijl een reactie op z'n inhoud gemodereert zou moeten worden. Het doel van de moderatiescores is immers om nuttige/zinvolle reacties te onderscheiden van reacties die niets toevoegen.
En daarmee is de cirkel rond en komen we weer bij jouw reactie aan.

Wat vind _jij_ dat je one-liner waard is? en onderbouw die mening eens?

Verder ben je welkom met je ouwe koeien, die kunnen misschien toch een zinvolle discussie initieren :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
botoo schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 08:25:
Een populistische rant plaatsen over Brein scoort altijd wel lekker maar een ononderbouwde one-liner (zoals Defiant ook aangeeft) is geen +3 waard, zeker niet in nieuws wat niet over Brein gaat.
Ik verbaas me nogsteeds over wat je hier schrijft; wie ben jij om twee andere tweakers te bestraffen, omdat ze een andere mening hier over hebben? Een powermod?
Ook al zie ik best wel een zekere profetiche waarde in je reactie, zonder onderbouwing is het niet veel waard en heb ik je 'gereset' naar +1, we weten immers hoe tweakers op populistische Brein/etc. reacties reageren.
Als je doelgroep tegen Brein is, om wat voor reden dan ook zou de doelgroep eens op hun wenken bediend moeten worden. Het lijkt wel of tweakers.net alleen 100% politieke correcte reacties en berichten aan de tweakers wil tonen. Dit is overigens een voorbeeld totaal losstaand van deze reactie. Ik herinner me een artikel over het geld wat in Brein en andere organisaties gaat zitten, maar daar hoeft het natuurlijk niet bij te blijven. Naar aanleiding van het 'europese rechten bureau' zou zoiets perfect naar buiten gebracht kunnen worden, haal je direct het landelijke nieuws mee.
Wat probeer je nu te zeggen? Omdat iemand een godlike status heeft betekend allerminst dat zijn reacties zinvol moeten zijn, het betekend vaker dat die user al erg lang/vaak reacties plaatst, als je al een waardeoordeel toe zou kunnen kennen moet je naar het aantal punten per reactie kijken, niet naar karma.
Schaf het dan af, het heeft geen waarde (meer).
Veruit het grootste deel van de reacties word niet gepowermod, slecht een uiterst miniem deeltje van de scores beoordelen we als verkeerd gemodereerd en grijpen we in. Met je opmerking over vreemd spelletje geef je wmb aan dat je niet weet waar je over praat (ook al word je daardoor niet gehindert om iets kinderachtig, vreemd en achterhaald te noemen).
Zie mijn mijn reactie op de eerste quote in dit bericht, als de mede tweakers hier niet mee een zijn, waarom modden ze het dan zelf niet naar beneden?
Wat vind _jij_ dat je one-liner waard is? en onderbouw die mening eens?
Ik denk dat als dit er langer had gestaan een +1 Inzichtvol. Al dan niet opgebouwd uit een aantal overgewaardeerd's. Als je zelf al ziet dat de reactie een vooruitziende visie is, Brein en XS4ALL zijn immers geen vrienden meer, heb ik er weinig aan toe te voegen. En dat Robin dit als een Troll ziet, moge God hem bijstaan.
Verder ben je welkom met je ouwe koeien, die kunnen misschien toch een zinvolle discussie initieren :).
Zal opzoek gaan in m'n geheugen, want ik kan waarschijnlijk niet zoeken op een thread waar ik in heb gemodereerd.

[ Voor 40% gewijzigd door Skinkie op 14-07-2005 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Skinkie schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:13:
[...]
Ik verbaas me nogsteeds over wat je hier schrijft; wie ben jij om twee andere tweakers te bestraffen, omdat ze een andere mening hier over hebben? Een powermod?
Een mening is een mening en heeft totaal geen waarde. Iedere mening op de FP is sowieso een 0 of +1 grappig en verder niets. Een mening is niet leerzaam, een mening kan je niet eten niets. Onderbouwing, argumentatie en overtuiging zijn de steekwoorden die een mening doen leven. Een oneliner en een hoop geflame op PM's horen dus niet in het rijtjes van de discussiepunten thuis. Zodoende sta je zeer zwak in dit topic.
En ja, je gooit het hebben van een ononderbouwde mening op de vrijheid van meningsuiting, maar ook binnen een democratie wordt er totaal geen waarde gehecht aan ononderbouwt gebral en gescheld, dus je post blijft staan (mensen luisteren) maar je waardering is niet automatisch datgene wat de medepopulisten ervan vinden cq waarderen (dus geen +3). Kom je nog mee weg ook, want ik las gisteren dat in de eerste democratie de onzuivere discussiemensen extreem hard werden aangepakt (ter dood veroordeeld).

Uiteraard hebben we sinds kort beschaving, dus krijg je gewoon de open vraag terug: wat vind je dan zelf van je eigen post? Je vind het een +1 inzichtvol maar je bent het er niet mee eens dat een PM 'm van +3 op ook jouw gewenste niveau terugzet? Dat is raar. Maar je verwachte eigenlijk dat de slimmere mensen uiteindelijk de overgewaarderden van stal zouden halen en dat zo zouden beoordelen. Het klinkt gek, maar binnen een democratie is een meerderheid niet zo verlicht dat ze het zo voor elkaar krijgen dat het inderdaad juist gewogen wordt. In jou geval bleef íe dus onterecht (ook jou bewoording) op +3 staan en werd vergeten. Om dan de reactie toch rap op niveau te krijgen hebben we dus PM's die het zwaardere gereedschap hebben en zo toch goed proberen te krijgen. Zie het als politie die het verkeer regelt of zie het als politici die net iets meer van beleid weten dan Jan Modaal. Politici zeik je in het algemeen ook niet af omdat hun stem zwaarder weegt of zo, uiteindelijk zijn dat de mensen die het meest naar voren geschoven zijn in de democratie, zoals dus ook een PM niet zomaar PM wordt (helaas). Dus ja, ook binnen deze democratie werken mensen met zwaardere hulpmiddelen en wees eerlijk, ze zetten het wel op een niveau die je zelf daaraan zou toekennen en blijkbaar dus wel redelijk werken.

Uiteraard kan ik me prima voorstellen dat je het niet eens bent met in jou nadeel zijnde acties, maar vaak weten we dat beter uit te leggen dan de betogen waarmee je begon. Indien je een stelselmatige fout denk te zien, kan je ook een topic gematigd openen want dan nemen mensen je a) serieus en b) willen dan prima je bezwaren meewegen. Want naast jou zijn er nog 100.000+ bezoekers (we hebben dus niet de pik op iemand speciaal) en iedereen kan een klacht hebben/krijgen whatever. We kunnen niet iedereen tevreden stellen maar we willen wel een oplossing hebben die voor een ruime meerderheid acceptabel is (incl users dus).

[ Voor 41% gewijzigd door Delerium op 14-07-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

Skinkie schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:13:
Straffen? Als jij een powermoderatie als 'straf' ziet zou je misschien eerst eens bij jezelf te rade kunnen gaan waarom je dat zoe ziet. Een powermoderatie is een score-correctie op een reactie, met als doel de interessantere reacties van de minder interessante te scheiden, geen 'straf' naar tweakers.
En ja, ik ben powermod en ik pretendeer te weten wanneer reacties verkeerd zijn gemodereerd, als ik twijfel (en dat komt heus wel eens voor) dan is TMF de plaats waarin dat door mijzelf (of anderen) aangekaart word.
Als je doelgroep tegen Brein is, om wat voor reden dan ook zou de doelgroep eens op hun wenken bediend moeten worden. Het lijkt wel of tweakers.net alleen 100% politieke correcte reacties en berichten aan de tweakers wil tonen. Dit is overigens een voorbeeld totaal losstaand van deze reactie. Ik herinner me een artikel over het geld wat in Brein en andere organisaties gaat zitten, maar daar hoeft het natuurlijk niet bij te blijven. Naar aanleiding van het 'europese rechten bureau' zou zoiets perfect naar buiten gebracht kunnen worden, haal je direct het landelijke nieuws mee.
Doelgroep op z'n wenken bedienen? Bedoel je meelopen met de massa?
Persoonlijk heb ik grondige hekel aan organisaties als Brein/etc. omdat ze in mijn ogen teveel bezig zijn met geld verdienen (en ogenschijnlijk wegsluizen) ipv met het behartigen van de belangen van auteursrechthebbenden, maar zolang ze de wet aan hun kant hebben kunnen we daar nog niet veel mee doen. In dat artikel waar jij op doelt ben ik degene geweest die dat stukje over die geldstromen onder aandacht heb gebracht en deel-onderzoeken naar heb gedaan.
_Dat_ noem ik doelgroep gericht zonder meeloper te zijn.
Schaf het dan af, het heeft geen waarde (meer).
* eensch *
Zie mijn mijn reactie op de eerste quote in dit bericht, als de mede tweakers hier niet mee een zijn, waarom modden ze het dan zelf niet naar beneden?
Omdat telkens weer duidelijk word dat er veel tweakers vanuit een gevoel modereren (eens? +1 / niet eens? -1) en dat is niet de bedoeling en niet de juiste methode om de goede reacties te waarderen.
Ik denk dat als dit er langer had gestaan een +1 Inzichtvol. Al dan niet opgebouwd uit een aantal overgewaardeerd's. Als je zelf al ziet dat de reactie een vooruitziende visie is, Brein en XS4ALL zijn immers geen vrienden meer, heb ik er weinig aan toe te voegen. En dat Robin dit als een Troll ziet, moge God hem bijstaan.
Dan is het cirkeltje toch weer rond, want zoals reeds eerder uitgelegd, door mijn powermoderatie kwam jouw reactie op +1, dus de hele heisa waar je in je TS mee begon was ei'k overbodig.
Dat Robin er een troll in ziet is wmb verdedigbaar, en die troll heeft hij op een normale regulier manier, dus zonder extra crew-tools, uitgedeeld.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Klopt botoo noemde hem ook toen al profetisch ...

Als je die eenregelige post ook had onderbouwd, uitgelegd wat je precies dacht dat Buma/Stemra zou gaan doen, of waarom ze volgens jou dat zouden gaan doen ...
was je reactie idd een +3 waard geweest, als je dat nog erg goed en beknopt kon opschrijven misschien en +4 ...

Niet omdat dat dan waar of niet waar zou zijn... maar omdat zulke posts inderdaad een flinke waarde hebben ....
Nu je enkel een regeltje cliche hebt opgeschreven, was enkel een +1 normale score ook een terecht ... los ervan of zoiets uitkomt of niet (ja, er wordt al langer geschreven over de eventuele auteursrechterlijke consqequenties van podcasting en internet-radiostreams, een kwestie van tijd voordat de organisatie die daarvoor verantwoordelijkheid claimt zich ook darover zou melden)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1