Die powermoderatie heb je van mij Skinkie, en ook al ben jij van mening dat het kinderachtig is en dat ik maar een ander stekkie moet gaan zoeken, wil ik je toch wel de reden uitleggen.
Een populistische rant plaatsen over Brein scoort altijd wel lekker maar een ononderbouwde one-liner (zoals Defiant ook aangeeft) is geen +3 waard, zeker niet in nieuws wat niet over Brein gaat.
Zoals Robin Vreuls ook al aanlegt is het een sneer en mag je het als troll zien. Ook al zie ik best wel een zekere profetiche waarde in je reactie, zonder onderbouwing is het niet veel waard en heb ik je 'gereset' naar +1, we weten immers hoe tweakers op populistische Brein/etc. reacties reageren.
Aangezien iedereen van de oude garde inmiddels Godlike is en de totaalscore/karma dus van het humeur van een powermod afhangt begint dit erg achterhaald te worden.
Wat probeer je nu te zeggen? Omdat iemand een godlike status heeft betekend allerminst dat zijn reacties zinvol moeten zijn, het betekend vaker dat die user al erg lang/vaak reacties plaatst, als je al een waardeoordeel toe zou kunnen kennen moet je naar het aantal punten per reactie kijken, niet naar karma.
En wat hangt er van mijn humeur af?

Overigens het gaat mij er om dat hier een vreemd spelletje wordt gespeeld, je laat tweakers eerst beslissen wat de reactie waard is en daarna ben je het daar er niet mee eens en ga je het zelf veranderen. Doe dan of als op Fok! alleen een apparte groep moderators of op Slashdot users die elkaar op meta niveau aanpakken. Op deze manier heeft het totaal geen nut, omdat de betreffende powermod toch alle berichtjes (+3) is langs gelopen.
Veruit het grootste deel van de reacties word niet gepowermod, slecht een uiterst miniem deeltje van de scores beoordelen we als verkeerd gemodereerd en grijpen we in. Met je opmerking over vreemd spelletje geef je wmb aan dat je niet weet waar je over praat (ook al word je daardoor niet gehindert om iets kinderachtig, vreemd en achterhaald te noemen).
Het grootste deel van de powermoderaties gebeuren in draadjes waar populistische opmerkingen en eens/oneens moderaties hoogtij vieren, terwijl een reactie op z'n inhoud gemodereert zou moeten worden. Het doel van de moderatiescores is immers om nuttige/zinvolle reacties te onderscheiden van reacties die niets toevoegen.
En daarmee is de cirkel rond en komen we weer bij jouw reactie aan.
Wat vind _jij_ dat je one-liner waard is? en onderbouw die mening eens?
Verder ben je welkom met je ouwe koeien, die kunnen misschien toch een zinvolle discussie initieren

.