Ik heb hier een Trust ADSL modem/routertje staan met ingebouwde firewall. Die staat aan en doet netjes zijn werk hoop ik. Mocht hij toch te kort schieten heeft elke pc er achter zonealarm geinstalleerd staan. We hebben echter wel een intern netwerk en om elkaar te kunnen zien moet je bepaalde IP adressen in zonealarm alles veilig bestempelen. Dus heb ik gewoon de range ingesteld die de router automatisch afgeeft: 192.x.x.1 t/m 192.x.x.255 en op 192.x.x.10 staat de router zelf. Nu bedacht ik mij ineens iets; een hacker zal zich toegang verschaffen tot mijn pc gebruik makend van de router, en vanuit daar bepaalde commando's laten uitvoeren. Werkt de software matige firewall dan wel die ik heb ingesteld?
(met online checks zie ik natuurlijk wel dat mijn ftp poort open staat, maar das noodzakelijk omdatk servertje af en toe draai) maar kan niet testen of mijn pc een commando dat wordt gegeven vanaf de router doorlaat)..
Simpel. . is alles dus wel juist ingesteld?
(met online checks zie ik natuurlijk wel dat mijn ftp poort open staat, maar das noodzakelijk omdatk servertje af en toe draai) maar kan niet testen of mijn pc een commando dat wordt gegeven vanaf de router doorlaat)..
Simpel. . is alles dus wel juist ingesteld?
Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW