Ik heb onderaan mijn pagina's een menuutje staan met links naar volgende en vorige pagina's plus een numeriek lijstje van de beschikbaar pagina's.
vb
Onderdeel van de code:
Bijbehorend stylesheet:
Dit werkt prima op het moment dat beide pointers (zowel vorige als volgende) aanwezig zijn. Beide pointers staan uiterst links en uiterste rechts. En de list staat gecentreerd.
Het probleem ontstaat op het moment dat er maar 1 pointer beschikbaar is. Dan staat de list niet in het midden maar naar de kant waar geen pointer staat.
Ik ben al een tijdje aan het klooien geweest met verschillende display types (display:block) e.d. maar ik heb nog geen oplossing gevonden.
Het toevoegen van een lege <p class=""></p> is helaas geen optie doordat de links automatisch worden gecreeerd.
Heeft iemand een suggestie??
vb
code:
1
| << vorige pagina: 1 2 3 4 5 volgende >> |
Onderdeel van de code:
HTML:
1
2
3
4
5
| <div id="navigation"> <p class="prev"><< <a href="">vorige</a></p> <p class="next"><< <a href="">vorige</a></p> <ul><li>1</li></ul> </div> |
Bijbehorend stylesheet:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| #navigation { text-align: center; } #navigation p, #navigation ul { display: inline; } #navigation p.prev { border-top: 1px solid #780176; float: left; text-align: left; width: 30%; } #navigation p.next { border-top: 1px solid #780176; float: right; text-align: right; width: 30%; } #navigation ul { text-align: center; } #navigation ul li { display:inline; list-style-type:none; } |
Dit werkt prima op het moment dat beide pointers (zowel vorige als volgende) aanwezig zijn. Beide pointers staan uiterst links en uiterste rechts. En de list staat gecentreerd.
Het probleem ontstaat op het moment dat er maar 1 pointer beschikbaar is. Dan staat de list niet in het midden maar naar de kant waar geen pointer staat.
code:
1
| pagina: 1 2 3 4 5 volgende >> |
Ik ben al een tijdje aan het klooien geweest met verschillende display types (display:block) e.d. maar ik heb nog geen oplossing gevonden.
Het toevoegen van een lege <p class=""></p> is helaas geen optie doordat de links automatisch worden gecreeerd.
Heeft iemand een suggestie??
[ Voor 12% gewijzigd door hilarisch op 13-07-2005 23:50 ]