Toon posts:

IBM R50p ram upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik mijn laptop vooral voor CAD toepassingen en 3D werk. Nu heb ik altijd last dat het opstarten van autocad nogal veel tijd vergt. Zou dit kunnen verholpen worden met een upgrade van mijn ram geheugen? (momenteel 512)

Ik weet eigenlijk ook niet precies wel type geheugen ik dan moet zoeken, ik denk dat er nu
PC 2700 CL 2.5 DDR SDRAM inzit. mss weet RS_003 dit?
Moet ik den identiek hetzelfde zoeken of mag ik ergens wijzigen? geen idee of ipv 2700 3200 ofzo mag nemen, en of die 2.5 ergens toe doet.

alvast bedankt _/-\o_

voor de rest zijn het super laptops :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-10 22:06
Ik heb in bergschenhoek 512 mb extra geheugen besteld voor mijn ibm thinkpad r51, waar maar 256 mb inzat.
Dit moet speciaal besteld worden en komt van Dane Elec er zitten Hynix chippies op.
De latjes van kingston kosten 20 euro meer.

Het geheugen is dan ook speciaal voor ibm thinkpad gemaakt, en dus ermee getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Met een programma als CPU-Z kun je exact zien wat er voor geheugen in zit en kun je het zelfde soort bij bestellen :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Ja, alleen dat hoeft dus helemaal niet.

Ik heb zelf (zoals de topicstarter ook bekend is blijkbaar) al met aardig wat laptops gewerkt, in al deze laptops (op paar oude p2 machientjes na) kon ik gewoon merkloos ram gooien.

Zo heb ik pas nog mijn (nu ex) T42P geupgrade met 1GB, was gewoon het goedkoopste pc 2700 geheugen van kingston ;) helemaal niks speciaal geheugen.

Nog zon mooi voorbeeld, ik heb hier op m'n schoot een sony vaio T1XP, das een 10" laptop en daar moeten dus micro (USO) dimm's in, deze kosten per 512mb 160 euro, maar bij sony moet ik 340 euro betalen, terwijl er precies de zelfde chips op zitten 8)7

Ja, gooi er maar gewoon een dane-elec of (mijn voorkeur) kingston SO-dimmetje in.

Kost nu nog maar ong. 60 euro voor 512mb.
PC 2700 en CL 2.5 moet het idd zijn.

Ps, je hebt een R50P, hier zit dus al een hitachi travelstar 7K60 in, dus je hdd hoef je in de toekomst igg niet te upgraden ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Roberto op 14-07-2005 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de feedback :7

Neem ik dan best een latje van 512 extra of 1024? (die 1024 komt wel duurder uit, mss beter wachten en dan volgend jaar veranderen naar twee van 1024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 23:03:
Ik gebruik mijn laptop vooral voor CAD toepassingen en 3D werk. Nu heb ik altijd last dat het opstarten van autocad nogal veel tijd vergt. Zou dit kunnen verholpen worden met een upgrade van mijn ram geheugen? (momenteel 512)

Ik weet eigenlijk ook niet precies wel type geheugen ik dan moet zoeken, ik denk dat er nu
PC 2700 CL 2.5 DDR SDRAM inzit. mss weet RS_003 dit?
Moet ik den identiek hetzelfde zoeken of mag ik ergens wijzigen? geen idee of ipv 2700 3200 ofzo mag nemen, en of die 2.5 ergens toe doet.

alvast bedankt _/-\o_

voor de rest zijn het super laptops :7
misschien heb je hier wa aan..

http://shop.tweakers.net/...delID=48&ModelTypeID=4844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
enkel in nederland jammer genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Jij hebt vast en zeker niet gelezen wat ik gister heb geschreven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RS_003 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 00:10:
Ja, alleen dat hoeft dus helemaal niet.

Ik heb zelf (zoals de topicstarter ook bekend is blijkbaar) al met aardig wat laptops gewerkt, in al deze laptops (op paar oude p2 machientjes na) kon ik gewoon merkloos ram gooien.

Zo heb ik pas nog mijn (nu ex) T42P geupgrade met 1GB, was gewoon het goedkoopste pc 2700 geheugen van kingston ;) helemaal niks speciaal geheugen.
is die kingston ook CL 2.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
erm ja? dat zeg ik toch ? ;)
Pagina: 1