Toon posts:

A7N8X deluxe geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel problemen met dit bord, eerst 2de hands een bord gekocht bleek dood. een besteld bij norrod uit magezijn opruiming. Nu boot het systeem maar nu blijkt er geen geluid te zijn! ook de onbord vocals doen niks. Is er nog iets dat ik kan proberen of heb ik WEER een defect bord? Heb nu 3 A7N8X bordjes liggen 2 dus defect en 1 werkende. :r

ps. Ik heb trouwens genoeg skill's om ic's over te bakken weet iemand welk ic het geluid regeld?

Verwijderd

Waarschijnlijk overbodig maar je hebt dus wel:

1) Onboard Sound oid enabled in BIOS?
2) Drivers voor datzelfde Onboard Sound geinstalleerd?

Toch maar weer RMA als hij het niet doet dan, en hoezo kan je die andere 2 niet terugbrengen trouwens? Je gaat toch niet 3x hetzelfde moederbord kopen zonder de vorige die het niet deed terug te brengen of zie ik iets verkeerd :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alles wat je zegt heb ik gecontroleerd.
Lang verhaal allemaal, maar 1tje heb ik 2dehands op de kop getikt nooit de tijd gehad om te testen en toen tijd daar was dee hij niks. 1 bord draait al een tijd in me eigen pc... bord dat dus defect is was bedoelt voor me carpc welke over 3 week moet werken. RMA duurt dus te lang ze zorgen maar dat ik iets meteen weer mee krijg.

Niemand gehad zeker dit?

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik heb dit bord al een jaar en nog geen probleem gehad. Je weet zeker dat je onboard geluid in bios aanstaat? Je moet ook als je geen front panel audio gebruikt een aantal jumpertjes op een connector zetten. (staat in de handleiding) En dan de nvidia nforce2 drivers installeren en zou het moeten werken. ;)

• thatrunks
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:29
zit er geen Soundmax Digital Audio Onboard op ? :O

- Computers blijven drama dingen -

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

thatrunks schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 03:42:
zit er geen Soundmax Digital Audio Onboard op ? :O
lol volgens mij heeft dit bordje een soundstorm-chip en geen realtek. @ts: welke voeding gebruik je?
Een oude voeding of een instabiele elcheapo voeding, kan nog al wat schade toebrengen aan je bordje.

[ Voor 17% gewijzigd door Xadeon op 14-07-2005 04:54 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Xadeon schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 04:51:
[...]

lol volgens mij heeft dit bordje een soundstorm-chip en geen realtek. @ts: welke voeding gebruik je?
Een oude voeding of een instabiele elcheapo voeding, kan nog al wat schade toebrengen aan je bordje.
Ik heb dit MB pas verkocht (nog in 100% werkende staat maar er paste geen A64 op!)

Maar goed, soundstorm heeft het altijd prima gedaan. Zit je wel met je minijack in de juiste output geprikt?

[ Voor 42% gewijzigd door acidfever op 14-07-2005 08:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ReddishRat schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 00:26:
Ik heb dit bord al een jaar en nog geen probleem gehad. Je weet zeker dat je onboard geluid in bios aanstaat? Je moet ook als je geen front panel audio gebruikt een aantal jumpertjes op een connector zetten. (staat in de handleiding) En dan de nvidia nforce2 drivers installeren en zou het moeten werken. ;)
JEEJ! ik heb in de handleiding gekeken stond er niet in... kijk naar me iegen bord verek! 2 jumpers. ik deze plaatsen jha hoor geluid!!! many thanks! _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1