Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PDA snelheid] afhankelijk van processor of andere factoren?

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik heb zelf een Dell AXIM X5 (Al vrij lang). Een vriend van me heeft een acer N30.
Ik heb een Intel PXA255 - 400 mhz processor. Die acer van die vriend van me heeft een Samsung S3C2410 processor.
Nu valt het me op bijv met tomtom navigator 3 dat zijn pda een stuk sneller is met bijvoorbeeld kaartopbouw dan de mijne. Ligt dit aan de processor? Is zo'n samsung zoveel sneller dan?

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Die van jou is een heel stuk sneller en nieuwer. Het opbouwen van de kaart heeft ook te maken met andere dingen dan alleen de processor. Ik denk dat de snelheid van het geheugen ook heel erg uitmaakt (bijv, het type, merk, uitvoering)

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Dan ga ik me toch snel een nieuwe SDcard kopen voor mijn PDA.
Het viel me ook op dat zijn "windows" er veel leuker uitziet qua icoontjes. Misschien iets standaards van acer, want we hadden allebei versie 4 (2003).

Verwijderd

Nog zo'n vergelijking: een 266 mhz samsung of een Intel PXA 270 met 312 MHz ?

Wat is een betere keus in deze mbt de aanschaf van een PDA ? Of heeft het snellere geheugenkaartje zoals eerder gezegd meer invloed ?

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:44
Mijn tomtom werd na het kopen van een snellere kaart ook veel sneller in gebruik.
Ik had eerst alles op een sd kaartje van apacer staan. Nu staat alles op een cf kaartje.
De photo steno pro2 van apacer is een stuk sneller dan de "gewone" sd/cf kaartjes.

[ Voor 56% gewijzigd door debeer op 14-07-2005 13:55 ]

debeerzietzevliegen.nl

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ja ik ben daarom nu ook aan het kijken voor een betere kaart voor mijn Axim X5.
Een tweetal jaar geleden was er nog zo'n website waarop vermeld stond welke SD kaarten compatible zijn met mijn Axim X5. Ik heb nu namelijk een kaartje van Apacer en die doet sinds het begin al moeilijk (directories met als naam: "." en dat dan tig keer). Maar ik kan ergens meer iets vinden over die compatibiliteits issues. Zelfs op het forum van aximsite.com kan ik niks vinden, en ik weet toch zeker dat het er ergens moet zijn.
Daarnaast vraag ik mij af wat sneller is: een SD kaart of een CF kaart? Het liefst houd ik mijn CF slot op mijn Axim vrij om in de toekomst een GPS module aan te sluiten, maar als CF echt duidelijk sneller is dan een SD kaart, dan ga ik het toch overwegen om een CF kaart aan te schaffen. En ook dan zijn er verschillende merken en snelheden die ik eerst compatibiliteit wil controleren.
Hoort misschien niet meer helemaal thuis in dit topic, maar om daar nu een nieuw topic voor aan te maken :?
EDIT: topic titel is nu aangepast. Thnx Remy!

[ Voor 6% gewijzigd door Trax_Digitizer op 14-07-2005 14:48 ]

Verwijderd

Volgens mij ligt het ook aan je ontvanger, zie je ook bij Bluetooth ontvangers.
Die koop je voor € 65 maar ook voor bijna € 200 bv. En daar zit wel degelijk verschil in en niet alleen in de aantal te ontvangen sattelieten.
Pagina: 1