Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Topicstarter
Heb van de week maar weer eens mijn 6310i uit de la gehaald om wat met Bluetooth te gaan spelen. Punt is, dat het ding nergens verbinding mee houdt. Ik heb aan m'n pc een BT-dongle hangen van Belkin, werkt prima met m'n 6230. M'n 6230 werkt ook uitstekend met m'n BT headsetje. Echter, wanneer ik 1 van de drie (pc, 6230, headset) wil paren met de 6310i dan gaat 't de mist in.

De headset vindt 'ie gewoon helemaal niet. Niente.

Wanneer ik 'm paar met de 6230 of de pc dan wordt 'ie wel gevonden, er wordt ook gevraagd om een wachtwoord en 't paar wordt gemaakt. Alleen, binnen twee seconden daarna mikt de 6310i de verbinding weer weg, met als foutmelding "Verb. verbr. vr [6230/pc]". Ik kan vanaf m'n 6230 de verbinding dan niet meer activeren, moet de hele "paring" weggooien en opnieuw aanmaken. En uiteraard doet 'ie 't dan nog niet... Op de pc zie ik wel dat de BT-software steeds verbinding probeert te maken met de 6310i, maar dat 'ie dat steeds niet voor elkaar krijgt.

Iemand misschien een geniale inval? Of zou ik met de 6310i naar de reparateur moeten?

Nomen nescio

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik had een 6310 zonder i en die had het zelfde totdat er een nieuwe firmware op gezet is.

Dus vraag
1. Heeft ie het ooit gedaan
2. Welke firmware heb je (toets *#0000#)

Volgens mij moet het mogelijk zijn om gratis de nieuwste firmware op de 6310(i) te laten zetten aangezien er een beveiligings fout in de firmware zit (waardoor het mogelijks is dat derden via bt jouw afluisten. Hiervoor hoeft BT alleen aan te staan, ze moeten wel in de buurt zijn of een line of sight hebben voor een bt -gun)

bron voor de firmware: http://www.trosradar.nl/ (uitzending 2004-10-4)
Nokia zegt inmiddels al hun servicepunten te hebben geïnstrueerd geen kosten te berekenen voor het upgraden van de bluetooth-toestellen ivm
met veiligheidsproblemen. Radar verzoekt mensen die toch een rekening voor de upgrade krijgen dit te laten weten.
Daarnaast had ik nokia hierover gemaild en dit was hun antwoord
U kan voor een software update in verband met beveiliging bluetooth langs
gaan bij een Club Nokia Service Punt.
Dit is enkel van toepassing op Nokia 6310-6310i-8910-8910i-6650-610-810,
niet van toepassing voor Nokia 6210.Adressen van Service Points kan u
verkrijgen op ons nummer 0900/202.60.55 of via volgende link:
http://www.nokia.be/nl/support/serviceP.html?cn=nl
Wij wensen u er wel op attent te maken dat wanneer er een update gedaan
wordt, het toestel terug geplaatst wordt naar fabrieksinstellingen en dus
alle
bijgevoegde gegevens verloren gaan.
We raden u dus aan om een back up van het toestel te maken.
U kan misschien eerst telefonisch een afspraak maken bij het Service Punt
zodat zij u sneller van dienst kunnen zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door jeanj op 14-07-2005 21:21 ]

Everything is better with Bluetooth

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Topicstarter
Klasse, dank je!
Ik weet niet of ie ooit gewerkt heeft, heb eigenlijk nooit eerder andere BT-apparatuur gehad tot gister... ;) De fw die er op zit, is 5.22. Ik ga er van uit dat er wel een nieuwere versie zal zijn ondertussen, toestel is nu bijna twee jaar oud en nog niet geüpdate. Ik ga eens kijken waar er een Service Point in de buurt zit.

Nomen nescio

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Brabo-Joossie schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:54:
Klasse, dank je!
Ik weet niet of ie ooit gewerkt heeft, heb eigenlijk nooit eerder andere BT-apparatuur gehad tot gister... ;) De fw die er op zit, is 5.22. Ik ga er van uit dat er wel een nieuwere versie zal zijn ondertussen, toestel is nu bijna twee jaar oud en nog niet geüpdate. Ik ga eens kijken waar er een Service Point in de buurt zit.
Mijn 6310i heeft firmware 5.51, 08-07-03 staat erbij... er is dus nieuwere ja.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

DJSmiley schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:57:
[...]

Mijn 6310i heeft firmware 5.51, 08-07-03 staat erbij... er is dus nieuwere ja.
Als het goed is er er ook een van 2004, dus een nog nieuwere die het BT security probleem fixed. Misschien kan de TS dit bevrestigens als hij zijn telefoon heeft geupgrade

Everything is better with Bluetooth

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

mowah, die firmware zegt niet alles volgens mij, ik heb v5.61 en t is nog steeds een drama...gewoon echt veel te buggy :/

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Pagina: 1