Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Op zich is dit niet-antwoorden natuurlijk ook een antwoord
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik werk bijna altijd met breedbeeld materiaal in Adobe Premiere en soms Pinnacle Studio. Ik kom eigenlijk nooit problemen tegen.
[ Voor 5% gewijzigd door Frits Flits op 16-07-2005 08:48 ]
De vraag is eigenlijk of men die breedbeeld-optie ook werkelijk gebruikt voor de betere huis-tuin-en-keuken-filmpjes.KingRoad schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 23:20:
Wat is nu precies je vraag?
Ik werk bijna altijd met breedbeeld materiaal in Adobe Premiere en soms Pinnacle Studio. Ik kom eigenlijk nooit problemen tegen.
Problemen waar ik aan zat te denken was meer dat het bijvoorbeeld minder prettig filmen is en mogelijk tips waar je op moet letten enzo.
Mischien een beetje vaag omschreven inderdaad, maar dit is dan ook mijn eerste camera waarmee ik meer kan doen dan op een statief monteren en inzoomen, (18 jaar oude Sony pro-8 camera, dus absoluut niet compact) dus ik wilde eigenlijk ervaringen horen met met name breedbeeldopnamen.
Met premiere (pro) kan ik wel werken, dus de software is niet echt een probleem.Frits Flits schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 08:47:
Wij hebben ook een camera die in 16:9 kan opnemen. Meestal bewerk ik die video's met Adobe Premiere Pro. Als je daarmee leert omgaan en wellicht nog met Adobe After Effects dan heb je toch wel genoeg in huis om je video's mee te editen.
[ Voor 22% gewijzigd door TD-er op 16-07-2005 13:26 ]
Ik heb zelf ook een camera (Sony DCR-TRV-60E) die native 16:9 is. Dus geen 4:3 panel die ook een 16:9 stand heeft, maar native 16:9. Daarmee heb ik wel wat gefilmd en bij mij zie je dus als ik de mijne in 4:3 zet, dat je beeldmateriaal mist.
Op zich is 16:9 filmen heel mooi, maar iedereen die ik zo'n beetje ken en ikzelf natuurlijk ook, hebben breedbeeld spul staan thuis, dus dan is het echt mooi strak en veel beter als 4:3. Wat beter is voor jou hangt natuurlijk af van je doelgroep en de de mate van 16:9 penetratie.
Pakketten die er goed mee overweg kunnen zijn onder andere Sony Vegas en Premiere Pro, waarbij ik Vegas persoonlijk een aanzienlijk prettiger pakket vind, makkelijker te begrijpen dan Premiere maar toch weer vele malen krachtiger dan bijvoorbeeld Studio.
Aannames zijn fataal.