Simpel voorraadbeheer proggie gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Mijn oom heeft een veevoederhandel, hij verkoopt dierenvoeder in losse zakken aan particulieren. Ik werk er nou al een aantal jaar en ben tot de conclusie gekomen dat hij het vreselijk inefficient doet. Hij heeft geen computer, doet de boekhouding compleet handgeschreven en weet niet precies hoeveel hij van elk produkt wekelijks verkoopt.
Nou wil ik eens gaan kijken of ik met wat voorraadbeheer orde in de chaos kan creëren. Daarom ben ik op zoek naar een programma waarmee je aan de kassa kan intypen wat en hoeveel je verkoopt. En dan moet het programma wat statistieken kunnen maken van de wekelijkse verkoop enzo.
Ik ben volkomen nieuw op dit gebied, dus weet ik er niet veel van, ik was al wel tot de conclusie gekomen dat het niet met Excel ging werken.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• roadcee
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-04 07:51
gaat waarschijnlijk prima met excel werken, daar zijn hele mooie kant en klare spreadsheets voor te vinden. zoek bijvoorbeeld maar eens al op de site van microsoft.

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 19:57

neevedr

Dat was ik niet!

Of probeer Access eens.

Verwijderd

Je kan toch een database maken (is niet zo heel moeilijk met wat studiemateriaal naast je) en dan wekelijks een rapport laten uitprinten.

Een database kan je als beginner het beste in Access maken.