[UBUNTU x64] loopt steeds vast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb sinds kort een Fujitsu Siemens laptop (amilo-a widescreen) met een amd athlon64 xp 3200+ processor.
Nu wou ik ubuntu 5.01 x64 installeren.
Dit liep eigenlijk al meteen fout door dat hij mijn toetsenbord niet herkende, dus kon ik niks doen.
Ik heb een usb toetsenbord aangesloten en toen kon ik weer verder.
Na een tijdje vroeg hij om mijn toetsenbord in te stellen, waardoor ik weer het toetsenbord van de laptop kon gebruiken.
Na de 1ste reboot van de installatie, krijg ik foutmeldingen dat hij default's niet kon laden van fonts en dergelijke.
Na en tijd gepruttel, kreeg ik dan het inlogscherm voor me.
Maar kon weer niet mijn laptop toetsenbord gebruiken.
Terug een usb toetsenbord aangesloten, en mijn inlognaam en wachtwoord ingevuld.
Daarna kreeg ik een schermpje van ubuntu (zonder de opstartlogo's), en sloeg mijn pc vast.
Nu doet hij voor het opstarten van ubuntu reuze lang, (Windows xp gaat prima) en elke keer als ik wil inloggen slaag hij vast.
Heeft iemand 1 idee hoe dit kan komen, en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Eerst even paar vragen aan jou;

Als ubuntu opstart, gaat hij dan een soort "schijfcheck" doen waarna je Control+D moet doen (meegemaakt met eigen ervaring)?

De 1ste keer na het installeren van Ubuntu is het normaal dat wanneer ubuntu opstart hij allerlei packages moet uitpakken, dit duurt gewoon lang. Heb je ubuntu gedownload, doe dan een MD5 checksum.

Zoniet, probeer een ander cd'tje of de live version. Wat je ook nog kunt doen is met een andere cd/dvd drive proberen te installeren. En ook kun je de live versie eens proberen.

Maar even duidelijk een vraagje, heb je hem al meerdere keren geprobeert te installeren?

En je zou ook met google kunnen opzoeken of er meer mensen met het probleem van je tobo zijn.

Veel succes

Editsel;

hoevaak heb je dat opstarten van Ubuntu geprobeerd? Als laatste hoop kun je ook ubuntu 32 bit installeren, heb ik ook gedaan hier :) . (ben ook beetje n00b met linux)

[ Voor 13% gewijzigd door martieadams op 13-07-2005 21:05 . Reden: overheen gelezen. ]

Learn to forget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neej, er komt geen schijfcheak.
Ook word nergenst aangegeven of ik op ctrl+d moet drukken.
Dit is de 2e keer dat ik ubuntu x64 installeer.
De vorige was de 4. versie. officiele maar bij deze deed het beeld het helemaal niet.
Nu doet dat het wel goed.
De MD5 checksum is goed zegt hij. Op google kom ik jammer genoeg niet zo veel tegen met mijn probleem.

edit: Ja, dat kan wel, maar ik wil graag gebruik maken van de 64bit.
Het opstarten heb ik al een 6x gedaan, met iedere keer het zelfde resultaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het is me gelukt na een paar veranderingen.

Eerste moet je atiixp als 1e in de file /ete/modules zetten. (gevonden op google)
Om je toetsenbord te laten werken moet je op Fn+shift drukken (Vaag) en het werk.
Daarna heb ik in /etc/X11/xorg.conf bij mijn videokaart het volgende gezet: Option "NoAccel" "true"

De toutchmuis heb ik werkend gekregken door de volgende commando's:

rmmod psmouse
modprobe psmouse

Maar hij blijft super langzaam werken.