Toon posts:

DVD-ROM leest en brandt wel CD maar geen DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 829 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Aopen DUW1608/ARR. Reeds half jaar in bezit en heeft altijd goed gefuntioneerd. Maar heb nu PC geformateerd en DVD-ROM leest en brandt alleen nog maar CD's. Ik kan geen DVD's meer lezen of branden.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:08

Nik

Software of hardware probleem? Krijg je met je brand programma geen menu voor DVD? Of wat voor programma gebruik je? Krijg je foutmeldingen?

Ik ben niet helderziend, wij allemaal niet overigens ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zoiets heb ik ook gehad met een Sony DVD-ROM drive. CD's wou hij nog wel lezen maar geen DVD's meer. De oplossing was een herinstallatie van de driver :)

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bye.gif proller

[ Voor 34% gewijzigd door Admiral Freebee op 14-07-2005 01:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:54:
Software of hardware probleem? Krijg je met je brand programma geen menu voor DVD? Of wat voor programma gebruik je? Krijg je foutmeldingen?

Ik ben niet helderziend, wij allemaal niet overigens ;)
Ik neem aan dat het aan de software ligt, DVD heeft het immers altijd gedaan (alleen na format niet meer). Brand programma zegt dat er geen disc in zit als ik er een DVD-R in leg? Ik gebruik Nero. Maar ook een orginele DVD kan niet afgespeeld worden. Er verschijnt ook geen foutmelding, DVD-Rom blijft alleen constant zoeken (zoeklichtje knippert).

Verwijderd

Topicstarter
amour021 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 01:13:
Zoiets heb ik ook gehad met een Sony DVD-ROM drive. CD's wou hij nog wel lezen maar geen DVD's meer. De oplossing was een herinstallatie van de driver :)

[afbeelding] proller
Ik heb de nieuwste firmware geinstalleerd, maar ook dit werkt niet (verder kon ik geen drivers vinden).

Ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:52:
[...]

Ik heb de nieuwste firmware geinstalleerd, maar ook dit werkt niet (verder kon ik geen drivers vinden).

Ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen.
Firmwareupdate werkte bij mij ook niet maar verwijder het apparaat eens in het apparaatbeheer en laat Windows de driver herinstalleren :)
Pagina: 1