Toon posts:

E-ATX kast met ATX moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 9.596 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik ben nieuw hier ;) , ik weet ook niet of ik dit hier goed post.

maargoed ik heb een vraagje,

ik zag laatst op alternate een server behuizing (enermax cs-721-b protheus) die kast is E-ATX
ik heb ook een moederbord de asrock p4dual 915GL die is ATX gaat dit passen ????

en wat is het verschil tussen E-ATX en ATX ? en heeft dit iets met de voeding temaken? (bij moederbord staat bij voeding >> ATX 2.03)

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven. _/-\o_

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:20

Thandor

SilverStreak

Ik weet er niet zo veel van maar volgens mij gaat een E-ATX connector niet op een ATX connector passen. Ik gok dat je daarvoor een nieuwe voeding aan moet schaffen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:52

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De E staat voor Extended. Dat wil zeggen dat er in die kast een E-ATX moederbord in kan. Deze borden zijn wat breder en vereisen dus ook zo'n kast.

Jouw moederbord gaat dus ruim passen. Een 24-pins voedingsconnector past soms op een 20pins connector van het moederbord. Het kan zijn dat er een condensator of ander componentje in de weg zit, kijk hier even naar. Is dit het geval, koop dan een 24pins -> 20pins verloopje. De meeste computerzaken hebben deze wel.

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 13-07-2005 21:18 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Beste Charger1986. Welkom op dit forum :).

Zoals je misschien weet, is het handig als je eerst zelf even zoekt. Zo kun je bijvoorbeeld heel eenvoudig met google vinden dat E-ATX staat voor extended ATX. Dus jij koopt een wat grotere kast. De rest van de uitleg is denk ik niet meer nodig. Dit lijkt mij ook erg handig.

Verwijderd

Topicstarter
ahh oke thanx voor de replys,

maar past een atx(20pins) voeding niet in een e-atx kast dan :/ .

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:38
Tuurlijk past er een gewone ATX PSU in een EATX kast. Zo'n EATX kast is hetzelfde als een ATX kast maar dan wat dieper, that's all.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
a okee dat is mooi om te horen ;)

dan heb ik verder geen vragen meer!!
Pagina: 1