Toon posts:

[XSLT] Output Included in ander XHTML Document

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me gaan verdiepen in XML en XSLT en nu was ik van plan om voor sommige onderdelen van mijn site (zoals nieuws) een XML versie te maken alvorens deze als XHTML document weer te gaan geven. Mijn vraag is nu of ik hiervoor met XSLT de XML om kan zetten naar XHTML en deze XHTML dan weer included in een ander XHTML document (de layout van de site).

Hiervoor zou ik dus een XHTML bestand willen genereren van de XML met alleen de XHTML body code, dus geen <head> informatie en dergelijke, want dat staat in het document waar ik het in wil includen. Mijn vraag is nu dus eigenlijk of ik dit om deze manier kan (of wel zou moeten) maken?

[edit]: Ik wou dit overigens server-side doen allemaal met behulp van PHP.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 19:36 ]

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Kan sowieso, maar weet niet of het erg logisch is. Je zou namelijk ook gewoon de head e.d. van je pagina door de XSLT kunnen laten toevoegen aan de content-XML van de pagina. Eventueel kun je je content-XML zo structureren dat er in de XSL-transformatie nog wat extra gegevens beschikbaar zijn om je header en footer aan te passen aan de wensen van de pagina.

Rustacean

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Geen probleem, zolang de XHTML die je output, maar een geldig (deel) document oplevert. Dit kun je vervolgens best via PHP includen in verder XHTML output.

Hoe dat te doen, ligt een beetje aan welk soort XML/XSLT opties je host allemaal heeft. Je kunt DOM gebruiken en xslt_create() etc.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, weten jullie trouwens ook nog toevallig of er een xslt_create() variant bestaat die geen extension nodig heeft in PHP? M'n webhost heeft deze extension namelijk niet zag ik net...

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Helaas niet... Best kut om hosts te vinden die het wel ondersteunen (in PHP 5 staat het standaard aan, maar je hebt dan weer hosts die het toch maar uitzetten). Is nogal wat om XSLT processor te schrijven in pure PHP, denk dat je niet bepaald heel vrolijk wordt van de performance.

Rustacean