Toon posts:

Op zoek naar een Videocamera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga volgend jaar studeren in Denemarken en om het thuisfront via een website op de hoogte te houden van mijn verblijf daar, lijkt het mij leuk om video-beelden op een website te zetten.

Nu zit ik alleen met mijn handen in het haar over welke video-camera ik aan zal schaffen. Momenteel heb ik de volgende twee gevonden voor €299,-. Panasonic NV-GS11 en Samsung VP D351. Veel meer heb ik, als arme student, niet te besteden. Prijs/kwaliteit-verhouding oogt goed bij deze twee camera's.

Ik heb de camera nodig om beelden van het land, uitgaan (dus in het donker), leven aldaar en eventueel als webcam te gebruiken.

De panasonic zou een dvd-videocamera zijn http://www.worldofbaccara...?cPath=43&products_id=161 en de Samsung niet http://www.worldofbaccara...?cPath=43&products_id=145

Welke is de beste keus, heeft iemand ervaring met één of beide producten? En zijn er sites waar ik zeker op moet kijken voor goedkope aanbiedingen?

Alvast bedankt,

Stefan

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:14

seninha

god's right foot

Volgens mijn hebben ze de verkeerd informatie bij de eerste camera gezet. Dat gaat namelijk over een DVD-recorder.
Camera gebruikt gewoon bandjes.

iRacing Profile Flickr

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
seninha schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:11:
Volgens mijn hebben ze de verkeerd informatie bij de eerste camera gezet. Dat gaat namelijk over een DVD-recorder.
Camera gebruikt gewoon bandjes.
Onzin, tegenwordig heb je van elk merk wel een paar modellen die direct op (mini)DVD-schijfjes recorden.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Volgens mij wil je niet op mini-DVD opnemen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan mij voorstellen dat je drive een stuk gevoeliger zal zijn voor schokken en volgens mij verbruiken optische drives ook een stuk meer energie dan een tape-drive.
Daarnaast kun je op een mini-DVD niet met goed fatsoen een uur aan materiaal opnemen.

Als je het materiaal ook nog eens snel op de PC wilt zetten en verkleinen en versturen, is dat met een DVD ook een stuk lastiger dan met een DV-camera.
Met DV-materiaal is het inpluggen en overtanken. Een DVD moet je eerst rippen naar een formaat wat je verder kunt verwerken (een avi-bestand, ongeacht welke codec)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:01
Als t om videobeelden gaat voor op een website is de resolutie enz niet zo belangrijk.

Kun je dan niet beter een digicam kopen/gebruiken? Mijn fuji S5500 maakt heel acceptabele kwaliteit filmpjes en als je t WMV-compressed (oid) maakt de bronkwaliteit al helemaal niet uit.

Dan kun je naast videotjes ook fatsoenlijke foto's maken......

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:14

seninha

god's right foot

Neok_ schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:38:
[...]

Onzin, tegenwordig heb je van elk merk wel een paar modellen die direct op (mini)DVD-schijfjes recorden.
Goh meen je dat :?

Natuurlijk weet ik dat ook 8)7 . Het enige wat ik aangeef is dat ind e webshop wat hierboven aangegeven wordt een fout staat.
tekst die bij de camera geplaats is HOORT er gewoon niet bij.Als je goed lees hebben ze het over een recorder met een 160 GB hardeschijf. Knap als je dat in je camcorder krijgt ;)

Zal je ff een link geven, kun je lezen dat die camera mini-DV gebruikt

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1