Toon posts:

[Nero] DVD +2gb branden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een DVD file liggen, een .vob van 2.7GB. Nu probeer ik dat als DVD-VIDEO te branden in Nero, maar die zegt dat de file groter is als 2GB en dat ik als UDF moet branden.

Ik kan daar nergens UDF kiezen, het formaat blijft ISO, dus pak ik de speciale functie DVD-UDF. Daar sleep ik de .vob in en brandt de DVD. Ik steek de DVD in mijn DVD-speler maar die zegt mooi "Cannot play the disc."

Ik heb al gezocht op GoT, maar ik krijg alleen antwoorden dat je als UDF moet branden, maar dit lukt hier dus niet.

Verwijderd

Wat bedoel je precies? Heb je 1 Vob bestand dat 2,7 gige groot is, of heb je meerdere vob en bub bestanden die in totaal 2,7 gige groot zijn?

In het geval dat je maar 1 vob hebt, lijkt het erop dat Nero alleen .vob files van 1 gige pakt. Je zou kunnen proberen de film om te zetten naar een ander bestandstype.

Je zou ook kunnen proberen gewoon een iso aan te maken, vervolgens 2 mappen te maken: VIDEO_TS en AUDIO_TS. Vervolgens zet je de dvd file in video_ts.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 18:25
Hij heeft waarschijnlijk meerdere .vob files, want .vob files zijn meestal individueel niet groter dan 1 gb.

Ps. wat gebeurt er als je de .vob inlaad in bv. Flaskmpeg? Kun je dan wel scrollen in het beeld?

VIDEO_TS en AUDIO_TS hoef je niet aan te maken, als je met Nero gewoon DVD files selecteerd zal Nero deze directories zelf aanmaken. :)

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus 1 .vob file van 2.25GB.

Ik heb een film gemaakt met men camera, die heb ik bewerkt en dan met windows movie maker 2 opgeslagen, en dat is een .wmv van 0.99GB. Nu wil ik dus die film op DVD.

Had juist een nieuw programma gevonden, Xilisoft Video Converter, ik had er goede reacties over gelezen. Ik kies dhet input file, ik selecteer DVD, PAL enzo, en ik laat hem doen. Uren later krijg ik dus 1 .vob bestand van 2.25GB.

Ik kan de file perfect openen met een media player en voortspoelen, terugspoelen,..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:37:
Uren later krijg ik dus 1 .vob bestand van 2.25GB.
waarschijnlijk kan je wel een splitwaarde opgeven in het pakket... vob files groter dan 2 GB worden niet ondersteund op een filmdvd

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:40:
[...]

waarschijnlijk kan je wel een splitwaarde opgeven in het pakket... vob files groter dan 2 GB worden niet ondersteund op een filmdvd
Toch niet, hierjuist heel de tijd liggen zoeken. Slecht programma eigenlijk, pff nu moet ik weer zoeken naar een ander programma en mijn PC weer 6uur lang met rust laten voor te encoderen.

Verwijderd

misschien is nero visionexpress wat voor jou ?

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
En als je je film door IfoEdit haalt ?

Het encoden van je film heb je al gedaan, niet opnieuw doen dus !
Haal 'm door IfoEdit (gratis tool), selecteer .vob-files van 1gb of kleiner.
Hele proces kost je geen 10 minuten.

If you don't succeed at first, redefine succes.

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 07:23:
misschien is nero visionexpress wat voor jou ?
Indd, heb ik al gebruikt, maar het probleem is, ik had meteen schrijven aangeklikt, dus de film was ge-encodeerd en hij heeft meteen de DVD geschreven.

Nu ligt die DVD bij een persoon die een maand op vakantie is en ik dringend 2 exemplaren nodig heb en ik kan dus die DVD niet kopieren.

Ik ga eens dat programma checken.

Verwijderd

Heeft je camera dan geen functie om een TOC, table of contents aan te brengen ? Kijk eens in de beschrijving van je camera ? Die zou wat je opgenomen heb keurig netjes alles moeten editten zodat ie direkt afspeelbaar is in een stand alone of voor bewerking.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:35:
Heeft je camera dan geen functie om een TOC, table of contents aan te brengen ? Kijk eens in de beschrijving van je camera ? Die zou wat je opgenomen heb keurig netjes alles moeten editten zodat ie direkt afspeelbaar is in een stand alone of voor bewerking.
Mmm, is de camera van een goede maat, weet ik niet zo meteen, maar volgende keer ga ik dat zeker en vast checken.

Ik heb ifoEdit geprobeerd, maar zoals ik al dacht, ik heb geen .ifo file, dan heb ik wat functies geprobeerd, maar telkens lukt het niet. VobEdit heb ik ook geprobeerd maar die kan alleen .vob files joinen :(

Ik vrees dat er niets anders opzit dan met Nero Vision Express weer de DVD 6uur te laten converten en opslaan op harde schijf aan te klikken?
Pagina: 1