Toon posts:

[VMware - WinXP] Game wil niet laden...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een VM gemaakt zodat ik hetzelfde spel 2 keer zou kunnen laden op hetzelfde systeem. Het gaat hier om een MMORPG, ik zou het graag 2 maal willen laden zodat ik de 1ne account de hele tijd kan gebruiken als merchant (om ingame items te verkopen enzo) en de andere account om dat daadwerkelijk mee te spelen. Blijkt toch enige problemen te veroorzaken.

Heb niet zoveel ervaring met Vitrual Machines. Maar geeft blijkbaar een fout dat er iets mis is met laden van het D3D device, misschien de 3d functie van de videokaart die in de VM hardware ontbreekt? Heb eens zitten googlen en dat was wat ik er uit opmaakte althans. Die virtual machine gebruikt als ik het goed snap een virtuale videokaart of gebrukt die een soort bridge naar mijn echte videokaart?

Omdat ik dacht dat het D3D device niet wil laden omdat die virtuele videokaart een oud niet 3d type kaart is? Hier 2 screenshots om het een beetje duidelijker te maken hoop ik 8)7

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~rp043713/small1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~rp043713/small2.JPG

In het geval dat het aan de videokaart zou liggen is er dan een mogelijkheid om een andere videokaart om het virtueel systeem geïnstalleerd te krijgen? Heb is geprobeert Catalyst driver te instaleren maar dan zegt hij geen hardware gevonden.

Ik heb het trouwens zowel met MS virtual machine als met VMware geprobeert en het spel geeft in beide dezelfde fout. Ik heb ook met windows 98 geprobeert eveneens dezelfde fout. Zit hier nu al 2 dagen over te piekeren kan de oplossing maar niet vinden.

Iemand die enig licht op deze zaak kan werpen? Bedankt!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Het lijkt mij vrij logisch dat de 3d-kaart geen 2 spellen tegelijkertijd kan draaien. Nu heb ik nog nooit met een VM gewerkt maar mischien is het mogelijk een 2e 3dkaart aan je systeem toe te voegen en de virtual machine dan die kaart te laten gebruiken, het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat het kan..Je zult dus even uit moeten zoeken of een VM andere hardwarebronnen aan kan spreken dan de daadwerkelijke hardware die de VM draait.

Verwijderd

Topicstarter
Wel het lukt ook niet als ik het spel alleen draai op het virtueel platform. Het spel heeft minimum directx 8 nodig maar dat zit standaard in win xp heb ook directx 9.0c geprobeert maar eveneens geen succes.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 19:06

DeTeraarist

#Boots2Asses

Je geeft al aan dat je geen ervaring hebt met VMWare, dan wordt het eens tijd om de features te doorlopen. DirectX is (sinds heel kort) een feature die VMWare ook biedt. Deze is in beta-fase, sinds een van de laatste builds verkrijgbaar en je moet er wat instellingen voor wijzigen. Daarnaast werkt het alleen als je VM fullscreen draait.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

VMWare Workstation is een emulator, net als Virtual PC, bedoeld om office of internet applicaties te draaien of om software of besturingssystemen te ontwikkelen of te testen.
Het is dan ook logisch dat je er geen 3D game goed onder draaiend krijgt, want daar is het simpelweg niet voor gemaakt :)
Zoals je zelf al aangeeft emuleert het een erg basic grafische kaart die nauwelijks of zelfs geen 3D-bewerkingen aankan (probeer maar eens een Direct3D screensaver op te starten). Overigens emuleert Virtual PC ook een veroudere grafische kaart, een S3 Trio32 ofzo.
Bovendien, zelfs als je 3D beeld krijgt is het geluid waarschijnlijk ook niet wat je verwacht had, met haperingen erdoorheen (waardoor je zoiets als streaming internetradio wel mag vergeten :().
DeTeraarist schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 01:22:
DirectX is (sinds heel kort) een feature die VMWare ook biedt. Deze is in beta-fase, sinds een van de laatste builds verkrijgbaar en je moet er wat instellingen voor wijzigen.
Daar heb ik nog niet eerder van gehoord, kun je eens een link posten waar je dit gelezen hebt?:)
DirectX zit namelijk al vanaf versie 8 in Windows XP, misschien heb je over Direct3D-devices ondersteuning?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 01:50 ]

• DeTeraarist
  • Laatst online: 22-08 19:06

DeTeraarist

#Boots2Asses

Neej, sorry, kan ik niet, je hebt gelijk ik haalde DirectX en Direct3D door elkaar.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Topicstarter
Is wel jammer dat ik het zo niet aan de praat krijg dan. Dan moet ik proberen een andere manier te vinden om het spel 2 maal tegelijk te laten draaien want helaas heb ik geen 2 computers. Toch bedankt voor de hulp.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ben bang dat gezien de systeemvereisten van dit soort spellen dat het waarschijnlijk wel twee computers zal worden om dat echt lekker draaiende te krijgen... Welk spel is het precies? En heb je misschien in de supportsites daarvan al eens gekeken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 18:55

ThunderNet

Flits!

sanfranjake schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:53:
Ben bang dat gezien de systeemvereisten van dit soort spellen dat het waarschijnlijk wel twee computers zal worden om dat echt lekker draaiende te krijgen... Welk spel is het precies? En heb je misschien in de supportsites daarvan al eens gekeken?
de systeemvereiste is gewoon een D3d accelerator graphics adaptor ;) en de VMware svga (virtuele) adaptor, is niets meer dan een framebuffer device.. Niks geen acceleratie.
Dus gewoon niet mogelijk.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
ThunderNet schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:55:
de systeemvereiste is gewoon een D3d accelerator graphics adaptor ;) en de VMware svga (virtuele) adaptor, is niets meer dan een framebuffer device.. Niks geen acceleratie.
Dus gewoon niet mogelijk.
Duidelijk, dan is het dus niet mogelijk. * sanfranjake niet zoveel verstand van spelletjes spelen :+

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 18:55

ThunderNet

Flits!

sanfranjake schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:58:
[...]

Duidelijk, dan is het dus niet mogelijk. * sanfranjake niet zoveel verstand van spelletjes spelen :+
Heeft niet zoveel met spelletjes te maken, danwel techniek van videokaarten ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• backupdevice
  • Laatst online: 09:25

backupdevice

No Risk , Full Push

Vmware simuleerd idd een standaard VGA kaart. Patience werkt wel hoor ;)

[ Voor 27% gewijzigd door backupdevice op 15-07-2005 14:21 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Pagina: 1