Toon posts:

[Firefox] profiel onbereikbaar sinds vastloper *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn firefox liep vanmiddag vast op de een of andere manier, en toen werd ik voor het blok gesteld om uit een ander profiel (ofzoiets) te kiezen. Ik kon in elk geval mijn 'default' niet aanklikken, want die was blijkbaar in gebruik...

Probleem is dat ik nergens terug kan vinden hoe ik terug switch naar mijn oude firefox instellingen. Erg naar, want ik heb mijn bookmarks erg dringend nodig. Zit nu al een half uur lang met het zweet op mijn rug naar een oplossing te zoeken, maar t enige wat ik nu nog zou kunnen verzinnen is een topic om mijn geliefde vraagbaak.

Ik hoor t graag als iemand het beter weet dan mij :)

:Y)

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

Ik hoor t graag als iemand het beter weet dan mij ik :)

:Y)
Heb je al gereboot?
Je bookmarks worden (geloof ik) opgeslagen in een tekstbestand (html, xml ?).

Rebooten werkt sowieso al vaak als je profiel in gebruik is...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

reboot of via de taskmanager alle firefox processen killen

Intentionally left blank

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk effe in je tasklist en kill firefox.exe. Dat gebeurt mij ook wel eens, en na het killen (of rebooten) is je profiel weer gewoon beschikbaar.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Cis schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:54:
[...]

Heb je al gereboot?
Je bookmarks worden (geloof ik) opgeslagen in een tekstbestand (html, xml ?).

Rebooten werkt sowieso al vaak als je profiel in gebruik is...
Bookmarks worden opgeslagen in C:\Documents and Settings\$user$\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\$profiel$\bookmarks.html (onder windows xp dan)

Als idd een html bestand.(Handig bij het terug zetten van backups op een andere pc.)

Maar zoals gezegd moet je gewoon ff Firefox killen in de task manager.

[ Voor 4% gewijzigd door Schapie op 13-07-2005 17:59 ]

No signature found

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad reboot of afsluiten van het proces.

Bookmarks zijn te vinden in je profieldirectory (afhankelijk van hoe je de boel hebt ingesteld iets als C:\Documents and Settings\%user%\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\%profielnaam&=%): zoek anders naar bookmarks.html
Ook kan je je profile manager even aanspreken: http://www.mozilla.org/support/firefox/profile

Pas ik ondertussen de topictitel aan, "Firefox-probleem" zegt zo weinig over het onderwerp :P

edit:

Ik blijk spuit11

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 13-07-2005 18:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Okee, bedankt tot zover.. maar ik heb mijn pc inmiddels al 5 keer gereboot uit paniek (en deels frustratie). En daar ligt de oplossing dus helaas niet (als het zo makkelijk was.. :P ).

Ik weet het html bestandje ook prima te vinden, maar ik had nogal wat instellingen veranderd aan mijn browser, veel cookies, adblocks. Kortom.. is er niet een manier waarop ik de oude instellingen weer gewoon kan 'selecteren', zoals ik eerder ook werd gedwongen om voor een 'verse browser' te kiezen.

Hoop dat dit mogelijk is, want alles werkte zo perfect.

Verwijderd

Firefox maakt in je profile directory een bestandje lock (of parent.lock) aan van 0 bytes bij het opstarten.
Bij het crashen wordt deze niet meer weggehaald en kun je er daarom niet meer bij. Als je dit bestandje weggooit heb je grote kans dat je weer normaal bij je profiel kunt.

Onder Windows XP staat deze hier:
c:\document and settings\[username]\application data\mozilla\firefox\profiles\[random folder]\parent.lock

Onder linux was het dacht ik:
~/.mozilla/firefox/[random folder]/lock
(weet ik niet meer helemaal zeker, maar wel daar ergens)

Succes ermee!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 18:25 ]

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 18:04:
Ik weet het html bestandje ook prima te vinden, maar ik had nogal wat instellingen veranderd aan mijn browser, veel cookies, adblocks. Kortom.. is er niet een manier waarop ik de oude instellingen weer gewoon kan 'selecteren', zoals ik eerder ook werd gedwongen om voor een 'verse browser' te kiezen.
Op dezelfde plek als bookmarks.html kun je ook prefs.js vinden, daar worden de meeste instellingen opgeslagen. Ook vind je daar cookies.txt, met al je cookies. Die kun je allemaal rustig terugzetten (wel zorgen dat Firefox op dat moment niet draait).

Rustacean

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de bijdrage, maar het is me daarmee niet gelukt. Parent.lock heb ik nergens kunnen vinden, en bookmarks dienen eerst ge-exporteerd te zijn voordat ze geimporteerd kunnen worden (en dit heb ik voor t laatst gedaan in april dacht ik :7 ).

Maarja, tis nu verholpen met een system-restore... Behoorlijk omslachtig, maar t werkt iig :)

Cheers :Y)

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Dat is toch echt niet helemaal waar. Ik weet niet wat jij gedaan hebt, maar ik heb in het verleden vaak genoeg een nieuw profiel gemaakt en daar mijn oude bookmarks.html en prefs.js ingepleurd.

Rustacean

Verwijderd

Topicstarter
Kan zijn dat het gewoon mogelijk is om de oude bestandjes te gebruiken, maar mijn bookmarks.html stond als laatste gewijzigd in april, en ik had geen zin om al mijn nieuwe bookmarks kwijt te raken door wat gesleep en gekopieer van (misschien) verkeerde bestandjes.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dan rename je ze toch? kan je ze altijd nog ergens in importeren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Goed punt, zal t onthouden voor volgende crash.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Hetzelfde probleem als TS, via de search hier terechtgekomen. Oplossing is reuzesimpel. Gewoon uit firefox.ini het nieuw aangemaakte profiel weghalen. Default=1 bij het oude profiel laten staan. Dit alles uiteraard met Firefox niet draaiend.
Pagina: 1