Ik heb het volgende probleem:
Ik kan niet inloggen met een Windows 2000 client via VPN op een Windows 2000 server. We hebben te maken met 2 Speedtouch 510 modems. De server functioneerd goed omdat ik vanaf andere locaties wel gewoon in kan loggen via VPN.
De client:
Ik heb getest met een admin account. Dit werkt gewoon. Met een normale user echter niet. De login verloopt als volgt:
Ik kan niet inloggen met een Windows 2000 client via VPN op een Windows 2000 server. We hebben te maken met 2 Speedtouch 510 modems. De server functioneerd goed omdat ik vanaf andere locaties wel gewoon in kan loggen via VPN.
De client:
Ik heb getest met een admin account. Dit werkt gewoon. Met een normale user echter niet. De login verloopt als volgt:
- Invoeren van username + password -> aanvinken met inbelverbinding.
- Vervolgens de juiste verbinding kiezen en 2x op enter drukken.
- De VPN verbinding wordt goed tot stand gebracht. Dit vind ik ook terug in de logs. (gebeurtenis 20158).
- Vervolgens kom je weer terug bij het inlogvenster wat probeert in te loggen.
- Dan krijg ik de error "Kan niet aanmelden domein X is niet beschikbaar"
Weet iemand misschien waar ik de oorzaak moet zoeken? Het lijkt op een DNS probleem aangezien ik als ik als admin ingelogd ben de servers ook alleen maar op IP kan benaderen. Dus niet via de hostname.Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Userenv
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1000
Datum: 13-7-2005
Tijd: 17:27:23
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer: MIRJANHOME
Beschrijving:
Kan de gebruikers- of computernaam niet vaststellen. Retourwaarde (1355).
[ Voor 3% gewijzigd door djluc op 13-07-2005 17:42 ]