Toon posts:

FX57 vs X2 4800+

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als op ineternet kijkt naar reviews praat men zich zo vaak tegen.

Wat is nu uiteindelijk het beste om te kopen voor een echte gamer, die toch wel een supersnelle pc wil. De FX57 of de X2 4800+ ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Denk dat dit topic beter in PMG had gepast.

Maar om naar mijn idee een antwoord op je vraag te geven.

De x2 heeft zijn dual core en als ik het goed heb gbegrepen gaat onder andere nvidia met multithreaded drivers komen. het lijkt mij dat zo'n X2 daar behoorlijk van zal kunnen profiteren en dat je dus beter een X2 kunt kopen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nu zou je het beste een Fx57 kunnen kopen, deze is namelijk single core. De X2 is dual core en daar zijnde meeste spellen (nog) niet voor gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door tdn135 op 13-07-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar deze dual core technology is toch vernieuwend en wanneer goeie drivers uitkomen heb ik gehoord zal deze 4800+ processor beter samenwerken met de grafische kaarten en zo een boost een je systeem geven.

En van de andere kant hoor ik dat de FX57 de beste gaming processor is.

Draaien spellen dan niet op deze 4800+ ? of slechter dan op de fx 57 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

FX 57. Alle games zijn gebruiken maar 1 core namelijk. Mochten games 2 cores gaan gebruiken (kan nog jaren duren) dan is een x2 die je nu gekocht hebt toch al te traag voor de "echte gamer". Als ik jou was zou ik trouwens een 3500 of 3800 kopen en die overklokken.

Spellen draaien ook zeer goed op de x2, maar je hebt geen bal aan het feit dat er 2 cores op zitten (terwijl je hier wel grof voor betaalt). Je betaalt ook grof voor een fx57, maar die geeft dan ook extra performance in games.

Of de meerprijs van een fx57 tov een 3500/3800 het waard is, dat laat ik aan jou over.

[ Voor 39% gewijzigd door _Oldie_ op 13-07-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus de FX57 is mer iets voor gamers ??

Waarom hoor ik er dan veel zeggen dat het verschil in games maar 5 frames bedraagt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de videokaart ook enorm gaat meespelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem bestaat uit :

Grafische Kaart : 2x XFX 7800GTX 256mb
Moederbord : DFI NF4 Lanparty SLI-DR
Geheugen : 1Gb Redline Mushkin XP4400
Muis : 2x Logitech MX518 Muis
Voeding : OCZ 600W Powerstream
Harde Schijf : WD 200GB 7200Rpm s-150 8mb
Maxtor 200GB 7200Rpm s-150 8mb
Maxtor 200GB 7200Rpm s-150 8mb
WD 74Gb 10.000Rpm s-150 16mb
Dvd Writer : NEC DVD +/- Rewriter 3540 Black OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:32

Skyline GT-R

RB26DETT

Ja kan toch niet gaan verwachten dat er een wereldschokkend verschil zit tussen de gebruikte proc als beide een high end CPU zijn van 1000€...

En verder een mooie config, alleen waarom 2 muizen en geen toetsenbord? :P

[ Voor 22% gewijzigd door Skyline GT-R op 13-07-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik extra muis bestel voor vriend van me.

En me toetsenbord is nog in orde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Koop een langzamere processor (verschil ga je toch niet merken) en 1gb extra geheugen (dit verschil ga je wel merken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In single core toepassingen (dus de huidige games), moet de X2 4800+ maar amper onderdoen voor de fx57.
Het gaat volgens mij echter niet lang duren vooraleer games gebruik gaan kunnen maken van de tweede core, NVidia gaat de NForce drivers vanaf versie 80.xx multithreaded support meegeven zodat de 2de core gebruikt gaat worden (en de eerste beta versie van 80.xx is al uit) dus gaat vanaf dan de X2 de fx57 volledig voorbijsteken bij games, en met een grote voorsprong dan nog !
Zolang dat er nog geen gebruik gemaakt wordt van de 2de core, gaat de X2 nog altijd goed genoeg zijn voor games. Als binnen een een half jaar multithreaded ondersteund gaat worden, dan kan je het eerste half jaar nog volkomen perfect met een X2 games spelen, en daarna gaat het alleen beter gaan. Met een FX57 is dit niet het geval, daarmee gaat het nu heel goed gaan, maar dat gaat alleen minderen.
Dus als je met je cpu toch een paar jaar mee wil kunnen zou ik voor de X2 gaan en anders voor de fx57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
geld teveel? ik zou zowiezo geen topmodel kopen omdat met een model onder de topmodellen NU nog dezelfde prestaties gehaald kunnen worden voor veel minder geld. Als ik jou was zou ik de 4000+ nemen, maar één 7800 kaart nemen en later in Sli opstelling nog een 8xxx erbij meenemen zodra die uitkomt (ik weet niet of je 2 identieke kaarten moet hebben of gewoon 2 Sli-kaarten naar keuze) en dan pas een nieuwe processor met dual core, in het tijdperk dat je er wel wat aan hebt en niet voor dual core veel betaald. ten tweede is het een nieuwe techniek, dus wie weet zitten er nog kinderziektes in... hoewel dat bij AMD wel meevalt omdat deze al voorbereid waren, maar toch. je bespaard zo wel een duizendje (voor mij dus een nieuwe computer) en je prestaties zullen wel hetzelfde zijn... op video encoding na dat dan wel sneller gaat.

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:15:
In single core toepassingen (dus de huidige games), moet de X2 4800+ maar amper onderdoen voor de fx57.
Het gaat volgens mij echter niet lang duren vooraleer games gebruik gaan kunnen maken van de tweede core, NVidia gaat de NForce drivers vanaf versie 80.xx multithreaded support meegeven zodat de 2de core gebruikt gaat worden (en de eerste beta versie van 80.xx is al uit) dus gaat vanaf dan de X2 de fx57 volledig voorbijsteken bij games, en met een grote voorsprong dan nog !
Zolang dat er nog geen gebruik gemaakt wordt van de 2de core, gaat de X2 nog altijd goed genoeg zijn voor games. Als binnen een een half jaar multithreaded ondersteund gaat worden, dan kan je het eerste half jaar nog volkomen perfect met een X2 games spelen, en daarna gaat het alleen beter gaan. Met een FX57 is dit niet het geval, daarmee gaat het nu heel goed gaan, maar dat gaat alleen minderen.
Dus als je met je cpu toch een paar jaar mee wil kunnen zou ik voor de X2 gaan en anders voor de fx57
Ik moet het nog zien gebeuren. Nvidia kan multicore wel ondersteunen in hun drivers, maar de spellen zijn nog steeds geschreven voor singlecore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
? alleen omdat de drivers multithreaded zijn, betekend niet dat de games dat ook zijn, alleen wordt voor het renderen het werk verdeeld over 2 CPUs, maar AI, physics en god mag het weten wat dr allemaal komt kijken bij games draait dan nog steeds op 1 core...

dus single core blijft beter voor games, zeker de komende tijd. pas als er echte multithreaded games komen, met support voor dual core, dan pas ga je het verschil merken, en gaat de 2e core stomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zoiezo geen FX57 kopen en je kan beter nog een 1GB memorystick bij kopen.
Als Nvidia met de drivers komt is het beter als je de X2 hebt, maar je betaald hoe dan ook veel te veel geld. Je kan beter dan een een langzamere processor kopen en dan wat meer geld uitgeven aan koeling enz.
edit: Ik ben wel vergeten te vertellen dat de games er nog steeds niet van profiteren

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:22:
Ik zou zoiezo geen FX57 kopen en je kan beter nog een 1GB memorystick bij kopen.
Als Nvidia met de drivers komt is het beter als je de X2 hebt, maar je betaald hoe dan ook veel te veel geld. Je kan beter dan een een langzamere processor kopen en dan wat meer geld uitgeven aan koeling enz.
edit: Ik ben wel vergeten te vertellen dat de games er nog steeds niet van profiteren
Dit heb ik ook al een paar keer gezegd. Daarom moet de ts-er eerst maar voor zichzelf de volgende vraag beantwoorden: wil ik "king of the nerds" zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
Beetje offtopic, maar die 2x 7800GTX in SLI-mode schijnt niet rendabel te zijn volgens de diverse reviews. Als ik me niet vergis, kan de CPU het niet meer bijbenen.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 13:33
OMG, je weet wel dat je twee 7800's in je PC wilt stoppen maar niet welke cpu :?

De FX57 is de snelste game cpu, hands down. Alleen is dat ding z'n geld natuurlijk niet waard, koop voor de absurde meerprijs t.o.v. één of twee speedgrade's daaronder liever meer ram of ga er lekker van op stap of zo. Idem voor de 4800+ (twee core's zullen je sowieso niet helpen bij games).

Maar hier is serieus genoeg over te vinden, geloof me.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.