Toon posts:

externe USB schijf converteren naar NTFS

Pagina: 1
Acties:
  • 1.325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een LAcie staan, die momenteel ingesteld staat als FAT32, ik gebruik windows xp prof. en hiermee wil ik hem converteren.

dit heb ik gedaan door naar de console te gaan (CMD) en vervolgens convert G: /FS:NTFS
volume naam ingegeven. krijg ik
convert cannot gain exclusive access to the driveletter, so it cannot convert it now. would you like to schedule it to be converted the next time the system restarts?

goed ik kies voor yes, maar dan kan windows hem bij het opstarten niet meer vinden. Logisch want het is USB. nu heb ik hetzelfde geprobeerd met partition magic. en daar krijg ik hetzelfde probleem.

hoe is dit op te lossen. zonder de boel te formatteren.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Heb je ervoor gezorgd dat er geen bestanden open staan? Staat de windows verkenner uit?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:37
/X parameter geprobeerd? (Uiteraard als je zeker weet dat je niets open hebt staan)
code:
1
2
/X          Forces the volume to dismount first if necessary.
            All opened handles to the volume would then be invalid.

[ Voor 15% gewijzigd door sig69 op 13-07-2005 17:10 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Whohoo, eindelijk gelukt. ik kreeg te horen dat mijn schijf een beetje bah was. chkdsk /f gedaan, vervolgens explorer uitgezet (was volgens mij niet eens nodig)

en toen convert g: /FS:NTFS /X
volume naam ingegeven.

en toen vond ie het wel goed.

offtopic:
Hoe wordt een nieuwe schijf trouwens vies? en nee ik bedoel niet stoffig. of dat er cola overheen gegooit wordt
niet dat dat zo belangrijk is. maar toch
.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:39:
offtopic:
Hoe wordt een nieuwe schijf trouwens vies? en nee ik bedoel niet stoffig. of dat er cola overheen gegooit wordt
niet dat dat zo belangrijk is. maar toch
.
-Eruit trekken/stroom eraf zonder "unplug device"te doen is een goede canditaat om hem "dirty"te maken.
-Gezien eigen ervaringen kan het ook gebeuren door transmissie fouten, hdtune als benchmark toont wel vreemde dingen aan als dit het geval is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
fat32 converteren naar ntfs, krijgt het ntfs dan niet een veel kleinere clustergrootte dan normaal?
Dus 512 byte ip van 4k, wat niet goet is voor de fragmentatie enzo? Of is dit niet meer zo?

specs

Pagina: 1