Toon posts:

[2000+TS] aanmelden/afmelden windows 2000 EN Terminal Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[2000+TS] aanmelden/afmelden windows 2000 EN Terminal Server

Ik wil een situatie creeren waarin ik aanmeld op het domein met een (in dit geval) windows 2000 pc, waarna direct een TS sessie wordt opgebouwd naar mijn terminal server. Bij afmelden van de terminal server wordt ook direct windows 2000 weer afgemeld. Het vervelende is dat ik het vannochtend voor elkaar had. Nu wil ik het nabouwen en krijg ik het niet meer voor elkaar.

Dit is om te voorkomen dat gebruikers 2x moeten aanmelden/afmelden. Aanmelden is op te lossen door gewoon de TS verbinding in opstarten te zetten. Zo had ik het vannochtend ook, maar automatisch afmelden krijg ik niet meer voor elkaar.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zet er een batchfile neer met iets als:

code:
1
2
start /wait "" mstsc /v servername
%Systemroot%\System32\logoff

Mooier is nog om heel je shell hierdoor te vervangen - google bv. eens naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee hoe ik het voor elkaar krijg, maar nu heb het weer voor elkaar. Het enige wat ik heb gedaan is het normale server profiel weggooien. Inloggen. In het nieuwe profiel in opstarten het rdp file zetten, met de user credentials erin. opnieuw aanmelden en voila, direct TS bureaublad. Logoff van TS en windows logt automatisch af..

ik zal nog eens naar die winlogon kijken ook, misschien ook wel interessant. Maar weet iemand wat technisch gezien de grap is van bovenstaande? ik heb nergens aangegeven dat er afgemeld moet worden oid..