Toon posts:

Matrox G400 Dual Head

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al vele maanden ben ik een tevreden gebruiker van een MatroxG400 DH en ook games gaan gewoon okee. Dual Head is vooral handig natuurlijk om de desktop uit te breiden met een 2e monitor. Nu wilde ik op de 1e monitor (Iiyama Vision Master Pro 410) graag mijn normale desktop zien, en de 2e uitgang (doorgeschakeld naar een tv) een .mpeg-bestandje afdraaien. Als ik de Windows Media Player open op monitor 1 en ik druk Alt + Enter (full screen), dan wordt de Iiyama dus helemaal gevuld met dit filmpje. Als ik dit doe bij de tv, wordt NIET de tv full screen maar weer de monitor. Weet iemand hoe ik toch dit filmpje op de TV kan kijken (full screen)?
Bij voorbaat dank.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

In DVDMax mode zetten (en clone niet aanvinken) . dan zou alles in Mediaplayer op de 2 uitgang fullscreen moeten verschijnen. (rekening houdend met de resolutie die door 16 deelbaar moet blijven.. .)

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor je suggestie, het werkt (bij mij) althans helaas niet. Het enige wat er gebeurt als ik nu een .mpeg-bestand open, is dat de tv (die eerst geen signaal kreeg) wel een signaal krijgt en dit bestand laat zien. ondertussen echter zie ik hetzelfde filmpje ook nog op mijn eigen beeldscherm!

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Dat klopt, maar dat hoort ook zo.. . datgene wat je in de Mediaplayer ziet wordt gewoon opgeblazen naar fullscreen op de 2e uitgang.

Jij wilt blijkbaar een film afspelen op je 2e uitgang zonder dat je daarvan iets ziet op de 1e uitgang (of minimized) .. dan zal je een player moeten hebben die dat ondersteund.. bijvoorbeeld wat de Cinemaster (Matrox) DVD player doet.. daarbij kun je dat.

Of er ook een player is die dat goed ondersteund weet ik zo gauw niet (vast wel een van de DVD players die ook .MPG = MPEG1 ondersteund.)

Eigenlijk kijk ik alleen maar DiVX (via mediaplayer 6) en DVD (via Cinemaster 2000 Media Player) onder Windows 2000 op onderstaande config :)

Laat maar.. .

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Die Cinemaster 2000 vind ik ook 't best werken op m'n G400.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

DVD-MAX gebruiken op je G400 terwijl je player is geminimaliseerd in je taskbar zal alleen werken met DVD's en losse MPEG-2 files. Het is nl. een functie van de codec, en niet van de player. De Cinemaster MPEG-2 codec ondersteunt het iig.

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27
Maar ik wil mijn TV-kaart software door mijn aanstaande Matrox (g400/450) op m'n 2e scherm laten tonen, en dan verder gaan op m'n 1e monitor met werken. Kan dit dan wel. Ik heb een Hauppauge winTV Theater...:)

Verwijderd

Volgens mij werkt die kaart alleen op je eerste monitor. Dit komt omdat hij een soort overlay over je normale beeld maakt.

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27
maar kan ik dan nog wel op m'n 2e scherm wat doen?

Verwijderd

ja

• HighLander
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2020

HighLander

One day you will see

Ik ben er nu al anderhalve dag mee bezig, en bij mij weigert hij gewoon uberhaupt iets op me tv af te spelen...

Ga zo maar eens een tweede monitor regelen en het daarmee proberen.

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

De Hauppauge wintv kaart werkt ook prima op de 2de monitor met klonen.
Moviehouse blijft een best wel leuke zender :)
Pagina: 1