Toon posts:

[XP] Krijg de melding "Security Warning" niet uitgeschakeld*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.652 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een tijdje aan het zoeken of het mogelijk is om de melding bij het openen van een Applicatie "Security Warning Unknown Publisher " te blokeren. Ik weet dat het iets te maken heeft met een Digitale Handtekening , maar hiermee ben ik nog niet zo bekend. Ik heb volgende al geprobeerd:

- Beveiliging zone in Internet Explorer zeer laag gezet
- Eigenschappen van bestand en gezocht naar een instelling
- Certificaat aangemaakt voor het programma (Dit luk niet)

Al vast bedankt

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even [XP] vooraan de topictitel. Dit is verplicht in Windows Operating Systems zoals je kan lezen in Windows Operating Systems - Policy. Let hier alsjeblieft in het vervolg even op :) Zoiezo altijd wel nuttig om de stickies van het subforum even door te nemen voordat je post :P

Dit is uit te schakelen door in de Windows Verkenner:
Extra > Mapopties > Tabblad "Bestandstypen" het bestandstype te selecteren. Klik op de knop "geavanceerd". Hier schakel je het vinkje: "Vraag om bevestiging bij openen" uit. In 2000/XP mogen standaard alleen admins dit.

Moet ik erbij zeggen dat ik het op een ENU Server 2003 machine heb bekeken en de boel heb vertaald. Alles is verder gelijk :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Noem me stom maar het beeld is mij niet helemaal duidelijk: gaat het om een specifieke applicatie, of om elke applicatie? En om het openen van een applicatie via de startbalk of om bijv. een applicatie als een te downloaden (IE) ActiveX-plugin?
Als een specifieke via IE is het handiger om te zorgen dat het certificaat gewoon geldig is voor de PC / binnen de organisatie.
offtopic:
Beveiliging in IE permanent laag zetten is bepaald niet handig als de machine op internet zit aangesloten :o

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 13-07-2005 15:56 . Reden: verkeerde smiley - :O ipv :o ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het gaat echt om een apllicatie die gestart wordt over het netwerk. Ik ga het proberen.

Hartelijk bedank,

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet helemaal uit:

Extra > Mapopties > Tabblad "Bestandstypen" het bestandstype te selecteren

Ik kan namelijk het bestand type .EXE niet vinden maar hij bestaat wel want ik kan geen nieuwe aanmaken.

??

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 15:40:
Ben al een tijdje aan het zoeken of het mogelijk is om de melding bij het openen van een Applicatie "Security Warning Unknown Publisher " te blokeren.
Probeer eens als volgt: In Internet Explorer ga je naar Extra, Internet-Opties, tabblad Geavanceerd. Daar schakel je het vinkje uit bij "Gedownloade programma's op handtekening controleren."

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even wat duidelijker zijn,

Er wordt ingelogd op een Microsoft Terminal Server 2003 en van daaruit openen ze een programma over het netwerk bij een andere server.

Dan verschijnt de volgende melding:

Open file - Security Warning
Publisher: Unknow Publisher
Type : application

Het programma wat we gebruiken is betrouwbaar. De bovenstaande instellingen werken niet. En bij Bestandtype kan ik geen .EXE vinden omdat die aan meerdere instanties zijn gekoppeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost.

Je kunt in de beveiligingsinstellingen alles instellen. Dit staat onder:

Internet Explorer --> Extra --> Internet opties --> Beveiliging --> Aangepast Niveau -->

Ik wil iedereen bedanken die mee heeft geholpen.

Deze is gesloten

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 09:50:
Ik zal even wat duidelijker zijn,
Dat had je dus al veel eerder moeten zijn.
Er wordt ingelogd op een Microsoft Terminal Server 2003 en van daaruit openen ze een programma over het netwerk bij een andere server.

Dan verschijnt de volgende melding:

Open file - Security Warning
Publisher: Unknow Publisher
Type : application
In dit geval is de oplossing zoals je die hebt gekozen bijzonder ranzig, want dat zou je eigenlijk via Group Policies moeten doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
hoe stel ik het dan in via de GP??
Pagina: 1