Toon posts:

[outlook] beantwoorden met briefpapier

Pagina: 1
Acties:
  • 485 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een klant zn outlook een briefpapier gemaakt in html maar deze klant wilt nu graag dat bij het beantwoorden van een email dit briefpapier gebruikt word.
Zover ik weet is dit geen standaard optie in office 2003.

Google en Got leverde geen interesante hits voor me op

Iemand enig idee hoe dit het beste te realiseren is ?
Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een macro geschreve die een nieuw bericht opsteld met een htmlbody en daarin parse ik het briefpapier. Vervolgens laat ik daar de afzender het onderwerp en de content in parsen. Dit werkt tot zover allemaal prima. Het vervelende is dat als je een mailitem uitleest dat outlook met de beveiligingswaarschuwing komt. Dit heb ik afgevangen door gebruik te maken van ClickYes dat is een klein tooltje die je vanuit vbscript kan aanspreken. Niet helemaal netjes mischien maar is een tijdelijke oplossing.

Maar als iemand nu een mail in html formaat naar me toestuurd en ik deze wil replyen dan gebruikt hij de html stijl van de afzender en dus niet mn eigen html briefpapier. Is er een manier om te kijken in welk formaat een email word ontvangen ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb weinig ervaring met Outlook automation via VBA dus kan niet helpen vwb het formaat, maar over het ClickYes: check http://www.dimastr.com/redemption even.

offtopic:
Voor de rest: ik zelf zou het nooit gebruiken, maar misschien is het voor anderen leerzaam als je de resulterende scripts straks hier zou willen posten O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt veelbelovend. Bedankt :D

Verwijderd

Ik ervaar momenteel hetzelfde probleem met oulook2003. Heeft iemand al een betere manier gevonden om bij het beantwoorden je eigen briefpapier mee te sturen?
Googlen heeft weinig geholpen dus ik vrees dat er geen andere oplossing is :(.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:21

Boss

+1 Overgewaardeerd

copy-paste als plain-text van het oorspronkelijke bericht naar het nieuwe bericht?
En dan via code natuurlijk :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1