Iemand ervaring met online aankopen in Duitsland?

Pagina: 1
Acties:

• EdKoF
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04-2025

EdKoF

Geschud, niet geroerd

Topicstarter
Ik wil proberen om in Duitsland een processor te gaan kopen. Prijzen liggen goed, en assortiment is vaak veel groter.

Iemand hier ervaring mee?

Weet iemand goede winkels?

Nog dingen om op te letten ?? zoals?
- manier van verzending
- betalingsissues
- importzaken

Alvast dank! :D

Edo.

<HTML <BR>

Verwijderd

Uhm. Alternate is een duits bedrijf dat ook in Nederland werkt. hmz internationale betaling zijn wat lstiger. Onder rembours, weet niet of dat bestaat internationaal, stuur ze anders een mailtje. (in het duits?? :P )

• EdKoF
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04-2025

EdKoF

Geschud, niet geroerd

Topicstarter
Op zaterdag 13 januari 2001 15:41 schreef Besnax het volgende:
Uhm. Alternate is een duits bedrijf dat ook in Nederland werkt. hmz internationale betaling zijn wat lstiger. Onder rembours, weet niet of dat bestaat internationaal, stuur ze anders een mailtje. (in het duits?? :P )
Best handig hoor: http://translate.lhsl.com/lhsl/

:z

<HTML <BR>

Verwijderd

Ik weet nog wel een paar goedkope winkels:

http://www.kmelektronik.de
http://www.snogard.de

Verwijderd

nee geen ervari9ng mee ik woon zo goed als aan de grens dus :)

maarr heeb wel op de hcc een brander gekocht van een gast uit manheim ofzow en die heeft me toch flink bedrogen

Verwijderd

Ik heb net bij K&M Elektronik een 400 watt voeding besteld. Ze rekenen geen afhandelings of order kosten. (Beter dan een hoop USA online shops. Vaak moet je daar al $45 afhandelings kosten betalen, meer dan 100 piek !!. Behave dan 3dfxcool.com, die zijn veeeeel aardiger ;) )

De levering gaat gewoon via de PTT :):) in Hollandse Florijnen onder rembours. Zij betalen de verzekering.

Je kunt bij hun zien of het artikel in voorraad is, in welke winkel evt. als je bij de grens woont. Je kunt zelfs aangeven dat je een e-mailtje wilt hebben als het weer op voorraad is !!
(Umhh voor verzending moet je dus naar de voorraad in de "VersandZentrale" kijken..)

Wat leuk was is dat die voeding Duits fabrikaat is (Liebermann), daar dus goedkoper is, en dus uiteindelijk inclusief verzending a DM33 maar Hfl.196,= kost. (Hier kost'ie al 200 piek zonder verzending!!)

BTW zal ik ook niet hoeven te betalen, omdat het inclusief de Duitse BTW (MehrWertSteuer) is.

Ik vind ze wel leuk deze Duiters. Nu nog effe wachten tot ik de boel binnen heb ..
:P

(Hooi zit met gekruiste vingers en samengeknepen billen op zijn stoel te wachten) Nou m'n opoe d'r fiets nog...... :+

Verwijderd

ik ken iemand die op de hcc dagen 128 mb ram kocht; er perongeluk 64 kreeg
hij het trug stuurde (2 maanden geleden)
en het nieuwe blokje nog niet heeft
bij een duits bdrijf; naam kwijt :r

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:09
Martun --> Was dat toevallig Ypsilon???
Ik kocht een Cel II 566.. Stuk!! DOA.. Ik heb 'm terug gestuurd, heel netjes verpakt en bon en alles erbij en nog nooit weer iets gehoord....

Ypsilon is het slechtste bedrijf dat ik ooit heb gezien.. Ik hoop ook niet voor ze dat ze weer op de HCC staan..>:)

typo:o

Verwijderd

kijk eens bij www.gistron.com goede prijzen en bestel daar altijd.

Verwijderd

Op zondag 14 januari 2001 12:52 schreef Hooi het volgende:
Ik heb net bij K&M Elektronik een 400 watt voeding besteld. Ze rekenen geen afhandelings of order kosten.
(Hooi zit met gekruiste vingers en samengeknepen billen op zijn stoel te wachten) Nou m'n opoe d'r fiets nog...... :+
Nou, geen Deutsche Grundlichkeit dus. Duitse Post kan het niet aan, 4 weken na verzending door de leverancier geen pakketje, geen postbode, nax.... ;(

Advies van de leverancier : Bestelt U maar ergens een andere voeding, en weigert U maar deze zending mocht het spul toch ooit nog eens opduiken .......

We zijn vriendelijk en met een hoffelijke briefwisseling uit elkaar gegaan. Leverancier dus uiterst correct, maar zij net als ik kunnen dus wel schieten op de DEUTSCHE BUNDESPOST !!!

Verwijderd

Met de Euro zal het een stuk makkelijker worden. Kan de pricewatch worden uitgebreid :9

Verwijderd

Ik heb nu al twee complete pc's gekocht in Duitsland (Aken) en dat bevalt me prima. Prijzen zijn op vele fronten toch beduidend lager en de service is prima.
Ik kom oorspronkelijk dan ook uit Ziud-Limburg en vandaaruit is het niet zo ver naar Aken (ong. 20 min).
www.aha-computer.de (kan ook zijn dat er een s achter computer moet staan).
www.computer-cash-carry.de of www.mabster.de

Waarom die drie: die liggen namelijk in dezelfde straat ongeveer naast en tegenover elkaar.
:)

edit:
typo's

Verwijderd

Wat die Duitsers er niet bij zullen zeggen, is dat je in Nederland vanaf 1 februari 2001 per internationale rembourszending meer dan Fl. 50,- krijgt berekend door de PTT.

Het is maar dat je het weet.

PaCKo

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 08:54 schreef Spookster het volgende:
www.aha-computer.de (kan ook zijn dat er een s achter computer moet staan).
www.computer-cash-carry.de of www.mabster.de

Waarom die drie: die liggen namelijk in dezelfde straat ongeveer naast en tegenover elkaar.
yup, ga er morgen een 45Gb IBM HD en een MSI K7T Turbo-A mobo aanschaffen.

Van te voren reserveren is trouwens wel handig, ze zijn vaak uitverkocht.
Pagina: 1