Vaag netwerkprobleem, plz help!

Pagina: 1
Acties:

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Ik heb een standaard 100mb netwerk op m'n 2 pc's met W98se via een 100mb HUB.
Het netwerk doet het.
Alleen als ik van pc 1 iets van/naar pc 2 wil kopieren gaat het ontiegelijk traag.
Van pc 2 naar pc 1 is wel normaal snel.

Wat kan dit zijn?
Netwerkkaarten zijn beide 3com 3c905b-tx.

thnx

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
Kan hebben te maken met instellingen van de netwerkkaart. "Media type" bijvoorbeeld is een instelling die, wanneer fout ingesteld, ontzettend vertragende effecten kan veroorzaken. Het beste is meestal zoveel mogelijk de instellingen op auto of hardware default te zetten.

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
De MTU wil ook nog wel eens in de weg zitten.. zorg ervoor dat beide computers dezelfde MTU hebben (1500 of 576 ofzo).

Verwijderd

Hetzelfde probleem ik ook een vorige week.

Het lijkt erop dat het tcp/ip protocol niet zo'n ideaal protocool is voor een lan. Ipx/spx is wat dat betreft iets beter. Hoewel vooral spellen nog wel eens tcp/ip vereisen. Ik heb ipx/spx geinstalleerd en ingesteld dat dat het standaardprotocol moet zijn. Sindsdien loopt het als een trein.
TCP/ip kun je er gewoon bij installeren, als het dan nodig is wordt het gewoon aangesproken. Daar merk je niks van.

mazzel

Verwijderd

Zorg dat je op beide computers dezelfde protocolen hebt staan. ik heb beide tcp/ip en ipx geinstalleerd. Zorg ook dat beide computers dezelfde servicen hebben geinstalleerd zoals Netware. Kijk ook ff of je geen IRQ conflict hebt. Als je een nieuwe plug en play netwerk kaart hebt moet dit geen probleem zijn, maar toch. Windhoos doet rare dingen met je systeem. Ik neem aan dat je windhoos draait, het staat niet bij je specs...Anders moet je ff een nieuwe reply zetten met wat meer gegevens, zoals je protocolen en je servicen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je ene computer te langzaam is, aangezien het hier om een 100Mbit netwerkaart gaat. (100Mbit/8=12,5Mbyte/sec. Kan dus behoorlijk gaan zuipen aan je systeem) Ook je geheugen kan veel verschil uitmaken. Als dit alles niet werkt, kan je beter ff wat meer specs neerzetten ..dan kunnen de tweakers je ook beter helpen.....

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Draai zoals in begin stond met W98se.
Heb ipx/spx en tcp/ip geinstalleerd.
Pc1=Athlon 500@750
Pc2=P3-600@744
Ipx/spx zowel voor externe toegang als 3com
tcp/ip zowel voor externe toegang als 3com.

Verwijderd

Ipx/spx op je externe toegang heeft geen nut, die kan je zo weghalen.

Als je tcp/ip gebruikt, zet dan vaste ip adressen in beide machines in dezelfde ip range.
Zet bij ipx/spx hetzelfde frametype (bv 802.2).
Maar als het 2 pc'tjes zijn is het Netbeui erg interessant. Al krijg je dan wel 3 protocollen draaien. Maar netbeui is het kleinste protocol en daardoor lekker snel.
Hoop dat je er iets aan hebt.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
NetBEUI is niet sneller dan IPX.

Verwijderd

NETBEUI is absoluut wel sneller dan IPX!
|:(

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Check even
1. Kabels
2. Full duplexing (hub, dus nic moet op HD staan)
3. Virusscanner uitschakelen

En toen was m'n signature weg :(

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Ga naar de instellingen van de netwerkadapter en kijk eens of ie wel op 10/100 mbit staan. Trouwens, 100 mb HUB lijkt mij een beetje veel. ik denk dat je 100 mbit bedoelt 8-)
Pagina: 1