[OS X] Dock loopt steeds vast

Pagina: 1
Acties:

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Probleem wat ik nu tijdje heb op me powerbook 1.5 is dat dock vast loopt, erg vervelend, Finder relaunchen heeft geen zin, ook wanneer ik reboot moet ik alles forceren met power button.

Ik draai standaard programma's, Safari, MSN, niks exotisch

Syteem is helemaal up2date

[ Voor 4% gewijzigd door Industrial_Life op 13-07-2005 13:26 ]

-

Verwijderd

Wat voor processen draaien er op de achtergrond? dit kan je zien via Activity Monitor.

Als er niks raars draait, zou je eventueel kunnen denken aan een slecht stukje geheugen (RAM)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb je al geprobeerd om met de installatie cd op te starten om permissies en de harde schijf te controleren en eventueel te repareren? Staat er wat in de Console?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

ik denk dat het makkelijker is als je ook even vertelt wat je allemaal al gedaan hebt, en wat zoals Daedalus ook zegt even vertelt wat je Console zegt.

Al die programma's zoals Console en Activity monitor vind je in je Utilities/hulpprog. map :P

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Dock.app is trouwens een ander programma dan Finder.app. Finder relaunchen heeft dus weinig nut wanneer je dock vast zit.

Verder even kijken of DU het probleem verhelpt of anders DiskWarrior. Mocht dat niet baten even een archive and install doen.

kleurbleur.nl

Verwijderd

update naar 10.4.2 moet je probleem oplossen volgens mij

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 19:50

Floor-is

5.2

Of als het hangt, kan je het volgende doen:
Open een terminal (desnoods via finder). Gebruik 'top' om te zien wel ID het proces dock.app heeft. Kill dit proces dmv 'kill -9 [getal]' (dit getal is het proces-ID. Zo heb je het proces om zeep geholpen en hangt het niet meer.
Nu zal OSX zelf opnieuw dock.app opstarten voor je :)

Bericht hierboven

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 07:18
Zeg, zullen we beginnen met gewoon "kill $PID" ?

Dat "-9" gedoe ook altijd :) Op die fiets worden er een aantal zaken niet netjes opgeruimd en dus moet je dat eigenlijk alleen gebruiken als niet anders werkt... Je gebruikt ook geen Magnum om een wasbeer te doden :9

...

Vreemde analogie, maar goed.

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1