[advies] Muziekinstallatie Café(tje)

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views sinds 30-01-2008

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben nu bezig met het samenstellen van een muziekinstallatie.
Het café is ongeveer 12m X 4m. Er is ook een klein terras.

Binnen moet de muziek wel hard kunnen, maar ook niet zo superhard. Het is meer dat er af en toe een feestje gegeven kan worden. Ik denk ook niet dat er veel meer als 40/50 mensen binnen kunnen.

Een muziekcomputer enzo heb ik al kunnen regelen, maar hoeveel watt boxen raden jullie me aan om binnen op te hangen?
Ik dacht aan rond de 250 watt RMS aan 4 ohm.

Wat mogen die tweede hans ongeveer kosten? Niet dat ik dadelijk teveel betaal voor die dingen.
Ik hoef geen topmerk hoor!

Graag jullie advies _/-\o_

Joris

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:38
Beetje off-topic misschien maar wat voor muziekcomputer heb je? Gewoon Winamp of zoiets als Alcas of Encore?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
wat is je budget?

Verwijderd

je kan nieuw al aardige speakers kopen hoor, tweede hands is niet super en je weet nooit wat er mee gebeurt is

je hebt rond de 400 euries al aardig wat leuks voor je geld

2 speakers 150,- (250W)max
versterkertje 2x 150 RMS 149,-
mengpaneeltje 4 kanaals oid. 99,-

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Totaal wil ik niet hoger gaan dan 1100-1200 euro.
PC (incl TFT-scherm) zit nu op 400 eurotjes.
Hier ga ik of Winamp op draaien, of BPM Studio (even kijken wat het makkelijkst voor die mensen is)
Het is vooral achtergrondmuziek, maar het moet ook een keer wat harder kunnen.

Ik heb dus 700-800 euro om 4 boxen te kopen (2 voor buiten, hoeft niet zo hard, 2 voor binnen, wat harder), een mengpaneel (hoeft maar simpel, 2 chan en 1 mic) en een microfoon.

Is 2x250w RMS zeker genoeg?

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:11
Let op: voor de muziek die je gaat draaien moet je allerlei rechten afdragen aan de Buma Stemra. Ik heb er net een heel verslag over geschreven en dat is dus niet echt goedkoop. Je kunt kiezen om het niet te doen, maar als ze er achter komen, dan betaal je je dus echt suf. Daarnaast heb je ook muziek nodig om af te draaien, waar haal je die vandaag? Bijv. illegaal downloaden is ook niet al te verstandig...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
volgens mij mag je niet eens mp3 gebruiken van de Buma :?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

m3gA schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:19:
volgens mij mag je niet eens mp3 gebruiken van de Buma :?
Volgens mij mag het wel, maar dan zijn het bepaalde cd's die je moet kopen. Daarop staan allemaal mp3's :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26
Als je MP3 wil afspelen in je cafe heb je inderdaad een abbo nodig op Alcas of Encore Media en dat is dus _duur_, maar legaal. Ik zou dus echt nooit zelfgebrande dingen gaan afspelen want dan heb je echt een probleem als men er achter komt.

Verwijderd

Die discussie is in deze misschien wel relevant, maar niet gewenst in dit Tech forum.

Wat me wel stoort is dat jij uitgekozen bent om dus in een professionele omgeving een set neer te zetten, maar je eigenlijk niet verder komt dan wat Watt gewouwel.

Je hebt er gewoon niet genoeg verstand van en dat is niet te compenseren met deze vraag op dit forum. Dat klinkt hard, maar je kunt genoeg andere hulp aan trekken die je wel verder kan helpen.

Diverse PA zaken dus, zij kunnen je vertellen wat je nodig hebt en of je daar genoeg geld voor hebt. Wij kunnen toch dat café niet inkijken en een beeld krijgen van wat je nou echt nodig hebt.

Conclusie van dit verhaal, ga naar de professional.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.