Ben en een programmake aan het schrijven dat gebruikers uit een access bestand haalt en deze vervolgens in AD toevoegd. Het eerste gedeelte is ondertss gelukt (dus ik kan de gegevens eruit vissen) Maar het tweede lukt mij niet (het toevoegen in AD)
Concreet loop ik al vast met de verbinding. Nu weet ik eerlijk gezegd ook niet of wat ik wil doen ook mogelijk is met de gebruikte technologieën.
Dus
in een windows programma (geschreven in visual studio.net, taal vb.net) dat zich bevind op een client computer moet een verbinding maken met AD dmv ADSI (LDAP)
code die dat zou moeten doen is de volgende
Nu loopt het eigenlijk al fout bij de eerste regel. Als ik in debug mode een QuickWatch doe op 'toegangAD ' duurt het een eeuwigheid voordat ik iets te zien krijg. Ik vermoed dan ook dat het al fout loopt met die LDAP.
Tot hier toe ongeveer een geschrijving van het probleempje .. nu de vragen waar ik nog geen antwoord heb op gevonden
) kan ik soms nogal vaag zijn
Concreet loop ik al vast met de verbinding. Nu weet ik eerlijk gezegd ook niet of wat ik wil doen ook mogelijk is met de gebruikte technologieën.
Dus
in een windows programma (geschreven in visual studio.net, taal vb.net) dat zich bevind op een client computer moet een verbinding maken met AD dmv ADSI (LDAP)
code die dat zou moeten doen is de volgende
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Dim toegangAD As New DirectoryServices.DirectoryEntry("LDAP://dc=JAN,dc=DOMEIN")
Dim zoekenAD As New System.DirectoryServices.DirectorySearcher(toegangAD)
Dim resultaat As System.DirectoryServices.SearchResult
zoekenAD.Filter = ("(anr= user)")
For Each resultaat In zoekenAD.FindAll()
txtAD.Text = txtAD.Text & (resultaat.GetDirectoryEntry.Path)
Next |
Nu loopt het eigenlijk al fout bij de eerste regel. Als ik in debug mode een QuickWatch doe op 'toegangAD ' duurt het een eeuwigheid voordat ik iets te zien krijg. Ik vermoed dan ook dat het al fout loopt met die LDAP.
Tot hier toe ongeveer een geschrijving van het probleempje .. nu de vragen waar ik nog geen antwoord heb op gevonden
- Is het mogelijk om een client pc deze gegevens op te vragen in een windows programma met ADSI, LDAP enz? (en moet die client pc hiervoor in hetzelfde domein zitten)
- Is mijn LDAP goed als je weet dat de servernaam Fserver is en het domein JAN.DOMEIN ?