Toon posts:

nieuwe videokaart geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo!

Ik heb sinds kort GTA san andreas geinstalleerd en om dit een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen heb ik mijn Gforce 2 mx400 vervangen voor een ATI radeon 9600 pro. Niet de nieuwste kaart, maar ik heb een oude pc en veel geld had ik er niet voor over. Deze 9600 pro geeft echter geen beeld in mijn pc (amd athlon 1000, 256 DDR, windows xp). Ik heb van alles geprobeerd:

alle componenten eruitgehaald (alleen cpu, geheugen en videokaart): geen signaal
bios op default gezet: nog steeds geen beeld
bios reset: ook nog geen beeld
ik had al een agp-kaart dus dat kan geen problemen geven
ik heb geen vga onboard wat dus ook niet voor problemen zou kunnen zorgen.

Ik heb de kaart in 2 andere pc's geprobeerd (ik weet zo niet wat voor specs) in biede geen beeld, ik heb de kaart op een ander mobo geprobeerd in mijn eigen kast, nog steeds geen beeld.
Ik heb 3 verschillende monitoren geprobeerd:geen effect. Mijn conclusie: kaart is dood!

Toch heb ik em nog in 1 pc geprobeerd (amd 1800+, kt4v mobo, 512 DDR, winXP) en WTF???
blijkt de kaart ineens wel beeld te geven. Maar alleen in die pc.

heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen om de videokaart in mijn eigen pc te laten werken?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

wat is het vermogen van je voeding? als die niet genoeg vermogen levert, kan het ook zijn dat je PC geen beeld geeft.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:11

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Wat je kan doen is je oude kaart goed uninstallen, drivers ed. Dan je nieuwe kaart erin en alles weer installeren.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 300 watt voeding

• emus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2022
misschien defect ?

kan altijd wel gebeuren, heb het wel eens meegemaakt ff terug naar winkel met bonnetje :Y)

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 17:57
LoeiOrdinair schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:16:
Wat je kan doen is je oude kaart goed uninstallen, drivers ed. Dan je nieuwe kaart erin en alles weer installeren.
Heeft volgens mij geen nut want de kaart geeft helemaal geen beeld, en als je de pc aan zet dan moet je het post screen eerst te zien krijgen en dat heeft niets met de windows drivers te maken.

Verwijderd

Topicstarter
misschien defect ?
De kaart doet het verder prima in de pc van mijn huisgenoot. heb een uurtje GTA gespeeld met goede beeldkwaliteit. dus hij is niet kapot.

ik heb de kaart uit de V.S. via ebay, dus terug brengen doe ik liever niet :)

• harry64
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:25:
[...]

De kaart doet het verder prima in de pc van mijn huisgenoot. heb een uurtje GTA gespeeld met goede beeldkwaliteit. dus hij is niet kapot.

ik heb de kaart uit de V.S. via ebay, dus terug brengen doe ik liever niet :)
Misschien toch je voeding?
Zou je em niet door kunnen meten met een multimeter ?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien toch je voeding?
Zou je em niet door kunnen meten met een multimeter ?
Het zou kunnen dat mijn voeding dwars ligt, maar dat het is wel raar dat de kaart in twee andere pc's (waarvan 1 afgelopen jaar nieuw is aangeschaft) het ook niet doet.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Wat zit er voor een moederbord in die machine van je.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

heb je er wel een molexje op aangesloten ? :)

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Doet ie het helemaal niet of wel in DOS bij het opstarten?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
Wat zit er voor een moederbord in die machine van je.
Eerlijk gezegd heb ik geen id waar ik dat kan vinden. Ik heb met het programma wcpuid de volgende gegevens kunnen achterhalen:

platform: socket A (socket 462)
VIA Apollo KT 266/a,KT333
VIA VT8233

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-08 11:06

SeatRider

Hips don't lie

Waarschijnlijk is het een AGP x8, terwijl je moederboard zo oud is dat ie maar x1, x2 of x4 aankan. Het verschil zit m in (soms) een andere connector, en een ander voltage (5v, 3.3v, 1,5v).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-08 01:27
Yohan schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:37:
lezen?

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
heb je er wel een molexje op aangesloten ?
wat is een molexje? Ik ben niet echt een held in pc's :)

Verwijderd

Topicstarter
nee de monitor springt helemaal niet aan.

• lier
  • Laatst online: 17:41

lier

MikroTik nerd

alle componenten eruitgehaald (alleen cpu, geheugen en videokaart): geen signaal
bios op default gezet: nog steeds geen beeld
bios reset: ook nog geen beeld
ik had al een agp-kaart dus dat kan geen problemen geven
ik heb geen vga onboard wat dus ook niet voor problemen zou kunnen zorgen.
Heb je deze wijgingen doorgevoerd met gebruik van de nieuwe kaart ?
Oftewel geeft hij wel beeld tijdens het booten, of blijft het dan ook zwart ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• yohan
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:42:
[...]

Molexje is een stroomkabeltje van de voeding rechtstreeks naar de videokaart. Hoewel hij toch wel iets zou moeten doen, ook zonder dat dat aangesloten is.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:42:
[...]

te laat :P

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb je deze wijgingen doorgevoerd met gebruik van de nieuwe kaart ?
Oftewel geeft hij wel beeld tijdens het booten, of blijft het dan ook zwart ?
voor deze wijzigingen heb ik eerst mijn oude mx400 gebruikt en daarna weer de nieuwe 9600 pro geprobeerd

• yohan
Soms heeft een AGP-kaart nog net ff een extra duwtje nodig in het slot. Dan lijkt het of ie vast zit, maar kan ie nog een tikje dieper, tot de klik zeg maar.

Verwijderd

Topicstarter
VisaRider schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:41:
Waarschijnlijk is het een AGP x8, terwijl je moederboard zo oud is dat ie maar x1, x2 of x4 aankan. Het verschil zit m in (soms) een andere connector, en een ander voltage (5v, 3.3v, 1,5v).
Dat klinkt wel aannemelijk. Ik lees net op het moederboard van de pc van mijn huisgenoot (waarin de kaart wel beeld geeft) AGP x8. Wat ik alleen raar vind is dat de ati radeon 9600 pro niet een denderend nieuwe kaart is toch? En in een andere nieuwe pc doet de kaart het weer niet. maar ik zal eerst even na gaan hoeveel agp dat mobo aan kan.

Verwijderd

Topicstarter
Molexje is een stroomkabeltje van de voeding rechtstreeks naar de videokaart. Hoewel hij toch wel iets zou moeten doen, ook zonder dat dat aangesloten is.
ik heb geen aansluiting voor een stroomkabeltje op de ati radeon 9600 pro.

Verwijderd

Topicstarter
Yohan schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:52:
Soms heeft een AGP-kaart nog net ff een extra duwtje nodig in het slot. Dan lijkt het of ie vast zit, maar kan ie nog een tikje dieper, tot de klik zeg maar.
Soms lijkt het wel alsof de kaart er een heel klein beetje scheef in zit, maar dit is volgens mij optisch bedrog :) Ik heb de kaart er vaak in en uitgehaald en ik heb ook het extra zetje wel geprobeerd.

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:56:
[...]

ik heb geen aansluiting voor een stroomkabeltje op de ati radeon 9600 pro.
Dat kan kloppen, de 9600 Pro heeft die extra stroom aansluiting ook vaak niet en is ook niet echt nodig! En daarbij is de 9600 Pro Backwards-Compatible naar AGP 4x, het is mogelijk dat de kaart niet genoeg stroom krijgt of dat je AGP ouder is dan versie 3.0! Dan is het echter wel raar dat de kaart het in een relatief nieuwe pc het ook niet doen en in een andere pc het echter wel doet!

Probeer eens wat andere kaarten uit je pc te halen en dus (vrijwel) alleen je 9600 Pro erin te zetten.

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:03
Ja, t schijnt dat een upgrade van een Nvidia naar een Atikaart of andersom niet lief is, ivm drivers. Dus je zou kunnen proberen die oude erin te zetten en dan de drivers te uninstallen en dan die nieuwe erin.

Verder hebben agpsloten idd dat extra duwtje nodig, kan je ook nog proberen

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• AntonH
  • Laatst online: 13-08-2022
Klopt! Op een 9600PRO zit namelijk geen molex-aansluiting. De kaart ondersteunt 8x AGP, 4x AGP en 2x AGP, dus daar zou het niet aan liggen. Misschien toch eens de voeding van je huisgenoot in je eigen pc hangen?

Verwijderd

Topicstarter
vegterb schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:03:
[...]

Dat kan kloppen, de 9600 Pro heeft die extra stroom aansluiting ook vaak niet en is ook niet echt nodig! En daarbij is de 9600 Pro Backwards-Compatible naar AGP 4x, het is mogelijk dat de kaart niet genoeg stroom krijgt of dat je AGP ouder is dan versie 3.0! Dan is het echter wel raar dat de kaart het in een relatief nieuwe pc het ook niet doen en in een andere pc het echter wel doet!

Probeer eens wat andere kaarten uit je pc te halen en dus (vrijwel) alleen je 9600 Pro erin te zetten.
Dat heb ik ook geprobeerd, alleen cpu, memory en 9600 pro. maar dat gaf geen beter effect.

• lier

lier

MikroTik nerd

Yofresh_750 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:04:
Ja, t schijnt dat een upgrade van een Nvidia naar een Atikaart of andersom niet lief is, ivm drivers. Dus je zou kunnen proberen die oude erin te zetten en dan de drivers te uninstallen en dan die nieuwe erin.

Eerst goed lezen...
Kaart geeft helemaal nooit beeld, drivers is Windows (maar bios wordt ook niet getoond)

• EricJH
  • Laatst online: 05-08 04:45
Zet de voeding van de computer van je huisgenoot eens in jouw systeem.

Zit de lichtnetaansluiting van je monitor aangesloten op de voeding? Voedt de monitor dan eens rechtstreeks vanuit het lichtnet. Probeer ook eens een andere monitor op je computer aan te sluiten (bijvoorbeeld die van je huisgenoot).

Als je meer gegevens over je moederbord wilt hebben kunnen kun je Everest van Lavalys downloaden. Dan kun je op de site van je mobo fabrikant eens kijken of er BIOS updates zijn en de gebruikers handleiding downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Yofresh_750 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:04:

Ik zal het eens proberen de oude drivers te uninstallen en nog maar eens een extra duw te geven.
anton121 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:04:
Klopt! Op een 9600PRO zit namelijk geen molex-aansluiting. De kaart ondersteunt 8x AGP, 4x AGP en 2x AGP, dus daar zou het niet aan liggen. Misschien toch eens de voeding van je huisgenoot in je eigen pc hangen?
Ik probeer inderdaad verder nog een andere voeding, who knows!

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:13:

Zit de lichtnetaansluiting van je monitor aangesloten op de voeding? Voedt de monitor dan eens rechtstreeks vanuit het lichtnet. Probeer ook eens een andere monitor op je computer aan te sluiten (bijvoorbeeld die van je huisgenoot).

Als je meer gegevens over je moederbord wilt hebben kunnen kun je Everest van Lavalys downloaden. Dan kun je op de site van je mobo fabrikant eens kijken of er BIOS updates zijn en de gebruikers handleiding downloaden.
De monitor zit niet aan de voeding, en een andere monitor heb ik al eens geprobeerd, wat niet werkte. Ik ben niet echt bekend met bios-updates, maar dat probeer ik wel even uit te zoeken.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-07 09:46
het is wel degelijk het probleem van AGP versies. wat je kunt proberen is in de bios van je mobo de agp terug tezetten op 1. ik heb hetzelfde probleem gehad met een 9200. die draait ook alleen op agp 1 of 8 keer, als ik hem op 4 zet blijft hij ook angstvallig zwart.

en als dat niet werkt, misschien toch een keer overwegen om een keer een nieuw mobo + proc te halen..... lees de best buy's eens reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2005... :z

Carpe Diem

• Yofresh
  • Laatst online: 16:03
lier schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:08:
[...]

Eerst goed lezen...
Kaart geeft helemaal nooit beeld, drivers is Windows (maar bios wordt ook niet getoond)
ja idem....

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• lier

lier

MikroTik nerd

;) klopt, maar ik heb er maar één keer overheen gelezen (tijdens het typen van mijn post werd overigens het antwoord gepost).

• EricJH
  • Laatst online: 05-08 04:45
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:18:
[...]

De monitor zit niet aan de voeding, en een andere monitor heb ik al eens geprobeerd, wat niet werkte. Ik ben niet echt bekend met bios-updates, maar dat probeer ik wel even uit te zoeken.
Er schiet me nog een tip te binnen die ik vaak op de VIA forums zie en die is de AGP spanning in de BIOS te verhogen. tot 1,7V.

• yohan
Was het ook niet zo, dat als een AGP-kaart/slot defect is, of niet goed aangesloten, de computer weigert te booten?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

EricJH schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:13:

^Ff een mythe ontkrachten;
Ook al zit de monitor doorgelust op de voeding: het trekt geen stroon van de VOEDING.. Heeft dus helemaal geen effect. Het is puur een doorlus van 220v, een soort splitter zeg maar.

wat betreft de vidcard: Kan AGP compatibiliteit zijn (geen 4x, 8x issue, dat maakt nl niks uit.)
Pas wel op dat sommige AGP 2x sloten dus AGP versie 1.0 zijn en dus andere voltages leveren (hoger -> zeg maar dag tegen je vidcard dan).
Ik denk dat het een voeding of vga/mainboard probleem is.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook weleens gehad met een radeon 9550, maar toen had ik hem gewoon omgeruild voor een asus radeon 9600 SE en ik had hem ook niet in een andere pc geprobeerd.
Maar zo te zien zit het probleem in je moederbord dus misschien gewoon even een goedkope nieuwe mobo kopen.

• harry64
Die kt4v heeft:

One AGP (Accelerated Graphics Port) 1.5V 8x/4x slot

Van wat ik kan vinden bieden de meeste kt266a chipset moederborden ondersteuning voor AGP 2.0 en 1x/2x/4x. Over het voltage kon ik nog niets vinden.

Mijn 9500 non pro, 9800 pro en mx400 werken allemaal op mijn msi kt266a en op mijn asus a7n8x-e deluxe.

Misschien dat je er iets aan hebt?

• KaMiKaZe
We zullen toch wat meer info moeten hebben over dat bord van je. Wat is de bios id string ?

Verwijderd

Topicstarter
KaMiKaZe schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 02:02:
We zullen toch wat meer info moeten hebben over dat bord van je. Wat is de bios id string ?
bedoel je regel onderaan het bootscherm wanneer de memorycheck plaatsvind?

Motherboard ID: 09/21/2001-VT8366-8233-JD6LVC0CC-00

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:03:
[...]

Ik denk dat het een voeding of vga/mainboard probleem is.
Wat bedoel je met vga/mainboard probleem?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat de combo niet wil, dat je gewoon net pech hebt.

Verwijderd

Topicstarter
tja, dat zou toch jammer zijn :'(

Ik lees in een aantal replies iets over een bios update. Nu heb ik gezocht maar ik kom steeds op de site van chaintech terecht, waarvan de downloadsite het niet doet... heeft iemand een idee waar ik nog meer een biosupdate vandaan zou kunnen halen?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 13:10 ]

• KaMiKaZe
Het zou een EliteGroup K7VTA3 moeten zijn. http://www.au-ja.org/review-ecsk7vta32-1.phtml
zou eigenlijk geen problemen mogen hebben met die kaart van je.

Verwijderd

Topicstarter
Ben net terug van een weekendje weg en ik heb weer moed verzameld om die ^$%@%^ videokaart aan de praat te krijgen. Ik heb de kaart in een het volgende systeem geprobeerd:

- Mb: Asus K8N-E Deluxe
- Cpu: AMD 64 3200
- Mem: 1 Gb Kingston
- Voeding: A-Open X power(350 Watt)

Maar ook in dit systeem geen beeld! :(

Ik heb contact opgenomen met de leverancier en gelukkig wil hij de kaart vervangen als ik 'm opstuur. De leverancier zit in de v.s., dus nu maar hopen dat de verzendkosten ook voor hun rekening is. Ik hoop ook dat het een eenmalig probleem was met dit type videokaart, anders ben ik nog steeds terug bij af! in ieder geval iedereen bedankt voor de adviezen!

• KaMiKaZe
Reken er maar niet op met het heenzenden, gaat je denk ik zowiezo een euro of 25 kosten. Kun je geen contact opnemen met de fabrikant van de kaart en kijken wie de importeur is in Nederland en kijken of die wat kunnen regelen ?

Pagina: 1