Toon posts:

[HD] Format C:

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok... v/d week Format C: geprobeerd (Windows was kapot aan het gaan en vervuild...) op 99% stopte deze, "Kan formateren niet voltooien" blijkt dat Program files + Documents and Settings een beveiligde map bevatten... deze kan niet geformateerd worden. dus Windows op de D: gezet (niets met C: te maken dus.) en nogmaals C: geprobeerd te formateren... dit lukt wederom niet...

enig idee hoe ik dit aan kan/zal pakke?

Verwijderd

Pak eens Partition Magic en probeer het daar mee. Als windows zelf een schijf gaat formatteren wil het nog wel eens voorkomen dat hij op rechten let. Partition Magic trekt zich hier niks van aan.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lijkt me stug dat het aan die beveiligde map(pen) zouden liggen. Meer een harde schijf probleem imho :?

Probeer anders de partitie weg te gooien, opnieuw aanmaken en weer proberen (of als het kan, heel de disk zero fillen oid).

C:\>_

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoe heb je hem geformatteerd dan? Vanuit Windows zelf :?

Maareh, als je Windows opnieuw wil installeren, kan je ook gewoon de cd erin doen en rebooten zodat de setup start. Die setup formatteert je hdd namelijk ook al ;)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:37
Je bent c: aan het formateren terwijl je in windows zit? Formateren kan ook gewoon vanuit de setup, trekt zich ook niets aan van rechten etc. En anders kan je altijd nog gewoon de partitie wegknikkeren.

[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 13-07-2005 14:06 ]

Roomba E5 te koop

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:37
Probeer het anders eens met het toolje 'Gdisk.exe' dit is iets krachtiger als de standaard Fdisk.exe en kan low level formats uitvoeren. Start met een Win98 Boot CD of diskette en run Gdisk met de juiste opties (te googlen, ken ze niet meer vanbuiten) als dat niet werkt scheelt er inderdaad iets aan je HD zelf.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over welke windows hebben we het hier eigenlijk?

onder NT is het mogelijk gewoon vanuit de windows setup te formateren.
Voor 9x kun je ook prima format.com in dos gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Win XP,

verhaal: windows opnieuw installeren, vervuilde versie moest weg... ik deed cd er in, installed XP uhm op D:.... stomme MS... 8)7 |:( ik wil Format C: doen omdat Windows op die schijf NIETS meer doet... alles weg behalve 2 mappen

my documents & settings
Program Files

hier heb ik dus niets aan :/ :|

zal wel ffkes manieren probere van jullie

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

(jarig!)
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 22:38:
Win XP,

verhaal: windows opnieuw installeren, vervuilde versie moest weg... ik deed cd er in, installed XP uhm op D:.... stomme MS... 8)7 |:( ik wil Format C: doen omdat Windows op die schijf NIETS meer doet... alles weg behalve 2 mappen

my documents & settings
Program Files

hier heb ik dus niets aan :/ :|

zal wel ffkes manieren probere van jullie
Erg makkelijk om Microsoft de schuld te geven, je moet gewoon opstarten van de CDrom9desnoods even in je Bios instellen) en dan de weg volgen die je tegen komt, helemaal geholpen door Microsoft.

En dat hij op D installed is vrij normaal, je wilt een partitie formateren waar Windows op staat en nieuw installen waar er al een Windows op zit.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Format C: is niet mogelijk als je al in Windows zit. De PC start namelijk standaard van C: op, of daar nou wel of geen Windows op staat. Er staan o.a. ntldr en ntdetect.com op de MBR van C: die van belang zijn voor het opstarten van Windows.

Je had wel iets meer kunnen proberen dan alleen maar formatteren vanuit Windows. Bijvoorbeeld met PartitionMagic bootdiskettes of met een willekeurige Windows opstartfloppy (www.bootdisk.com). Maar dan nog, tijdens de XP setup kun je heel eenvoudig de schijven geheel naar smaal partitioneren en formatteren. Doe daar je voordeel mee :)

Basic stuff, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.