Asus K8N onboard audio probleem

Pagina: 1
Acties:

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Ik heb een PC gebouwd voor een vriend van me.

Er zit een Asus K8N in een Aopen QF50 gebouwd.
De onboard audio wordt gebruikt. Echter heb ik ook de frontpanel van de Aopen kast op het mainboard aangesloten.

Nu werkt de frontpanel audio goed. Maar de audio (lineout, de groene) op de backpanel van het mainboard werkt niet.

Ik ben alle instellingen in WXP en de BIOS meerdere malen gecontroleerd, maar alles staat goed.
Iemand enig idee wat hier fout kan zijn?

Verwijderd

Bij mijn moederbord (MSI K8N Neo4 Platinum) is het nu eenmaal zo dat als je de audioconnectors van het frontpanel aansluit intern op het moederbord, dat die connectors op het backpanel niet meer werken (stond zo in de handleiding heb ik menen te lezen), dus het is nu eenmaal zo en er is niks aan te doen...
Misschien is dit bij jou moederbrod ook het geval? Kijk eens na of je daarvan niks terugvindt in de handleiding van het moederbord.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 12:43 ]

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Het manual van het mainboard zegt hier niks over.

Ik zag wel dat normaal (op de interne aansluiting op het mainboard) de left and right channel doorgelust zijn met jumpers.
Dit impliceert, dat het geluid altijd hierlangs gaat. Het lijkt er dus op, dat de frontpanel van de AOpen kast deze niet doorlust, zodat de audio signalen de backpanel niet meer bereiken.

Kun je dit makkelijk zelf oplosen?