Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PSU-MOD vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben van plan om mijn voedingkabels in te sleeven en wel met het volgende pakketje,

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1868-1867.gif

Het is zon PSU-Mod setje waarbij je de connectors los moet halen, spul er omheen en dan weer het connectortje vastpluggen, nou hoor ik dat dat een gigantisch k*twerk is en dat je er vaak meer mee naar de donder helpt dan dat je er goed mee doet.

Heeft iemand hier ook een beetje ervaring mee ? niet dat ik alles al gesloopt heb en er dan achter kom dat het toch niet zon goed idee was..

Groet,

Martin

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:52

Haan

dotnetter

Het is een k*t werk ja :)
Tip: maak goede foto's van hoe alle draden zaten voordat je aan de slag gaat (vooral de 20-pins atx-stekker).

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Die heb ik ook gebruikt, en het is idd ff een kutwerkje maar het resultaat zeker de moeite waard.
(ik heb een Ac Ryan PSU mod kit gebruikt)
Je krijgt er ook tools mee om de kabels makkelijk uit hun connectors te halen. Alleen die van ATX ging snel kapot (ijzermoeheid) maar dat was met 2 nietjes redelijk makkelijk op te lossen.

Doen!
http://pricewatch.tweakers.net/pricewatch/98501 (goedkoper dan bij freezing-hardware)

//edit:
ook handig: aansluitschema's
http://www.casejunkies.co...010001&hl_id=485&page=724

[ Voor 12% gewijzigd door Neok_ op 13-07-2005 12:16 . Reden: extra link ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Bij deze tutorial wordt het allemaal goed uitgelegd, en zolang je die meegeleverde haakjes niet gebruikt is er weinig moeilijks aan. Wel raad ik je aan om foto's te maken en schema's voordat je begint, een paar draadjes verkeerd aansluiten is dé manier om je hardware te slopen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hartelijke dank, ik ga wat van die tutorials lezen en kijken of ik ergens kan komen :)

bedankt allemaal

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11 22:05
volgens mij is dat niet heel moeilijk. zo te zien zit er een nieuwe uv stekker bij. dan kun je dus de draadjes uit de ene stekker, door de sleeving, in de andere stekker op z'n plek zitten. dat kan bijna niet misgaan toch ?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het vergt inderdaad wel enige tijd, neem ook gerust alle tijd (kheb t zelf uitgespreid over 2 dagen omdat ik op gegeven moment geen zin meer had) , pak schilderstape bij de ATX-connector en nummer de draden, zorg ook dat je je niet vergist met de boven en onderkant v/d ATX, de nummering loopt vanaf de bovenkant. Tip die ik ergens anders al gegeven had; als de ATX niet lukken wil (ik vond t echt een k*twerk) dan kan je m gewoon er netjes afsnijden met een stanleymes (want je hebt toch een nieuwe stekker) Bedenk je ook van te voren of je de krimpkous over de connectoren heen wilt hebben of dattie net ervoor stopt (en je dus nog een beetje draad ziet). Hou ook rekening met de lengte v/d mesh; neem altijd liever iets langer dan dat je precies hebt afgemeten; het teveel verdwijnt toch in de PSU en staat strakker dan dattie vlak voor de PSU zelf verdwijnt. Ook heb ik meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om die rare extra stekker die je nooit gebruikt er helemaal uit te knippen in de PSU, ding zat toch alleen maar in de weg.
Verder zou ik er gewoon de tijd voor nemen. Molex kan je ook heel makkelijk met een vork eraf halen, That's about it, ik heb t ook 2x gedaan, eerste keer was gewoon lelijk, 2e keer wist ik hoe en wat :)

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:52
Ik heb zojuist hetzelfde setje gebruikt.

Maar ik raad je wel aan het rustig aan te doen en de tutorial te volgen die AtleX heeft gepost!
Deze is behoorlijk handig en heeft het voor mij ook zeer makkelijk gemaakt.
En neem er de tijd voor.

They who buy the dip, deserves the rip.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

ik vond die setjes altijd te weinig materiaal bevatten. ik heb toen 3 meter sleeve gehaald en daar kon ik alles behalve de ATX mee doen. (excl. sata en P4 e.d.)

alles is krapper dan dat ik het eerst deed, dat was zwarte mesh van zon 20 mm en ging er altijd makkelijk in. was met een uurtje klaar.

dat pakket deed ik 3 uur over.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1