Camcorder kopen in Amerika

Pagina: 1
Acties:
  • 2.313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
offtopic:
Voordat jullie hier gaan zeuren dat er al meerdere topics over zijn: ik wou geen oud topic lopen kicken, en ik heb het hier over een specifiek product.

In augustus ga ik naar Amerika om daar een vriend te bezoeken, en ik wil daar ook graag een camcorder kopen.
Het gaat hier om de JVC GR-D250US met als prijzen:
In Amerika: $250,- (retail, incl verzending)= €215,00
In NL: Niet te krijgen, GR-D240E voor €359,00 (retail, incl verzending)

Nu heb ik na wat surfen al enige (mogelijke) nadelen ondekt:
1: Garantie: gaat het ding kapot dan moet je het terugsturen naar JVC in Amerika
2: Voltage: Ze draaien daar op 110V en 60Hz
3: Douane: Je moet importheffing betalen
4: Videoformaat: Hij neemt op in NTSC en niet in PAL
5: Tapes: Je hebt NTSC-geformateerde tapes nodig

Nu lijkt mij dat niet zo'n probleem want:
1: Omdat die vriend's vader bij het leger daar werkt kan ik met binnenlands tarief dat pakje naar US terugsturen.
2: De adapters werken vaak met: 110-220V & 50-60Hz
3: Ik gok erop dat ik m wel door de douane heen kan krijgen omdat ik de doos, rekening en instructieboekje daar laat.
4: Ik ga de video iig bewerken waarna ik het kan omzetten naar PAL.
5: Kan ik op laten sturen

Het is dus niet ideaal om het in Amerika te kopen, maar mijn inziens toch de moeite waard qua geld-verschil. Stemmen jullie daar mee in?

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zou het niet wagen mbt je garatie. Het is erg lastig als je hem 4 weken of meer kwijt bent. Ook zal ik het bonneje wel meenemen. Je moet je afvragen of het prijsverschil al die moeite waard is...

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Ik vind het allemaal toch een beetje omslachtig. Je moet al die tapejes opgestuurd krijgen en de instructieboekjes etc daar laten. Misschien kan je beter een vergelijkbaar product zoeken in Nederland.

Oja, met de douane is natuurlijk een aanzienlijk risico want die zijn ook niet gek he.

• Neok_
  • Niet online
Ik las net dat omzetting van NTSC naar PAL niet ideaal zal zijn (veel kwaliteitsverlies). Klopt dat of valt het wel mee?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:04

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Neok_ schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:09:

In augustus ga ik naar Amerika om daar een vriend te bezoeken, en ik wil daar ook graag een camcorder kopen.
Het gaat hier om de JVC GR-D250US met als prijzen:
In Amerika: $250,- (retail, incl verzending)= €215,00
In NL: Niet te krijgen, GR-D240E voor €359,00 (retail, incl verzending)

[...]

3: Douane: Je moet importheffing betalen

[...]

3: Ik gok erop dat ik m wel door de douane heen kan krijgen omdat ik de doos, rekening en instructieboekje daar laat.
Ik denk dat je de douane aardig onderschat.
Je komt aan met een camcorder die in Nederland niet te verkrijgen is en als typenummer JVC GR-D250US heeft. Dan hoef je nog niet eens 1 en 1 bijelkaar te tellen maar kunt direkt op je klompen aanvoelen dat als de douane dit ziet ze direkt naar het bewijsje vragen dat je invoerrechten hebt betaald.

Je enige kans is om niets aan te geven en er op te gokken dat de douane je bagage niet doorzoekt.

Signatures zijn voor boomers.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36
Voor dat prijsverschil wil je toch niet met al die rompslomp zitten voor de komende jaren? Idd is NTSC naar PAL best wel matig, ten eerste is de framerate van NTSC hoger, wat betekent dat je frames gaat verliezen en vaak toch ietwat schokkerig beeld krijgt, verder is de resolutie lager. Maar goed, veel TV's kunnen tegenwoordig ook NTSC aan.

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 21-02 19:35
Een NTSC camera zou ik ook niet nemen.

Wat je wel kunt doen is daar even rondkijken voor die camera in de Europese uitvoering.
Zelf ben ik in een Sony factory outlet toen ook de digitale filmcamera die ik hier gekocht had tegen gekomen.
Exact hetzelfde model. Dus gewoon PAL in dezelfde doos als ik hem hier had gekregen.
De prijs was wel een flink stuk lager, had ik dat geweten ...

Je kunt garantie bewijs en boekjes gewoon opsturen per post en dan neem je de camera zo mee.
Desnoods kijk je of je iemand kent, of via internet, van wie je een rekening voor die camera kan kopieren en meenemen.
Scheelt geklooi bij de douane. Alhoewel, zekerheid heb je nooit natuurlijk.

• Neok_
  • Niet online
Ik was ff aan het kijken, maar ik kan eigenlijk geen Europa-versie van de GR-D250 vinden, alleen maar de GR-D240 maar dat was dacht ik het model van vorig jaar..

//edit:
Sony factory outlet
was dat?

[ Voor 18% gewijzigd door Neok_ op 13-07-2005 12:40 . Reden: typo ]

• rvrbtcpt
Van dat soort winkels kom je er een hoop tegen in Amerika. Gewoon naar een grote shopping mall gaan bij een van de steden en je kunt winkelen tot je erbij neervalt.
In een factory outlet verkopen ze meestal overjarige producten enz. tegen spotprijzen.
Maar meestal kom je daar alle producten die een fabrikant heeft tegen.

Bij de Sony factory outlet waar ik toen was kreeg je zo ongeveer alles wat Sony verkoopt aan apparatuur met betrekking tot video. Erg handig.

Dat soort winkels zijn er ook voor kleding. Scheelt ook een bak met geld.
Gewoon niks in je tas doen en daar gaan winkelen de eerste dag.
Zo doe ik het tenminste als ik weer eens erheen ga :)

[ Voor 8% gewijzigd door rvrbtcpt op 13-07-2005 15:47 ]

• Neok_
  • Niet online
Ik heb besloten toch maar de camera in NL te gaan kopen, maar ik heb er eigenlijk nog een JVC Starterskit bij nodig (tas, extra batterij, extra tape).
Zou ik die daar wel lkkr cheap kunnen halen in de winkel?

Verwijderd

De douane is het minste waar je moet mee inzitten. Steek de camcorder gewoon in je handbage, alsof je het toestel ook al bijhad voor je naar de VS vertrok en geen kat die er zal naar kraaien.

Ik ben al een paar keer teruggekomen van de VS met een koffer tot barstens toe geladen met kleren, cd's, cymbalen (ik ben drummer), ... en ik ben nog nooit gecontroleerd.

Trucje: als je met een aantal mensen gaat: Zorg dan je met een aantal je valiezen op zo'n karretje legt. Leg jouw geladen koffer onderaan en wandel gewoon voorbij de douane. De kans dat ze jouw valies (die dan onderaan de stapel ligt) willen controleren is dan wel heel klein. Dan moet iedereen zijn valies er afhalen en blokkeer je daar heel de boel.

Garantie en dergelijke lijken mij niet zo'n probleem, maar als je niet in PAL kan opnemen zou ik het niet doen. Dit is gewoon niet praktisch achteraf.

• Peppi78
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-08-2025
Bekijk eerst eens hoe het zit met de garantie voordat je een bepaald merk camcorder koopt. Van Canon weet ik dat de garantie van in Amerika gekochte produkten alleen geldt in de USA, dus dan moet je het altijd daarheen opsturen. Erg onhandig 8)7 !

Er zijn vast ook merken met een internationale garantie, waarbij je dus de garantie vlak bij huis kunt afhandelen.

• rvrbtcpt
Neok_ schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 15:55:
Ik heb besloten toch maar de camera in NL te gaan kopen, maar ik heb er eigenlijk nog een JVC Starterskit bij nodig (tas, extra batterij, extra tape).
Zou ik die daar wel lkkr cheap kunnen halen in de winkel?
Dat zou je toch zeker daar moeten krijgen.
Waar ga je eigenlijk naartoe?
Als je bij een van de grotere steden zit heb je ook van die belachelijk grote winkels, daar zou je dat zeker moeten kunnen vinden.
En die vriend van je zal daar toch wel de weg weten.

[ Voor 5% gewijzigd door rvrbtcpt op 13-07-2005 16:12 ]

• Neok_
  • Niet online
Frijns.Net schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 16:11:
[...]

Dat zou je toch zeker daar moeten krijgen.
Waar ga je eigenlijk naartoe?
Als je bij een van de grotere steden zit heb je ook van die belachelijk grote winkels, daar zou je dat zeker moeten kunnen vinden.
En die vriend van je zal daar toch wel de weg weten.
Ik ga naar Virginia Beach, aan de oostkust.
Verder heb ik een tussenlanding in Philadelphia maar volgens mij niet tijd genoeg tussendoor..

[ Voor 0% gewijzigd door Neok_ op 13-07-2008 12:03 . Reden: late edit ]

Pagina: 1