Toon posts:

games op laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb pas een laptop en nou als ik een game speel wordt hij aardig warm en gaat me ventilator aardig tekeer vaag ik me af of dit normaal is, er zit volgens mijn 1 ventilator in en 2 openingen.

mijn laptop:

Futijsu siemens amilo m1425
Intel pentuim 1,60 ghz
512 mb
Ati radeon 9600/9700 series 128 mb

ik wil deze spellen erop spelen:

Risk 2
Championship manager 01\02
Football manager 2005
(als jullie niet bekent zijn met deze spelen wil ik de systeemeisen wel opzoeken)

kan ik met de laptop deze spelen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 08:43

janklp

FortyTwo Capital

Opzich kan je daar best spellen mee spelen maar het lijkt erop dat je laptop een koelingsprobleem heeft. Hoe warm worden de verschillende onderdelen eigenlijk? Dit is uit te lezen met het programma speedfan of in de bios (alleen heeft dat geen zin tijdens spellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

het tekeer gaan is vrij normaal. De laptop wordt warmer --> ventilator draait harder...
Wat vind jij warm? Als je bij de openingen voel / de heatpipes...ja dat is niet zo gek..de hele bedoeling is dat de warmte er DAAR uit gaat.

niks mis mee dus..

[ Voor 43% gewijzigd door Max|Burn op 13-07-2005 12:11 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is meer de hele rechter zijde die warm wordt(daar zit de processor) ik heb speedfan is geprobeert en daar gaf de hd 47 haan of zo iets en de cpu 75(valsemeting volgens mijn) maar nog nooit zomaar uit gegaan

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

75*c is best warm voor een cputje. probeer eens CPUIdle uit dit progje zorgt er voor dat je cpu minder heet word (meestal een graad of 10 minder)
overigens word je laptop dan een stukje zuiniger met de accu en gaat je cpu langer mee

Afbeeldingslocatie: http://www.cpuidle.de/images/thermal.jpg
dit is een voorbeeld(je) ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is normaal dat de boel heet wordt. De laptop raakt z'n warmte kwijt aan 't chassis en de heatsinks aan de achterkant. Daardoor kan 't toetsenbord e.d. heet worden.
75 graden tijdens een spel is niet vreemd raar voor een pentium-m. De videokaart kan die temperatuur ook wel halen.
Als je 't idee hebt dat de fan te vaak aanslaat moet je even kijken of er geen stof in de ventilator / koelribben zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:26:
probeer eens CPUIdle uit dit progje zorgt er voor dat je cpu minder
klopt het dat als ik dat programma gebruik de processor actieviteit op 100% procent staat met niet intensief gebruik en moet ik dat dan met intensief gebruik?
overgens ik denk dat het bij mijn ook wel een beetje tussen de oren zit omdat ik niet gewent ben met laptops en als de ventilator ineens tekeer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpuidle werkt inderdaad nogal tegenovergesteld op een p-m zo te zien. De proc blijft op maximale snelheid lopen :/
Geschatte accutijd is bij mij 20 minuten minder dan normaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 10:28
Is vrij normaal zeker een spel als Football Manager is behoorlijk processor intensief!!
Het spel staat eigenlijk non-stop te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
Idd, die temperatuur hoef je je geen zorgen over te maken, is normaal voor mobile processors, mn broertje heeft een laptop met een Nvidia FX5700go geloof ik en die schakelt pas uit bij een 118 graden ofzo, dus je hoeft je niet zo'n zorgen te maken over de temperatuur
Pagina: 1