Ik heb een doorlopend formulier gemaakt in Access
op bovenstaande manier.
Nu wil ik de velden voor de gebruiker verduidelijken met een kleurtje
In veld A staan aantallen, en in Veld b staan omschrijvingen.
Nu kan het voorkomen dat in veld A een Null waarde staat (waarom is niet belangrijk
). Als dit het geval is, wil ik veld B accentueren met een kleurtje.
Nu kan ik met de "voorwaardelijke opmaak" functie van Access voor elkaar krijgen dat als een Veld A waarde 1 is, deze rood wordt. Bij een Null waarde lukt dit natuurljik niet, omdat er niks rood te maken is.
Nu wil ik dus niet Veld A rood maken maar Veld B.
Dus ik bedacht dit:
Dit werkt echter niet
Als ik bovenstaande vervang door
de null dus vervangen voor een 1 waarde
Worden alle velden van mijn doorlopende formulier bold gemaakt, niet alleen degene die achter de 1 waarde staan.
Vraag: hoe kan ik met conditionele formatting/VBA bovenstaand probleem oplossen in een doorlopend formulier in Access 2002
code:
1
2
3
4
5
| A-row B-row a1 b1 a2 b2 a3 b3 |
op bovenstaande manier.
Nu wil ik de velden voor de gebruiker verduidelijken met een kleurtje
In veld A staan aantallen, en in Veld b staan omschrijvingen.
Nu kan het voorkomen dat in veld A een Null waarde staat (waarom is niet belangrijk
Nu kan ik met de "voorwaardelijke opmaak" functie van Access voor elkaar krijgen dat als een Veld A waarde 1 is, deze rood wordt. Bij een Null waarde lukt dit natuurljik niet, omdat er niks rood te maken is.
Nu wil ik dus niet Veld A rood maken maar Veld B.
Dus ik bedacht dit:
code:
1
2
3
| If IsNull([aantal].Value) Then [omschrijving].FontBold = True End If |
Dit werkt echter niet
Als ik bovenstaande vervang door
code:
1
2
3
| If ([aantal].Value) = 1 Then [omschrijving].FontBold = True End If |
de null dus vervangen voor een 1 waarde
Worden alle velden van mijn doorlopende formulier bold gemaakt, niet alleen degene die achter de 1 waarde staan.
Vraag: hoe kan ik met conditionele formatting/VBA bovenstaand probleem oplossen in een doorlopend formulier in Access 2002