Toon posts:

2.0 Speakers: welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zou een nieuw setje stereo speakers willen aankopen voor men computer zonder apparte subwoofer, dus 2.0
Het spijtige is dat je hier niet zoveel producten in vindt. Heb reeds gezocht bij Logitech, Labtec en Creative, en deze is degene die mij momenteel het meeste aanstaat:
http://www.creative.com/p...ry=464&product=4910&nav=0
maar misschien kent iemand een beter alternatief...

Mijn vereisten:
-mag niet lelijk zijn (dus niet van die smalle langwerpige janetterige speakertjes of ook geen kitscherige kleuren)
-hoog vermogen
-kwalitatieve geluidsproductie (kristalhelder geluid dus)
-liefst zo veel mogelijk connectoren zoals microphone, line in en headphones vooraan op de speakers zodat je niet telkens achter je pc wilt krijpen als je deze zaken wilt gebruiken (bij die waarvan ik de link zonet heb gegeven is enkel een headphone connector wat een beetje spijtig is)

Dus weet iemand een beter alternatief?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:46
Een stereo- versterker en 2 boxen kopen?

Kun je eventueel ook nog zoeken naar een versterker met digital- in, als je PC daar een aansluiting voor heeft.

[ Voor 59% gewijzigd door Jaap-Jan op 13-07-2005 11:40 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Japie_17 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:39:

Kun je eventueel ook nog zoeken naar een versterker met digital- in, als je PC daar een aansluiting voor heeft.
Precies, neem een kijkje in de koopjeskelder van Correct of iets dergelijks, daar kun je voor weinig geld een heel mooi setje kopen. :)

Creative staat nu niet echt bekend om haar kwalitatieve speakers, zou ik niet naar kijken dus.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:58

Mentalist

[avdD]

Audiomeuk past beter in Audio, Video & HiFi Forum :)

Move :

Overige Hardware -> Audio, Video & HiFi Forum

Mic en line voorop zouden alleen maar verlengkabels zijn lijkt me? Die kan je er zelf ook bijleggen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Japie_17 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:39:

Heb al 2 boxen van B&W van elk een meter hoog dat als ik die op men tafel zet, deze inzakt onder het gewicht ;) Verder zijn deze al 25 jaar oud ofzo, en de kwaliteit van het geluid is te betwijfelen. Dan moet ik wel nog een zware versterker kopen wat boven mijn budget gaat momenteel.
Dus met "hoog vermogen" bedoel ik niet zo'n hoog vermogen als bij een apparte versterker en stereospeakers...
Ik denk gewoon aan een stereosetje met ingebouwde versterking, in de lijn van de link die ik heb gegeven, maar dan eventueel nog met meer soorten connectoren erop, of een beter alternatief...

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07-2025
Ze kosten wel wat maar misschien wel 1 van de betere 2.0 speakers zijn de Bose Companion II speakers. Één van de weinige winkels waarvan ik weet dat ze ze snel kunnen leveren is Apple.

Hier een link naar de store van Apple waar ze E149,- kosten

:9~

Verwijderd

Altec Lansing maakt erg goede, maar dure speakers voor je peeceetje

info hierrr: http://www.alteclansing.c...on=europe&country_code=nl

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-02 16:56
Kijk eens voor zon setje van JBL, heb ik hier op men werk ook en der komt echt een heel goed geluid uit die dingen. Heel wat beter dan bv. creative.

Verwijderd

Topicstarter
149 euro is mij iets te duur, ik dacht eerder iets van een 50 euro ongeveer.
Verder ben ik momenteel aan het nakijken of mijn moederbord zo'n digitale output heeft, is altijd handig om te weten, maar weet niet exact hoe ik dit kan zien, heeft wel zo'n vieze connector die ik nergens kan thuisbrengen op het backpanel tussen de audioconnectoren.
Ben dus van plan om op lange termijn een goede apparte versterker te kopen om te gebruiken voor die grote boxen die ik momenteel heb (of voor nieuwe boxen als deze niet goed meer blijken te zijn), maar dit is momenteel wel iets te duur en ik dacht gewoon aan een simpele 2.0 setje dat toch een beetje vermogen heeft en goede kwaliteit produceert in de prijsklasse van ongeveer 50 euro, omdat men huidige prulspeakertjes beginnen te kraken als ik het volume een beetje opendraai en 1 van de 2 speakertjes 99% van de tijd niet werkt en ik dus maw 1.0 geluid heb van 0.0% kwaliteit wat erg storend is.

EDIT> ben van Vlaanderen, dus een dealer waarvoor ik geen 100km voor moet gaan rijden is ook een vereiste :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 11:58 ]

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

je wil teveel voor te weinig geld zo lijkt het.

hallo

Verwijderd

Topicstarter
NaLiN schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:57:
je wil teveel voor te weinig geld zo lijkt het.
die speakertjes naar waar ik gelinkt heb, zijn volgens mij toch in de prijsklasse van ongeveer 50 euro tenzij ik mij vergis, alleen wordt nu gezegd dat creative niet zo'n goed kwaliteit heeft dus vraag ik enkel om een beter alternatief als iemand dit weet
waarom ik "veel vermogen" heb vernoemd is omdat ik niet wil dat de zaak niet begint te kraken als ik het volume een beetje opendraai...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 12:01 ]

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 17:32
Ik denk dat je beter naar een 2e hands versterker kan gaan zoeken, je hebt soms wel leuke dingetjes voor weinig geld...

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat bij de gegevens van men moederbord (MSI K8N Neo4 Platinum):
• 7.1 channel audio codec RealTek ALC850.
- Compliance with AC97 v2.3 Spec.
- Meet PC2001 audio performance requirement.

kan iemand misschien bevestigen of ik al dan niet zo'n digitale audio output heb?

op deze foto, die connector rechts onder heb ik ook , is dit misschien de digitale output?
http://www.msi.com.tw/ima...tinum%20SLI_backpanel.jpg

Verwijderd

Je hebt blijkbaar zowel een optische als een coax. Dat zit dus goed.

Verwijderd

Aan vragen over PC-speakers is er zelfs een heel topic gewijd.
[rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml]

Voor jou gaat echter ook op:
Policy mbt het kopen van versterker en luidspreker vragen

In het bovenstaande topic mag je de vraag opnieuw stellen, maar uit de andere link kun je eigenlijk ook opmaken wat je veel beter kunt doen. ;)

Jij hebt overigens een digitale optische uitgang.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.