Ik daag jullie uit! Snelste systeem voor 1900 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:37
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met het uitzoeken van een nieuwe pc. Ik wil er hoofdzakelijk games mee spelen verder een beetje internetten en af en toe wat videobewerking. Mijn budget ligt rond de 1900 zonder monitor en speakers. Ik hoef geen kast met allerlei frutsels, ik wil de hele computer eens een keer in het zwart.
Ik heb op mijn werk geleerd dat het goed is om kennis uit de groep te halen en dat te gebruiken.
Dat doe ik bij deze dan ook. Ik heb al bij de best buy van deze maand gekeken. Ik vroeg me af of er nog alternatieven waren. Mijn voorkeur gaat uit naar een msi neo 4 moederbord.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49

Haan

dotnetter

Euuh, het is niet de bedoeling dat wij voor jou iets gaan samenstellen, dat mag je lekker zelf doen. Je kan dan eventueel wel hier vragen of het een beetje ok is, maar dit is echt niet de manier :/

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Probeer zelf gewoon wat samen te stellen, en kom dan eventueel hier heen. Wij weten niet wat je erin wilt hebben..

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou... ik zie het als een uitdaging!

Ik zou een computer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

tja met zo een budget kan je natuurlijk doen wat je wilt,
een FX55 processor, je kan ook voor de in games iets slomere dualcore X2 gaan maar die heeft weer een groot voordeel bij het multitasken.
een 7800GTX al dan niet in SLI
1 gb ram of meer (er zijn overgens nog geen games die meer vragen)

en wil je eigelijk gaan overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 23:19
Hier nog niet genoeg suggesties gekregen?
Nieuwe systeem, wat denken jullie hiervan?

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

peppie71 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:22:
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met het uitzoeken van een nieuwe pc. Ik wil er hoofdzakelijk games mee spelen verder een beetje internetten en af en toe wat videobewerking. Mijn budget ligt rond de 1900 zonder monitor en speakers. Ik hoef geen kast met allerlei frutsels, ik wil de hele computer eens een keer in het zwart.
Ik heb op mijn werk geleerd dat het goed is om kennis uit de groep te halen en dat te gebruiken.
Dat doe ik bij deze dan ook. Ik heb al bij de best buy van deze maand gekeken. Ik vroeg me af of er nog alternatieven waren. Mijn voorkeur gaat uit naar een msi neo 4 moederbord.

Suggesties?
Je zegt zelf al dat je bij de best buy van deze maand hebt gekeken. Waaorm pas je dat dan niet aan en kom je hier om te vragen of het een leuk systeempje voor je is :+ 8)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Haal een nieuwe PC bij de Aldi of Kruidvat? Je geeft geen specs op dus ik neem aan dat je totaal geen eisen stelt, en dat dat soort PC's ook wel aan je vraag voldoet.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02
Wat ben je toch lui. Wel eens op Tweakers.net geweest? Hier:

Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 09:37
Kijk eens naar de laatste tweakers best-buy editie... kun je ook leuke richtlijnen uithalen voor een high end systeem... ;)

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:32
Ik daag jullie uit! Snelste systeem voor 1900 euro ik ben te lui om zelf reviews te lezen dus willen jullie even mijn systeem inelkaar knallen.
Doe eerst is ff de Search ( er zijn de laatste tijd zo ontiegelijk veel topics hierover)
BBG

[ Voor 1% gewijzigd door FDMK op 13-07-2005 11:28 . Reden: typje ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:25:
Nou... ik zie het als een uitdaging!
Voor de meeste tweakers is het geen uitdaging meer. Probeer het eens op beginnersweb.nl, daar zal deze vraag voor vele mensen nog een uitdaging zijn :D

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
sorry,

Ik kon het toch proberen?
Ik word er onderhand een beetje tureluurs van. De ene zegt dual core kopen, de andere : nee niet doen. Dan is een 7800gtx weer goed en dan weer overbodig. Het enige dat constant terug komt is veel geheugen voor een snel systeem. Vaak lees ik dat dat dan ook snel geheugen moet zijn, maar soms staat er dat de snelheid maar marginale snelheidswinst oplevert. Ik wil niet overklokken. Ik vind het gewoon erg moeilijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De belangerijkste vraag komt dan toch eerst naar boven....

Wat wil je er mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
peppie71 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:31:
sorry,

Ik kon het toch proberen?
Ik word er onderhand een beetje tureluurs van. De ene zegt dual core kopen, de andere : nee niet doen. Dan is een 7800gtx weer goed en dan weer overbodig. Het enige dat constant terug komt is veel geheugen voor een snel systeem. Vaak lees ik dat dat dan ook snel geheugen moet zijn, maar soms staat er dat de snelheid maar marginale snelheidswinst oplevert. Ik wil niet overklokken. Ik vind het gewoon erg moeilijk allemaal.
dat word dus tijd voor
Review ( wat ik al eerder zij )
FAQ's
Topics met hetzelfde onderwerp
eigen financiën

@boven deze post :P

Ik wil er hoofdzakelijk games mee spelen verder een beetje internetten en af en toe wat videobewerking

[ Voor 10% gewijzigd door FDMK op 13-07-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

peppie71 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:31:
Ik wil niet overklokken. Ik vind het gewoon erg moeilijk allemaal.
Daarom: koop gewoon een standaard PC, dan hoef je NIET te twijfelen. Je komt op ons over als iemand die niet weet wat hij wil, en zulke mensen kun je moeilijk helpen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49

Haan

dotnetter

Maar waarom open je dit topic, terwijl je al een prima topic had lopen? Systeem wat je daar hebt staan lijkt me best redelijk (afgezien van het geheugen dan :P )

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
wel snelle reacties trouwens!

Ik heb nu een pentium 4 3 ghz met een 9600xt en 512 mb kingston value ram en een sata 1 hd 160gig. Draait op zich wel lekker. Ik zou ook geen nieuw systeem kopen als mijn vrouw niet de pc gaat inpikken. Ze is bezig met opzetten van een web design bureautje. Dus ik ben nu verbannen naar mijn laptop en xbox. Wat me wel opvalt aan mijn pc nu is dat bv hl2 erg lang nodig heeft( relatief begrip) om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
ik wil een snel en soepel systeem. Die dual core x2 4400 heeft nog steeds een onbekende levertijd.
De 4200 is wel leverbaar. Scheelt dat veel? 4200 heeft maar 512kb cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

peppie71 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:34:

Ik heb nu een pentium 4 3 ghz met een 9600xt en 512 mb kingston value ram en een sata 1 hd 160gig. Draait op zich wel lekker. Ik zou ook geen nieuw systeem kopen als mijn vrouw niet de pc gaat inpikken. Ze is bezig met opzetten van een web design bureautje. Dus ik ben nu verbannen naar mijn laptop en xbox. Wat me wel opvalt aan mijn pc nu is dat bv hl2 erg lang nodig heeft( relatief begrip) om te laden.
begin is met wat std dingen die je nodig hebt

mobo, processor, geheugen, videokaart :+

Harde schijven etc is je eigen keus, omdat wij niet weten hoeveel jij opslaat etc.

[ Voor 7% gewijzigd door DeluxZ op 13-07-2005 11:38 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
peppie71 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:34:

nieuwe GPU en meer geheugen is dan wel geboden !
Denk met een GPU aan een 6800GT agp ( deze zijn nu lekker goedkoop ) als je 250 euro overhebt voor een videokaart tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
peppie71 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:36:
ik wil een snel en soepel systeem. Die dual core x2 4400 heeft nog steeds een onbekende levertijd.
De 4200 is wel leverbaar. Scheelt dat veel? 4200 heeft maar 512kb cache.
Is ook een review over :P hier dus

[ Voor 11% gewijzigd door FDMK op 13-07-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Nou, probeer het dan eens met het volgend lijstje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
        Product     Leverancier     Prijs    Rembours   
    1       1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWIN...      MrComputer (Amsterdam)      € 254,66            
    1       AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 5...      Pcdrome         € 241,-             
    1       Antec True480, 480W (ATX)       Empc Solutions      € 85,-          
    1       AOpen H600B (ATX, 350W 24-Pins PSU, Zwart)      Westrak         € 75,-          
    1       Asus GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x...       Azerty Hardware         € 383,-             
    1       Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, SATA...       Azerty Hardware         € 158,-             
    1       MSI K8N Neo4-F, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN,...      Azerty Hardware         € 95,-          
    1       NEC 16x48x, DV-5800D (Zwart)        MNM Computers       € 24,75             
    1       NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zwart)         Megawebshop Ltd         € 44,19             
    1       Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000...      Megawebshop Ltd         € 165,90            
    1       Zalman CNPS7700-Cu (Socket 478/754/775/9...         Megawebshop Ltd         € 34,80             
        Totaal  € 1.561,30  0

Gewoon wat geklikt in de pricewatch.
Stel anders zelf daar een systeem samen en laat ons erop schieten.

[ Voor 6% gewijzigd door Nitroglycerine op 13-07-2005 11:39 ]

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASUS A8N-SLI Deluxe moederbord 179,95
AMD Athlon 64 3800+ (2,4 GHz) proces 409,00
2x ASUS EN6800/TD 329x2= 658 (sli opstelling)
CoolerMaster Stacker 149,95
Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS 99,95
2x Corsair VS1GB400C3 1 GB 400 MHz DDR € 84,95 = 170
Maxtor DiamondMax 10 200 GB SATA har 104,95
Cooler Master Real Power ATX, 550 wa 119,95
ASUS 16x DVD±ReWriter Double Layer 49,95
totaal 1943
niet vergeten een heleboel casefans weet niet precies hoeveel maar tog op z'n minst wel 3 ofzow
anders gaan je dual asus 6800's de boel wel erg opstoken in die stacker
maar goed 1900 is op zich wel erg veel voor een computer maar dan heb je ook wel wat
zijn allemaal mycom prijzen dus in het echt veel goedkoper(als je niet bij mycom koopt)

@Nitroglycerine dat twinx low latency geheugen is dus rommel uit tests is gebleken dat je er geen flikker aan heb tenzij je het zwaar wil overklokken

btw. ben je niet bang dat je vrouw dan je p4 terug geeft en je nieuwe pc in pikt met dual 6800 en 2gb ram gaat hl2 trouwens vliegen

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 11:48 . Reden: klote optische drives vergeten :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Waarom crosspost je trouwens ?? Je weet toch al wat je wilt ??

Nieuwe systeem, wat denken jullie hiervan?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:01

Part

Helemaal niets.....

Nitroglycerine schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:38:
Nou, probeer het dan eens met het volgend lijstje:
...
...
...
Gewoon wat geklikt in de pricewatch.
Stel anders zelf daar een systeem samen en laat ons erop schieten.
Plus 6 maal de rembours kosten. Dus tel er maar 50 tot 100 euro bij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:48
Stomme vrouwen ook!
Hopelijk heb je er iets van geleerd!!!!! Nooit, maar dan ook nooit je PC geven aan je vrouw, want je geeft hun je vinger en ze pakken je hele hand. ;)

Maarre ff on topic: Ik vind het altijd mooi om te lezen dat mensen altijd zeggen dat ze niet zoveel met de PC willen doen (beetje gamen, typen en surfen) en dan €1900,- willen uitgeven. En daar zit dan nog niet eens een monitor bij.

Als ik jou was zou ik meer geld uitgeven aan een SATA II HD en meer geheugen dan aan die top of the bill videokaart. Zo hou je nog geld over ook (want wie koopt er nu een videokaart van €529,-?) en heb je toch een leuk systeem dat voldoet aan je eisen.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emos schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:48:
want wie koopt er nu een videokaart van €529,-?
Er zijn er zoveel....

Dis nogal een afteltopic. Je had vast wel wat vooronderzoek kunnen doen etc. Dit slaat nergens op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 13:33
De bedoeling lijkt me onderhand wel duidelijk: niet met zulke topics beginnen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.