[ASUS] Wireless routertje gaat dood

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb thuis een netwerk dat een beetje raar in elkaar steekt:
we hebben origineel een edimax 10/100mbit switchje, hierop heb ik een linux bak aangesloten die op zijn beurt weer is aangesloten aan het internet.
Mijn vader wou ooit graag wireless, en heeft toen een WL-500 wireless ding van ASUS gekocht.
Aangezien we al een router hadden, en ik geen zin had mn apache etc op te offeren, hebben we deze in Access Point mode gezet, wat eigenlijk betekent dat het gewoon een ethernet hubje word die ook wireless heeft.
We hebben het wireless ding toen met een kabel aan onze bestaande switch gekoppeld, en de PC die voorheen op deze plaats zat in de wireless geplugd.

Alles lijkt prima te verlopen, totdat je een groot bestand over probeert te zetten over het netwerk, via wireless of via de PC die erin geplugd zit. Dan knalt de verbinding eruit, en zijn de PCs die aan de WL-500 gewoon niet meer zichtbaar, en niet meer te pingen. de WL-500 (die we IP 192.168.0.200 hebben gegeven) is echter nog wel bereikbaar vanaf het vaste netwerk...

Weet iemand wat hier fout gaat en wat we eraan kunnen doen?
Ik heb al geprobeerd mn vader over te halen dat ding weg te pleuren en een normale extra switch te kopen om daar extra pcs/laptops in te pluggen, maar dit wil hij niet horen, hij vertikt het om toe te geven dat zijn speeltje het niet doet :P

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

Ik zou eerst eens proberen te kijken wat er gebeurd als je alle pc's in het netwerk insteld op 10 mbit half duplex.

Als je dit hebt gedaan zou ik op alle stations een ping -t uitvoeren, en vervolgens dat doen wat je deed waarbij het uitvalt. Dan op alle systemen even kijken wie er het eerst uitvalt, en wie volgt. Zo kan je een beetje kijken hoe de storing wordt 'opgebouwd'. Vallen ze allemaal tegelijk uit, en het gaat alleen om de apparaten die op de access point zijn aangesloten zou ik die toch ook eens controleren.

(Wat is die WL-500?) de accesspoint dus ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 11:23 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:55
Welke versie software zit in de WL500g?

Heb je tevens het grote WL500g topic doorgenomen?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:45

Soggy

vroemmmm

Je moet de laatste firmware van Asus downloaden en flashen. Het probleem van de "stervende" poorten wordt hiermee opgelost (eigen ervaring).

If it works, tweak it

• TheBlasphemer
Ik heb geen idee wat voor software er op de wireless zit, mijn vader heeft er wel wat mee lopen klooien, maar ik zie hem niet in staat software te vervangen :P
Ik zal trouwens meten even het grote WL-500 topic doornemen, was ik helemaal vergeten!

• TheBlasphemer
Soggy schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:26:
Je moet de laatste firmware van Asus downloaden en flashen. Het probleem van de "stervende" poorten wordt hiermee opgelost (eigen ervaring).
Ik maar denken dat ik de enige was :o
Vader zei dat ie (ik quote) "Alles al had geprobeert, ligt het niet aan jou PC?"... (feit blijft dat ik echt meerdere PCs heb geprobeert :P)

EDIT:
Inmiddels de update geinstalleerd, nu even afwachten of het ook echt werkt :)
De PCs die er net uit waren gevlogen zijn inmiddels weer op het netwerk te zien, maar dat was altijd zo na een reboot van dat ding, ik ben nu een bestand aan het kopieren, en dan hopen dat ie het straks nog doet...

[ Voor 29% gewijzigd door TheBlasphemer op 13-07-2005 11:42 ]

Pagina: 1