Hallo,
Voor een eigen bedrijfje willen we een product gaan maken, welke webbased is.
Nu zal dit sowieso wel in PHP geschreven gaan worden, enkel is de versie nog de vraag.
Wanneer ik voor PHP5 kies, kan het voorkomen dat klanten reeds bij een host zitten waar PHP4 op draait. Nu is het wel zo dat wij ook voor hosting willen zorgen, maar niet iedere klant wenst dat natuurlijk....
Een andere mogelijkheid is het backwards compatible maken, maar ja dan kun je net zo goed PHP4 gebruiken
Ik heb hieronder wat voor en nadelen opgenoemd.
PHP4
+ bijna overal beschikbaar
- geen OO
- geen exceptions.
- geen datahiding
PHP5
- Nog niet overal beschikbaar
+ wel OO
+ gebruik van exceptions
+ datahiding
Persoonlijk gaat mijn voorkeur sterk uit naar PHP5, omdat het hele principe van OOP mij veel meer aanspreekt en ik zo ook alles heb geleerd. (ik studeer nog)
Nu wilde ik graag om jullie mening vragen wat jullie in een zelfde situatie zouden doen?
Kiezen voor PHP4 of toch voor PHP5. En wat zijn de afwegingen?
Voor een eigen bedrijfje willen we een product gaan maken, welke webbased is.
Nu zal dit sowieso wel in PHP geschreven gaan worden, enkel is de versie nog de vraag.
Wanneer ik voor PHP5 kies, kan het voorkomen dat klanten reeds bij een host zitten waar PHP4 op draait. Nu is het wel zo dat wij ook voor hosting willen zorgen, maar niet iedere klant wenst dat natuurlijk....
Een andere mogelijkheid is het backwards compatible maken, maar ja dan kun je net zo goed PHP4 gebruiken
Ik heb hieronder wat voor en nadelen opgenoemd.
PHP4
+ bijna overal beschikbaar
- geen OO
- geen exceptions.
- geen datahiding
PHP5
- Nog niet overal beschikbaar
+ wel OO
+ gebruik van exceptions
+ datahiding
Persoonlijk gaat mijn voorkeur sterk uit naar PHP5, omdat het hele principe van OOP mij veel meer aanspreekt en ik zo ook alles heb geleerd. (ik studeer nog)
Nu wilde ik graag om jullie mening vragen wat jullie in een zelfde situatie zouden doen?
Kiezen voor PHP4 of toch voor PHP5. En wat zijn de afwegingen?
[ Voor 12% gewijzigd door Rhapsody op 13-07-2005 10:59 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)