Toon posts:

HP 1315 print 'ovale vlekken' in kleurafbeeldingen

Pagina: 1
Acties:
  • 568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de aankoop van onze HP psc 1315 (in januari) komen er een soort vlekken in de kleuren-afbeeldingen. Het zijn geen inktvegen maar langerekte ovale vlekken waar inkt ontbreekt, aan de buitenrand zie je dun randjes lopen met de verschillende inktpatroonkleuren (rood/blauw) meestal is het binnenste gedeelte geel of wit. Hangt een beetje van de afbeelding af.

In februari heb ik al contact opgenomen met hp service desk die me eerst terugverwezen naar de winkel (niet gebruikelijk volgens mij). Bij de winkel zeiden ze dat hp dat toch zelf regelt en toen heb ik het een beetje laten liggen omdat we toch niet veel in kleur printen. Had het volgende al geprobeer zonder succes: met andere software printen, printer gereset, hp-software & WinXP opnieuw geinstalleerd, andere inktpatronen gekocht, ander printpapier en een zelftest. Vorige week maar weer eens gemaild naar hp, die adviseerden te resetten, een firmware upgrade en een onderzoek aan de inktpatronen. Resetten hielp niet, de firmware upgrade werkte niet (volgens hp omdat de laatste versie er dan al op staat). Nu stuurt hp nieuwe inktpatronen en moet ik de oude retourneren zodat ze die kunnen onderzoeken.

Volgens mij ligt het niet aan de inktpatronen omdat ik al een keer nieuwe gekocht hebt met hetzelfde resultaat en zit het 'm toch in de firmware ofzo. Ik kon op de got-search verder geen soortgelijke print-afwijkingen vinden, ook de hp-site vermeld er niets over. Heeft iemand misschien een idee wat er aan de hand is?

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Heb je een voorbeeld ?? Scan ??

Verwijderd

Topicstarter
gescande print:
Afbeeldingslocatie: http://img25.imagevenue.com/loc162/th_0db_scan.jpg
klik voor groter

misschien ten overvloede het origineel:
Afbeeldingslocatie: http://img36.imagevenue.com/loc242/th_dff_cap005.jpg

• abusimbal
Dat is bij alle afdrukken ?

Heb je de elektronische contacten in de printwagen (waar de cartridges inzitten) al zuiver gemaakt ? Zie pagina 35 in de handleiding.

Ook op een zelftestrapport ? Bevat deze ook het probleem ?
Druk op Annuleren en houd de knop ingedrukt.
Druk op Start kopiëren, Kleur.
Dan wordt er een zelftestrapport uitgedrukt.

De cartridges zijn wellicht al uitgelijnt ?
Zie pagina 33 handleiding hiervoor.

Het probleem is bij elke afdruk ook op een andere plaats waarschijnlijk.

Het verwonderd mij dat HP dit maar laat aanslepen.
Heb je ook al deze voorbeelden aan hen laten zien ?

Mocht dit allemaal niet helpen, dan denk ik dat het probleem in het moederbord van de printwagen (carriage PCA) te zoeken is of in het moederbord van de printer (main PCA).

Staan er foutcodes op de zelftestpagine ?

Bij Business inkjet is er meetstal een C013XXXX error bij deze problemen.

Ik heb zelf geen ervaring met de ondersteuning van deze toestellen.
(enkel met HP Business inkjet en Designjets)

Verwijderd

Topicstarter
Het is, in meer of mindere mate, zo bij alle kleurenafdrukken, ook bij kopieën.

Ik heb geen contact in de printer gereinigd. Zou ook niet nodig moeten zijn aangezien de printer nieuw is, lijkt me. Tenminste, ze verkopen me toch geen printer met vuile contacten. Ik ga het wel even proberen.

Hij is meerdere malen uitgelijnd.

Ik heb geen scans naar hp gemaild. Ik nam aan dat ze wisten waar ik het over had, anders hadden ze er zelf om moeten vragen. Ik zal het voor de zekerheid ook nog even naar hen mailen.

De zelftest, vreemd genoeg zonder vlekken:
Afbeeldingslocatie: http://www.quintenkunst.nl/img/zelftest.jpg

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:37

breinonline

Are you afraid to be known?

Beetje vreemd probleem. Ik heb veel problemen gezien met dit type printer, maar dit is nieuw. Hoeveel heb je er mee geprint? Je mag het niet zeggen, maar dit is goedkope rommel en niet gebouwd om duizenden prints mee te doen. Dan gaan ze gewoon stuk.

Het vreemde is dat bij jou de printkop wel stuk lijkt, maar dat de zelftest dan weer wel correct afdrukt is vreemd. Het lijkt dan toch om een firmware/software probleem te gaan. Als je boot met een Knoppix cdtje of iets dergelijks en een foto uitprint, hoe komt de afdruk er dan uit (om uit te sluiten dat het aan de software ligt)?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• abusimbal
681 pagina's, staat op de zelftestpagina :)
breinonline schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:53:
Het lijkt dan toch om een firmware/software probleem te gaan.
Waarom gebeurt het bij het kopieren ook dan :?
Dan word toch geen PC software gebruikt.

Nu alleen die 0xc09b003 code proberen te achterhalen.
Probleem zit hem toch in de carriage PCA volgens mij.

[ Voor 32% gewijzigd door abusimbal op 15-07-2005 00:02 ]

• abusimbal
Update ??

Verwijderd

Topicstarter
Haha, normaal wordt er gekickt door de starter, niet door de replyers, toch. :P

Drukke week, geen tijd gehad om de printer bij te houden. Ik heb de nieuwe cartridges van HP inmiddels binnen, die ga ik morgen, denk ik, erin zetten. Dan volgt er weer nieuws.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan...

Nieuwe cartridges van hp erin gezet, die hadden ze trouwens snel verzonden. Ze werken gelukkig wel lekker mee. Helaas is de ellende niet over (Verbaast me overigens niets, dan hadden mijn nieuwe cartridges al soelaas moeten bieden, lijkt me). Klik de linkjes voor de resultaten met de nieuwe
kleuren inktpatroon:
http://www.quintenkunst.nl/img/hp%2025-07-2005%20(color).jpg
en zwarte inktpatroon:
http://www.quintenkunst.n...%2025-07-2005%20(b&w).jpg
De oude cartridges gaan op de post naar hp in frankrijk :? met bijgevoegd de printjes en een nieuw zelftestreport (idem aan bovenstaande muv page count). De scans gaan via de mail naar de hp helpdesk. En maar weer afwachten.

Kopiëren gaat overigens wel goed. Waarschijnlijk dat ik daar al mis mee zat hierboven. 8)7

• abusimbal
Het is toch een probleem met het moederbordje in de printwagen.

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Zijn de vlekken hetzelfde als je kopieert ?
En als je een heel klein plaatje print ?

Probeer beide items eens uit nadat je de printer hebt laten afkoelen, doet ie het dan nog niet dan zou ik zeggen printer terugbrengen.

Trouwens je kan nog even kijken of je drum schoon is, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

• abusimbal
Trouble schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:34:Trouwens je kan nog even kijken of je drum schoon is, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Het is een inkjet, geen laser!

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Oops, was even in de war met een ander topic, mijn excuses. |:(

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben van hp al aangeboden om de printer om te ruilen. Klantenservice is erg goed daar, moet ik zeggen! Normaal ben je een apparaat 2 maanden kwijt zodat ze het kunnen 'repareren', meteen een nieuwe vind ik beter.

Ik ga verder dus niets meer uitproberen, binnenkort gewoon lekker een nieuw printertje. :) En als die dan kuren vertoont.... (*afkloppen*)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tja moet je maar niet zulke foto's afdrukken :P

Nee wel gek die strepen want je printkop is niet zo lang als zo'n streep dus het kan bijna niet aan de kop liggen. Is het geen softwareprobleem? Probeer de printer eens op een andere pc oid.

• abusimbal
Fairy schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 17:29:
Nee wel gek die strepen want je printkop is niet zo lang als zo'n streep dus het kan bijna niet aan de kop liggen. Is het geen softwareprobleem? Probeer de printer eens op een andere pc oid.
Hij heeft het ook bij kopiëren, dan word er geen software gebruikt.
Je kan kopiëren zonder PC.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

abusimbal schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:54:
[...]

Hij heeft het ook bij kopiëren, dan word er geen software gebruikt.
Je kan kopiëren zonder PC.
Dan ligt het wel aan de printer ja. Misschien is de firmware een beetje vernaggeld. Is er geen update beschikbaar?

De business inkjets bij mij op de zaak zitten firmwares in, ik weet niet of die kleintjes dat ook hebben, ik gebruik zelf n.m.l. een Canon printer.

[ Voor 19% gewijzigd door Fairy op 30-07-2005 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:27:
.....de firmware upgrade werkte niet (volgens hp omdat de laatste versie er dan al op staat)....

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 17:25:
Ze hebben van hp al aangeboden om de printer om te ruilen. Klantenservice is erg goed daar, moet ik zeggen! Normaal ben je een apparaat 2 maanden kwijt zodat ze het kunnen 'repareren', meteen een nieuwe vind ik beter.
Lijkt me geen vreemde optie :)
Maarre nu heb je blijkbaar een betere HP troubleshooter te pakken... Jammer van de eerste keer dat je het probleem aanmeldde ze niet verder gingen zoeken. "Customer Satisfaction" en zo en voor Abusimbal CSI ;)
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:46:
De oude cartridges gaan op de post naar hp in frankrijk :?
In Frankrijk zit een reparatiecentrum voor verschillende HP modellen zoals iPAQ's, bepaalde notebooks en printers blijkbaar.

[ Voor 50% gewijzigd door PcDealer op 30-07-2005 18:47 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 22:16:
gescande print:
[afbeelding]
klik voor groter

misschien ten overvloede het origineel:
[afbeelding]
You're my wife now Dave!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb deze ook, maar heb totaal niet zulke problemen.

Maar ben ook een tevreden klant van HP qua garantie:

Ze sturen refurbished of nieuwe printer op, in die doos zitten papieren om je eigen printer terug te sturen.
Mailtje naar pakketbedrijf met desbetreffend nummer en adres waar ze het kunnen ophalen en klaar :)
Pagina: 1