[usb-geluid] versterkt usb geluidskaart & ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:38
hallo,

Ik wil een betere geluidskaart in me laptop. minimaal 5.1 Verder moet er hoofdmic uitgang op zitten (voor 's nachts), miss digitale uitgang om later op grote speakerset/versterker aan te sluiten. een line-in voor mic of ander apparaat.

Ik zit te zoeken op de sites van de fabrikanten maar kan nergens vinden of een USB geluidskaart ook versterkt. Dit zou ik graag wel willen namelijk, anders heb ik nog een losse versterker nodig. En dat wil ik niet. Het geluid hoeft trouwens niet tot 200 wat versterkt te worden, maar een paar wat is leuk!

Ik zit te denken aan de hercules musepocket.

En hebben mensen al goede ervaringen met USB-geluidskaarten. Bij welk type krijg je het meeste waar voor je geld?

Klaas

• klaasopurk
heeft niemand een USB-geluidskaart? Niemand heeft enig idee?

Wil iemand ervaringen hier posten?

Klaas

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
klaasopurk schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:16:
..
En hebben mensen al goede ervaringen met USB-geluidskaarten. Bij welk type krijg je het meeste waar voor je geld?
Ik heb een Creative Soundblaster MP+ (ofzo), gewoon stereo. Ervaringen met 5.1 heb ik dus niet.

Met versterker erin kun je wel vergeten. Een USB poort levert 500mA. Bij 5V is dat MAX 2.5W vermogen. En dat vermogen moet de geluidskaart van functioneren en alle andere devices op de USB poort. Ook al zou de geluidskaart de volle 500mA trekken, dan nog zou je slechts 0.75W overhouden per kanaal, en dan reken ik het rendement van de versterker vrij optimistisch ;)

• klaasopurk
hoi,

dan weet ik wat ik ga doen! Als het enigszins versterkt werd dan kon ik het anders oplossen zonder een grote versterker te bouwen. Rechtstreeks had alleen nooit gekund. Maar voor me oordoppen had ik graag er rechtstreeks ingehad. Maar uit me laptop is huidig ook niet hard genoeg voor oordoppen. Terwijl de laptop wel voor losse 2 watt speakers hard is. Dus ik bouw een kleine versterker op de luidspeaker uitgang.

Ik heb een aantal losse speakers liggen. Hier moet dan zowieso een versterker op. Maar dan bouw ik een kastje met alle versterkers erin per kanaal. En dan daar speakerdradeneruit laten komen!

Ik bouw zelf me kasten voor speakers. Die moeten nogal apart wegens kleine hoekige ruimte.

Klaas

Verwijderd

Een beetje googlen en je komt wat tegen. Bijvoorbeeld de "5.1 Surround Stick" (http://www.invender.nl/as...nl/acties/51surround.html) onder anderen te koop bij dynabyte. (http://www.dynabyte.nl/software.php?i=18028)
Voor de rest heb ik er geen ervaring mee.
Veel Succes.

Gr. Bolle

Verwijderd

Leuk ding heb je bij elkaar gegoogelt.
Alleen dit moet nog uitversterkt worden.
Pagina: 1