Nieuwe exchange server 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 1.214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Ik wil mijn huidige exchange 2003 server gaan vervangen omdat hij te langzaam is.
de nieuwe server moet tijdelijk alle functies gaan overnemen. (ook AD/DNS/DHCP enz)

nu heb ik hem al Domain Controller gemaakt en de DNS is ook al gerepliceerd.
Exchange 2003 is ook geinstalleerd en ik heb 2 routing groups gemaakt.
tussen de 2 routing groups heb ik een connector gemaakt (routing group connector)

Op de nieuwe server heb ik een user aangemaakt (test) maar als ik nu een email naar deze user stuur krijg ik deze melding :

test op 13-7-2005 9:53
Door een configuratiefout in het e-mailsysteem wordt het bericht heen en weer gestuurd tussen twee servers of tussen twee geadresseerden. Neem contact op met de systeembeheerder.
<zeus.coolegem.org #5.3.5>

Zeus is de oude server en Ares is de nieuwe server.

Volgens mij mis ik wat, is eigelijk wel heel erg want ik heb maandag 70-284 gehaalt ;)

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 12:04
Numerieke code: 5.3.5
Mogelijke oorzaak: Loopback geconstateerd (de server is geconfigureerd voor loopback naar zichzelf).
Als u werkt met verschillende virtuele SMTP-servers die zijn geconfigureerd op de Exchange-server, moet u ervoor zorgen dat ze zijn toegewezen aan een unieke poort voor inkomende berichten. Controleer ook of de configuratie voor uitgaande SMTP-poorten juist is. Alleen op deze manier kunt u lussen tussen lokale virtuele servers voorkomen.
Probleemoplossing: Controleer de configuratie van de connectors van de server op lussen. Er mogen bijvoorbeeld geen connectors zijn gedefinieerd met de adresruimte van de lokale organisatie, tenzij u het domein deelt en de optie Use DNS to route to each address space on this connector niet is ingeschakeld.
Waarom heb je trouwens beide servers niet in 1 routing group staan?

no animals were harmed during the production of this message

• ArjanC
Dat had ik eerst gedaan maar toen kreeg ik dezelfde melding.
daarom heb ik een aparte routing group aangemaakt ervoor. maar het maakt dus niet uit.

Ik heb inderdaad 2 SMTP virtual servers, eentje voor inkomend en eentje voor uitgaande mail. ik weet niet of dit de juiste manier is.

Ik heb meerdere sites draaien die een email adres hebben op mijn exchange server (@domein.nl enz) dus in de virtual server heb ik aangegeven dat er alleen mail voor hun ontvangen mogen worden (dit ivm open Relay server.)

dan heb ik een andere connector die alle mail route naar de SMTP server van mijn provider. misschien dat dit het is, ik kan natuurlijk op die eerste SMTP connector ook alle mail laten routen naar de SMTP server van mijn provider.. heb ik die andere niet nodig.

• ArjanC
Ik heb nu weer wat nieuws, ik heb de servers uit de verschillende routing groups gehaalt en in 1 gestopt. daarna de SMTP connector opnieuw aangemaakt.
de SMTP connector werkt perfect!

maar als ik nu via de nieuwe server een bericht stuur dan krijg ik deze melding :

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: This is a test from test ;)
Verzonden: 13-7-2005 12:16

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

arjan.coolegem@peak-it.nl op 13-7-2005 12:16
You do not have permission to send to this recipient. For assistance, contact your system administrator.
<ares.coolegem.org #5.7.1 smtp;550 5.7.1 Unable to relay for arjan.coolegem@peak-it.nl>

okay, die heb ik nu niet meer.

ik heb nu op de SMTP connector allebij de servers als bridgehead staan.
Ik kan nu wel van de oude naar de nieuwe sturen, maar niet andersom :

test op 13-7-2005 12:34
Door een configuratiefout in het e-mailsysteem wordt het bericht heen en weer gestuurd tussen twee servers of tussen twee geadresseerden. Neem contact op met de systeembeheerder.
<zeus.coolegem.org #5.3.5>

[ Voor 25% gewijzigd door ArjanC op 13-07-2005 12:35 ]

Verwijderd

heb je message tracking aanstaan? Zo ja kijk eens in je message tracking center als je een message trackt.

• ArjanC
Da's een goede!

Bericht van Zeus naar Ares :

SMTP Store Driver: Message Submitted from Store
SMTP: Message Submitted to Advanced Queuing
SMTP: Started Message Submission to Advanced Queuing
SMTP: Message Submitted to Categorizer
SMTP: Message Categorized and Queued for Routing
SMTP: Message Routed and Queued for Remote Delivery
SMTP: Non-Delivered Report (NDR) Generated

Dat staat erin (ik heb het moeten overtikken..)

Wat ik zelf denk dat er gebeurt is dit :

Email -> Outlook -> Zeus -> SMTP Queue (Zeus) -> ISP SMTP -> SMTP Queue (Zeus) ->NDR

Wat hij eigelijk moet doen :

Email -> Outlook -> Zeus -> Ares -> Outlook

Ik heb al geprobeert een extra SMTP connector aan te maken met een mindere cost en daar als smarthost Ares in te zetten maar dat pakte hij ook niet.

[ Voor 30% gewijzigd door ArjanC op 14-07-2005 09:57 ]

• ArjanC
he, als ik in het interne netwerk een van de twee probeer te bereiken via telnet <server-ip/server-naam> 25 dan kan hij niet connecten.

wat zou hier het probleem van kunnen zijn? SMTP Virtual server luistert op alle netwerk kaarten..

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heb je toevallig de firewall van windows 2003 niet aan staan ?

• ArjanC
nee het was niet de firewall. na 2 dagen er niets mee doen werkt dat stomme ding ineens.. da's wel een erg lange synch..

maarja.. alsnog bedankt !!
Pagina: 1