[WiFi / Lan] WiFi internet als backup gebruiken op netwerk

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
We zitten hier met een aantal computer op een netwerk. Dit netwerk wordt bijeengehouden door een switch welke op zijn beurt aangesloten is op een DSL modem.
Via dit modem hebben we dus uiteraard toegang tot internet.

Internet is af en toe niet operationeel en ik zou dan toch graag willen dat alle computers aangesloten op het netwerk toegang blijven houden tot internet via een draadloze verbinding welke hier beschikbaar is.

Mijn vraag is dus of het mogelijk dat wanneer de DSL modem zijn internet connectie verliest het internet verkeer op het netwerk via een ? workgroup bridge ? over het draadloze netwerk gestuurt kan worden.

Om het even wat duidelijker te maken een illustratie:
code:
1
2
3
4
5
computer1----\
              \
computer2------ switch -------- DSL modem (router)     -> internet
              /        \    
computer3----/          \------ WiFi device als backup -> internet

n.b. op het netwerk staan meer dan drie computers, het zou dus niet mijn voorkeur hebben om met de hand op elke computer IP adres instellingen te gaan regelen om zo een secondary DNS te gaan regelen.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Kan je niet gewoon meerdere gateways en dns servers instellen. Als er dan eentje niet werkt lijkt me dat hij automatisch de volgende pakt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
rwb schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:04:
Kan je niet gewoon meerdere gateways en dns servers instellen. Als er dan eentje niet werkt lijkt me dat hij automatisch de volgende pakt.
Klinkt inderdaad simpel en logisch. Begrijp ik je goed op de volgende manier:
dat je secondary gateway/dns op de modem/router instelt op het WiFi device?

En heb je enig idee wat voor WiFi device ik hiervoor zou kunnen gebruiken, een workgroup bridge?

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net